Триколката Yamaha Tricera е подобна по концепция на Morgan Super 3 и 3 Wheeler, включваща отворен кокпит с места за двама. Силовото предаване и шасито обещават "страхотно удоволствие от карането" според Yamaha, има и напълно нова система за управление на задните колела. Твърди се, че тя изостря обратната връзка от управлението на Tricera.
Компанията обещава изключителна точност на кормилното управление. Ще има ръчен и автономен режим на управление. Фирмата добавя: „Модерната мобилност се насочва към автоматизирано шофиране, но точно затова Yamaha Motor се връща към основите.“
Не се очаква Yamaha Tricera да стане сериен модел, но производителят на мотоциклети има исторически афинитет към превозни средства с повече от две колела. През 1992 г. Yamaha представи OX99-11, двуместна спортна кола, която щеше да разполага с V12 с 400 к.с., но за жалост проектът беше прекратен през 1994 г.
Оттогава компанията помогна за разработването на няколко високопроизводителни двигателя, включително тези в Lexus LFA и Lexus RC F. Единственият V8 в историята на Volvo също е тяхна разработка.
Autocar съобщи през февруари 2022 г., че Yamaha работи съвместно Toyota преработването на 5,0-литровия V8 на RC F към работа с водород - технология, която може значително да намали нетните въглеродни емисии на конвенционалните двигатели.
Yamaha продължава да експериментира самостоятелно с ДВГ на водород и в Токио ще покаже водородна версия на бъгито YXZ1000R. От Yamaha казват: "Yamaha Motor проучва потенциала на ДВГ с водородно задвижване, за да запази уникалната привлекателност на тези двигатели жива и в бъдеще, защото техния звук и усещане са наистина неповторими."