Новата Toyota IMV 0 е концепция на адаптивен пикап, който позволява на „собствениците да играят роля в процеса на създаването на мобилност“. Канализирайки духа на класическия FJ40 Land Cruiser, концептуалният модел с размерите на Hilux ще бъде изложен на автомобилното изложение в Токио тази седмица, конфигуриран в различни стилове на каросерията, включително готов за сафари кемпер, линейка за планински спасители, сергия за улична храна и всъдеход.
Автомобилът ползва платформата IMV, която е проектирана да позволи локализирано регионално производство на различни превозни средства по целия свят. Сегашната Toyota Hilux, например, се произвежда в Аржентина, Индия, Малайзия, Мианмар, Пакистан, Южна Африка, Тайланд и Венецуела. Архитектурата се използва и за Fortuner, SUV вариант на Hilux, както и модела Innova.
IMV 0 представлява следващата фаза на тази философия, предлагайки шаси с кабина и заден "леген", който може да се модифицира с помощта на конвенционални болтове, позволявайки „безгранични възможности за персонализиране“. Всъщност междуосието на IMV 0 съвпада с това на пикапа от сегашното поколение и каросерията му е само малко по-малка (на дължина и височина). Най-съществената разлика между двата автомобила е в тяхната ширина: IMV 0 е широк 1785 мм което го прави малко по-тесен от Hilux.
Toyota все още не е дала подробности за задвижването на IMV 0, но се очаква да поддържа същата гама от бензинови и дизелови двигатели като сегашния Hilux, както и plug-in хибрид или електрическо задвижване с батерия. Твърде вероятно е следващото издание на Hilux да ползва в голяма степен решенията, показани от тази концепция.