IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Yamaha направи електромотор с 475 коня

Японците са готови да навлязат в територията на хиперколи като Rimac и Aspark

Японският гигант Yamaha е готов да навлезе сериозно в света на електромобилите, и дори в категорията на електрическите хиперколи. Компанията представи нов електрически задвижващ тракт с необичайно висока мощност.


yamaha ev motor


В Европа, Yamaha е известна най-вече със скутерите и мотоциклетите си. Но както повечето японски компании, фирмата не е специализирана в една - единствена област, и има сериозни разработки и продукти в сферата на електрониката, музикалните инструменти и дори в морското дело.

Досега, от Yamaha не са се фокусирали прекалено сериозно в автомобилния сектор, макар от доста време да са разработвали двигатели за състезателни и серийни модели. Сред пресните примери е 4,4-литровият V8 за първото поколение Volvo XC90. Японците дори имаха собствена концепция за автомобил - Sports Ride отпреди няколко години, но така и не продължиха с него към поточните линии.

Миналото лято, от Yamaha Motor разказаха за амбициозните си планове за създаването на пълна гама съвременни електромотори за автомобили, с диапазон на мощността от 35 до 200 kW (48 - 272 к.с.). За целта компанията използва опита си в областта на приложението на литий, механическата обработка и асемблирането, за да построят няколко интегрирани модули за електрическо задвижване.

Но японската компания дори успя да надскочи собствените си амбиции, като представи нов синхронен електромотор с постоянни магнити, който постига солидните 475 конски сили (350 kW) максимална мощност. Агрегатът е предназначен за различни типове електромобили, като отново се залага на компактни размери и ниско тегло.


yamaha ev motor


Новият агрегат, работещ на 800-волтова архитектура ще бъде представен официално следващия месец на изложението Automotive Engineering Exposition в Йокохама. А по-интересното е, че благодарение на компактните си размери, двигателят може да се използва в схема с 4 електромотора за автомобили (по един за всяко колело).

Което ще рече, че при наличието на достатъчно силна батерия, съвкупната мощност в даден електромобил може да е цели 1900 конски сили. С което Yamaha може да навлезе на територия, заемана от хиперколи като Rimac C_Two, Lotus Evija и Aspark Owl.


0 от 500
  • #3
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Е, и? И на Тесла, и на Римак, и на VW - всички ги интегрират по същия начин.
  • #2
    10 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 3 седмици )
    Самият факт, че може да сложиш четири електродвигателя, предполага малки размери. Тук са спестили техническите подробности, но в чужди сайтове се казва, че двигателя е с маслено охлаждане, съчетава в себе си и инвертора за управление, както и редуктора и остава да му закачиш директно полуоската.
  • #1
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    А защо не дадохте някакво реално сравнение? Иначе твърдението за компактни размери и ниско тегло си остават думи на вятъра...