IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Вижте коя е най-новата китайска марка в България

Предлагането у нас започва с луксозен кросоувър с 480 коня и 12 радара

Eдна от най-луксозните китайски автомобилни марки ще стъпи официално в България до края на този месец, научи Automedia.bg. Става дума за Voyah, премиум-бранда на гиганта Dongfeng Motors. За момента юридическото лице зад проекта е "Юропфлийт България", но предстои регистрацията на отделна компания, която ще се превърне в официален вносител за България на Voyah и на основната марка Dongfeng. Мениджър ще е Юлиан Чебишев, в миналото изпълнителен директор на "Индустриал Комерс", вносителя на Hyundai у нас.
   
   
Voyah Free
Voyah Free
   
   
Автомобили на друга дъщерна марка на Dongfeng - DFSK - се предлагат в България от "Чайна Мотърс", компания от групата на "Авто Юнион". Фокусът там обаче е върху модели с конвенционално задвижване, докато новият вносител се е ориентирал основно към най-новите електрически модели на гиганта. Лансирането на марката Voyah у нас ще стане с върховата електрическа версия на 7-местния кросоувър Free, уточни Чебишев пред Automedia.bg. Стартовата цена за луксозния модел ще е 68 900 евро с ДДС. За сравнение цената в Швейцария е 73 100 евро.

По-нататък у нас ще дойдат и по-достъпни като цена варианти, както и плъг-ин хибридната версия на Free с удължител на пробега. През второто тримесечие на идната година се очакват също седанът Voyah Passion и представеният само преди седмици малък кросоувър Courage.
  
    
Voyah passion
Voyah Passion
  
    
През 2024 новият вносител ще представи у нас и едноименната марка Dongfeng, в която при последното преструктуриране бяха събрани три отделни доскоро бранда - Nammi, Aeolus и Е-Pi. До седмици предстои откриването на новите шоуруми в София (в източната секция на Околовръстния път), Пловдив и Стара Загора, плановете са в началото на идната година към тях да се добавят и представителства във Варна и Бургас. Компанията вече разполага с автомобили на склад и приема поръчки. Моделите на Voyah ще се предлагат у нас с гаранция от 5 години или 150,000 км.

Dongfeng, основана през 1969 по лично разпореждане на Мао Дзедун, е от най-старите китайски автомобилни компании. Групата започна да се развива сериозно обаче едва след 2000 година, когато създаде множество джойнт-венчъри с европейски, японски и американски производители за сглобка на автомобили в Kитай. И до днес тя е местният партньор на Renault, Nissan, Honda, PSA Peugeot-Citroen и Kia. Именно инвестицията на Dongfeng спаси Peugeot от фалит след глобалната финансова криза. В момента групата е третият най-голям производител на автомобили в Китай, като още през 2022 шефът й Жу Янфън обяви, че Европа е основна цел за експанзия в бъдеще.
  
    
Кои модели да очакваме в България (ГАЛЕРИЯ):


  
    

 

0 от 500
  • #21
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Цонко ( преди 1 година )
    напълно съм съгласен със SS за френските и италиански транспортни средства - това са коли от зрънчо , тракащи, хлопащи, евтини, чупливи, ненадеждни, нисък клас, кофти поведение на пътя . . . Неслучайно на някой гаражи още седи култовото послание - емблеми с мачка, п*чка или елхичка не приемаме.
  • #20
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Хаха ( преди 1 година )
    не знам защо, но всеки път като чуя донгфенг сее1 чувам дог шит :D
  • #19
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Охааа ( преди 1 година )
    Китайска колица на цената на тристаен апартамент... направо нямам търпение да си я купя
  • #18
    2 rate up comment 2 rate down comment
    до 13 ( преди 1 година )
    да беше прочел статията... за всичко си пише
  • #17
    9 rate up comment 1 rate down comment
    /:\ Lancista /:\ ( преди 1 година )
    Изглеждат удивително!!
  • #16
    3 rate up comment 20 rate down comment
    SS ( преди 1 година )
    Китайски,Корейски,Френски и Италиански *** твърдо НЕ!
  • #15
    7 rate up comment 2 rate down comment
    raiders ( преди 1 година )
    Донгфенк продават интересни джипчета, за 37к има малък 113к.с, а за 52к много як модел близо 200к.с. и ми харесва повече от Кона Н да кажем. Майче са с двигатели на мицубиши. Колко качествени ще излезат не зная.
  • #14
    12 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    При Европейските автомобилните производители Борбата е как да съкратим повече работни места за да има повече пари за акционерите.... Никой не го е грижа за бъдещето развитие. Вижте Zara, - нямат заеми, работниците получават сносни заплати, постоянно се развива, НО е семейна фирма.
  • #13
    15 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Никой не споменава за иновациите които са направили китайците, например въпросния Courage е с батерия в която лития е заменен с натрий, може да се образовате с видеото на Сам Евънс ако изобщо знаете кой е той.
  • #12
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    хахаха 70К евро ....