Като част от автомобилното изложение Tokyo Japan Mobility Show 2023, което ще бъде открито на 25 октомври, Toyota ще покаже малък ван Kayoibako, способен да решава широк спектър от задачи. Все още не е известно дали компанията планира търговско производство на модела, но Kayoibako отразява много точно основните тенденции в развитието на лекотоварните търговски превозни средства (LCV).
От началото на този век Toyota вече представи около две дузини концепции по темата за градската мобилност и градската логистика, но нито една от тях все още не е достигнала серийно производство.
Kayoibako се различава от своите предшественици по това, че изглежда много добре обмислен и готов за производство. В сегмента на LCV моделите от този тип са много търсени; подобни проекти се разработват от десетки стартъп компании (например британската Helixx ) и големи концерни (като новото съвместно предприятие между Renault и Volvo).
Думата kayoibako, от която произлиза името на вана, се отнася до модулните контейнери на компаниите, предлагащи услугите за доставка, и очевидно подчертава простора на микробуса Toyota: с доста впечатляващо междуосие от 2800 мм, общата му дължина е само 3990 мм, ширината - 1790 мм, а височина - 1855 мм. При товарната версия в кабината на Kayoibako е монтирана само седалката на водача, а пространството отстрани може да се използва за товар, работна маса или инвалидна количка. Полезната дължина на кабината от страната на водача е 3127 мм (зад седалката на водача - 2124 мм), ширината - 1485 мм, височината - 1437 мм.
Нищо не се казва за задвижването на Kayoibako, освен че е изцяло електрическо. Батерията е монтирана на пода, портът за зареждане е от лявата страна при задните светлини, а под предния капак има гнездо за захранване за външни устройства.
Седалката на водача е проектирана изключително компактно, цялата оперативна информация се показва на панорамно арматурно табло по цялата ширина на кабината, отстрани на волана има още един екран за настройка на микроклимата и маршрута на пътуване.
Kayoibako може да се използва не само като ван, но и като такси, линейка, мобилна работилница и дори като семейна кола за излети. Има и много опции за външна персонализация - например совалка в класически японски стил. Накратко, автомобилът се оказа интересен - би било много странно, ако след Japan Mobility Show 2023 Toyota просто го архивира и започне серийно производство.