Чешката марка Tatra в продължение на десетилетия е истинска легенда в автомобилния свят и връх в чешката автомобилна индустрия. С удивителните си постижения в областта на аеродинамичното оформление, името на компанията остава изписано със златни букви в автомобилната история. След 70-те години моделите на марката започват да изглеждат някак морално остарели на фона на конкуренцията, но задно разположените двигатели с въздушно охлаждане си остават интересна екзотика, която оцелява чак до 90-те години.
Неотдавна ви разказахме за модела 613 и ви показахме един чудесно запазен екземпляр от него. Сега идва ред да кажем няколко думи за неговия наследник, който за жалост се оказва и последна глава в автомобилната история на Tatra. 700 е луксозен автомобил със задно разположен двигател, пуснат на пазара през 1996 г.
По същество това си остава една силно обновена версия на модела Tatra 613. Това е и един от последните произведени автомобили с двигател с въздушно охлаждане.
T700 се предлага като седан с 4 врати с 3,5-литров 90° V8 бензинов двигател с въздушно охлаждане. По-късната версия 700-2, от която са последните 14 произведени автомобила, получава 4,3-литров двигател, достигащ мощност 234 к.с., със собствено тегло, увеличено до 1930 кг. .
Версия с 400 к.с. наречена T700 GT, също е планирана за производство, на по противоречиви данни от нея е направена само една бройка. Този модел също има 4,4-литров V8, но е по-къс и по-нисък, а също и с 360 кг по-лек, с максимална скорост от 316 км/ч.
Заради слабите продажби краят на производството на Tatra 700 идва през юли 1999 г. Само 75 са произведените екземпляри, което съвсем логично ги превръща в търсен колекционерски обект.