Eдна от най-луксозните китайски автомобилни марки ще стъпи официално в България до края на този месец, научи Automedia.bg. Става дума за Voyah, премиум-бранда на гиганта Dongfeng Motors. За момента юридическото лице зад проекта е "Юропфлийт България", но предстои регистрацията на отделна компания, която ще се превърне в официален вносител за България на Voyah и на основната марка Dongfeng. Мениджър ще е Юлиан Чебишев, в миналото изпълнителен директор на "Индустриал Комерс", вносителя на Hyundai у нас.
Voyah Free
Автомобили на друга дъщерна марка на Dongfeng - DFSK - се предлагат в България от "Чайна Мотърс", компания от групата на "Авто Юнион". Фокусът там обаче е върху модели с конвенционално задвижване, докато новият вносител се е ориентирал основно към най-новите електрически модели на гиганта. Лансирането на марката Voyah у нас ще стане с върховата електрическа версия на 7-местния кросоувър Free, уточни Чебишев пред Automedia.bg. Стартовата цена за луксозния модел ще е 68 900 евро с ДДС. За сравнение цената в Швейцария е 73 100 евро.
По-нататък у нас ще дойдат и по-достъпни като цена варианти, както и плъг-ин хибридната версия на Free с удължител на пробега. През второто тримесечие на идната година се очакват също седанът Voyah Passion и представеният само преди седмици малък кросоувър Courage.
Voyah Passion
През 2024 новият вносител ще представи у нас и едноименната марка Dongfeng, в която при последното преструктуриране бяха събрани три отделни доскоро бранда - Nammi, Aeolus и Е-Pi. До седмици предстои откриването на новите шоуруми в София (в източната секция на Околовръстния път), Пловдив и Стара Загора, плановете са в началото на идната година към тях да се добавят и представителства във Варна и Бургас. Компанията вече разполага с автомобили на склад и приема поръчки. Моделите на Voyah ще се предлагат у нас с гаранция от 5 години или 150,000 км.
Dongfeng, основана през 1969 по лично разпореждане на Мао Дзедун, е от най-старите китайски автомобилни компании. Групата започна да се развива сериозно обаче едва след 2000 година, когато създаде множество джойнт-венчъри с европейски, японски и американски производители за сглобка на автомобили в Kитай. И до днес тя е местният партньор на Renault, Nissan, Honda, PSA Peugeot-Citroen и Kia. Именно инвестицията на Dongfeng спаси Peugeot от фалит след глобалната финансова криза. В момента групата е третият най-голям производител на автомобили в Китай, като още през 2022 шефът й Жу Янфън обяви, че Европа е основна цел за експанзия в бъдеще.
Кои модели да очакваме в България (ГАЛЕРИЯ):
Free е серийно оборудвана с 5G връзка, троен дисплей на таблото, системи за лицево и гласово разпознаване, и за управление с жестове. Системите за безопасност включват 3 предни камери, 12 свръхзвукови радара и 3 милиметрови радара. Освен това има 4 камери за наблюдение на околностите на автомобила и 2 камери в салона. Китайците обещават второ ниво на автономно шофиране на магистрала и трафик асистент в града.