fallback

Ценовата война между Tesla и Ford се разгаря

Надпреварата ще доведе до поевтиняване и на останалите електромобили, прогнозират експерти

Tesla и Ford неофициално се конкурират за едни и същи купувачи и разбират, че за да бъдат конкурентоспособни при електрическите кросоувъри или във всеки друг сегмент, цената е важен фактор за реализиране на повече продажби.

„Масло в огъня“ добавиха от Tesla, които пуснаха вариант със задно задвижване в стандартна гама на Model Y, която се превърна в доста атрактивно предложение. Вече ви информирахме за нея, като това е най-достъпната от версиите. Цената на базовия модел Y започва от $43 990.

За тези пари клиентите получават 418 километра пробег от батерия с капацитет 60 kWh. Електрическият мотор, монтиран на задната ос, произвежда 295 конски сили и 420 Нм въртящ момент. Това е достатъчно за ускорение от 0 до 100 км/ч за 6.9 секунди.

Ford не чака дълго и веднага се зае със задачата да направи Mustang Mach-E по-евтин. Козът им сега принадлежи на най-достъпната гама Select RWD Standard Range, която започва от $42 995.

За тези пари клиентите също получават автомобил с един двигател, монтиран на задната ос, генериращ 266 конски сили и 430 Нм въртящ момент, достатъчни за ускорение от 0 до 60 мили в час (0-97 км/ч) за 5.8 секунди. Батерийният пакет от 68 kWh съхранява достатъчно енергия за обхват от 250 мили, 10 мили по-малко, отколкото предлага Model Y. Това се равнява на 402 и 418 км, респективно за Ford и за Tesla.

Надпреварата на двата основни играча на американския и не само, пазар тепърва започва и най-вероятно ще доведе до спад в цените и на останалите електромобили, прогнозират експертите.

fallback
  • #19
    raiders ( преди 1 година )
    ...обновения модел У другата година или обновената Тесла 3. Към този момент нито тойота с продадените си 40 000 ел. коли, нито форд мога да се преборят. Затова се свалят цените, а аз като "беден-работещ роб" виждам в това шанс за покупка.
  • #18
    MythBuster ( преди 1 година )
    В факти влизам веднъж седмично от любопитство до къде са я докарали с безпричинното изтриване на мнения, които противоречат на сляпата Вяра като твоята, въпреки че няма никакво нарушение направилата, но не трият твоите и на колегите ти коментари които откровено псуват всеки който си позволи да им каже че лъжат нагло и ги помоли за факти в сайт наречен факти. Очевидно са подходили по същия начин и пак са те излъгали, защото знаят че имаш нулеви умения за критично мислене и са ти дали опорна точка
  • #17
    raiders ( преди 1 година )
    Тесла У вече е най-продаваната кола не само в европа, но и в света. 758 000бр., замислете се защо... освен пробега около 500км и зареждането, няма друг минус. Няма друг автомобил за тази цена (около 80 000лв., стандартният модел със задно) да ти предложи и даде толкова пространство, 5 места за възрасти и големи хора (възможни и 7, не за европа), най-големия багажник в класа си 854л, ускорение 6.9, разход около 16кв. (един от най-ниските в ел. коли), да продължавам ли...Аз бих си купил...
  • #16
    MythBuster ( преди 1 година )
    "За 99 % от хората автомобила е средство за придвижване от т.А до т.Б и за тях е важна цената,конете не играят." Това поредното ти вярване ли е? Вчера беше публикувана статия за 10-те най-продавани автомобила в света. Да не твърдиш че тях са ги купили 1% от хората, защото там почти няма евтини модели? И изненада, най-продаваният модел е на Тесла и то не е най-евтиния модел. Не знам защо се мислиш за 99% от хората и се изявяваш като техен говорител!
  • #15
    Гост ( преди 1 година )
    Митичен, новината я има вчера в факти,но ти удобно я пропусна.
  • #14
    MythBuster ( преди 1 година )
    Тоест предлагаш да сравняваме ябълки с крокодили. Ами не благодаря в такъв спор няма да влизам! И не не е смешно да сравняваш по-скъпа те слага с по-евтин mercedes, смешното е да сравняваш mercedes или Tesla с opel . А ти даже не предлагаш да ги сравняваме с който и да е opel a направо с Корса. Това е като да сравняваш камион mercedes actros с тротинетка bugatti и да твърдиш че камиона е по-бърз от bugatti, че mercedes е по-бърз от bugatti или че богати е по-евтино от mercedes.
  • #13
    Гост ( преди 1 година )
    Да сравняваш Мерцедес с Тесла е смешно.За 99 % от хората автомобила е средство за придвижване от т.А до т.Б и за тях е важна цената,конете не играят.
  • #12
    MythBuster ( преди 1 година )
    Това ми прозвуча, като че apple не е балансирана компания защото не произвежда телефони с шайба! Не разбираш ли че ДВГ са огромен воденичен камък, закачен на врата на автомобилните производители които се опитват да изплуват? С какво помагат на toyota и volkswagen дълговете по над 200 (по стара информация но вероятно са 250) милиарда, които са инвестирани в технологии за ДВГ, но е невъзможно тези инвестиции да бъдат върнати от ДВГ, а ще трябва да трупат нови дългове и за електромобили?
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Проблема зя Тесла е че не е балансиран пеоизводител тя прави само електрички а не всекимиска електричка.Най балансирани са от Рено и Стелантис затова и бъдещето е тяхно електричевки хибриди двг.
  • #10
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Гост ( преди 20 минути )До 4.Най доброто подпали колите на паркинга на летището в Лутън."това факт ли е или поредното твое сляпо ВЯРВАНЕ на база подсъзнателна омраза? Ако е факт би ли дал източника на информация, моля?
fallback
Последни