fallback

В САЩ Tesla Model 3 вече излиза колкото Toyota Corolla

Цената на най-достъпният електромобил на марката падна с 8700 долара

Поредният кръг от намаления на цените, инициирани от главния изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск, изравнява електрическите автомобили с колите, оборудвани с ДВГ, отбелязва Bloomberg.

След новата корекция базовият Model 3 струва 38 990 долара преди данъци и допълнителни такси. Това е с 8700 долара под средната цена на автомобила в САЩ. Поевтиняването обаче ще струва скъпо на Мъск, тъй като хора, запознати със случващото се в компанията, това ще струва 1,2 млрд долара загуби на година.

Началната цена на Tesla Model 3 вече е с 6500 долара по-ниска от тази на BMW 3-Series и с 5800 долара от тази на базовия Mercedes-Benz C-Class. И ако се вземе предвид отстъпката от 7500 долара при покупка на електромобил, тогава Model 3 вече ще струва колкото Toyota Corolla, твърдят от Bloomberg.

Трябва да се направи уточнение, че в случая сравнението не е на директната цена, която трябва да се плати за автомобила, тъй като дори така Model 3 е доста по-скъп от Corolla. Най-популярният модел на Toyota стартира от 21 900 долара, но с оперативните разходи за 3 години цената му скача до 26 850 долара.

В същото време Model 3, благодарение на стимулите за електромобил и икономиите от горива, ще излезе 26 940, ако собственикът му работи в щата Ню йорк, където притежатели на електромобили ползват още 2000 долара бонус.В други региони на САЩ крайната цена след три години шофиране ще бъде различна.

Цената на популярния кросоувър Tesla Model Y също е намалена и тя вече е с 3700 долара по-ниска от средната за пазара. По-скъпите - Model S и Model X, също поевтиняха до исторически минимуми, като всичко това обаче ще се отрази сериозно на финансовото състояние на производителя.

fallback
  • #38
    РУК ( преди 1 година )
    А, кажи си го Иване!Еми ти си лицемер!Да хвалиш електричките, да спориш с всички и да злобееш да си налагаш мнението за тях,а да караш "SUV 300 коня, харчи като змей и отделя доста вредни вещества" е лицемерие!И 300 коня дизел,който се кара 10 000км годишно,може да е напълно изправен само без DPF и EGR!Ама айде да не казвам,че лъжеш!А аз винаги съм твърдял,че електричките не са екологични!Купих си я да нямам проблем с паркинга!Защото зелените в управата на града всеки месец озорпират паркоместа!
  • #37
    РУК ( преди 1 година )
    Аз пак да питам - кога някога съм говорил за тоя завод в ЧИЛИ та ме питаш за него?!? Ще цитираш ли?!Ако обичаш!!! Говорих за фирма в UK. А в отговора под оная статия под която дрънка дрънка и избяга споменах още две Европейски фирми едната със завод който ще отваря в континенталната част на Европа след година!Цитирах ти и интервю с изпълнителния директор на едната в което споделя и очакваната цена на продажба преди акцизи и данъци! Да си бил чел!Ама спри да дрънкаш,че не си получил отговор!
  • #36
    MythBuster ( преди 1 година )
    Аз пуша, но винаги съм призовавал хората да не почват да пушат или ако им е възможно да ги откажат, защото е вредно за здравето. Също така никога не съм отричал, че напълно изправният ми шест годишен SUV 300 коня, харчи като змей и отделя доста вредни вещества от ауспуха. Никога не съм се правил на светец като вас. Ти електромобила заради екологията ли го купи? Кажи че е така за да те аплодираме? Финните прахови частици както от моя така И от повечето SUV са повече от на електромобил.
  • #35
    РУК ( преди 1 година )
    Абе Бъстаре, къде съм го признал това което си написал?!? Ще цитираш ли, моля те! Ти от дислексия страдаш бе човек! Ти четеш неща които не са написани! Изумен съм! Чакам цитата за описаното "самопризнание" и отговор за сметката при цена на нафтата над 4лв
  • #34
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 31. Ти пък защото си се скъсал да отговаряш. Хайде ето ти цифрите ако можеш да ги обориш с аргументи без да обиждаш! 2600 л от обещани 130 милиона по 50 евро литъра при обещани 10 долара. Втори факт - постигнатата производствена цена 3,50 паунда за литър във Великобритания в която ти се кле без никой да те пита, всъщност беше целенасочена лъжа цел заяждане и никога не е имало такова производство. Очаквам цифри и аргументи без обиди. Ще се справиш ли?
  • #33
    РУК ( преди 1 година )
    Бъстаре, твоя дизелов SUV дето харчил 15/100 нафта и е с изтърбушени DPF и EGR колко фини прахови частици отделя, ще споделиш ли?!?! Тоя същия дето ти е много изгоден за 10 000км годишно при цена на нафтата 2,90лв, ама при 4,10лв ще ти стане толкова неизгоден, че веднага ще думнеш 50к евра за електричка! Хайде сподели за тия фини частици и за тия сметки. Сподели от тайните си, да знаем и ние да минем на електрички в България нафтата като мине 4лв
  • #32
    MythBuster ( преди 1 година )
    Е поне си призна вече, че това за синтетичното гориво не е било заяждане от моя страна, а чистата истина защото вече знае че от обещаните 130 милиона литра по 10 долара за 2022 година, всъщност първите и доколкото имам информация са също така и последните произведени количества бяха през март месец 2023 година. Колосалните 2600 литра от обещани 130 милиона струваха по 50 евро за литър преди да се наложи да ги транспортират на 20 000 км. За цената на транспорта историята мълчи.
  • #31
    РУК ( преди 1 година )
    Бъстаре и темата в която обяви че 4л за литър нафта ти е границата да минеш на електричка отече на втора страница!Пак пропусна да отговориш, както пропусна и да видиш отговора ми за толкова болната ти тема за синтетичните горива!Много обичаш монилозите и да се правиш на умен,ама като те засече някой и го обръщаш на сръдни,клетви и сърдене!Напиши, че желанието ти е да си декламираш теориите и никой да ни ти отговаря, та да се чувстваш важен и толкова!Да си знаем,че си тук от комплекси!
  • #30
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 28. Всъщност не бяха ли 100 хиляди паунда на година застраховките за електромобили или един милион паунда? Абе сложи там още някоя друга нула да се плашат гърдите и тинтири да може да те цитира като източник на информация, че за фините прахови частици така прави? Хайде да го питаме колко финни прахови частици отделя един електромобил да видим дали може да отговори, че за 130 милиона литра синтетично гориво произведено през 2022 още мълчи.
  • #29
    До 27 ( преди 1 година )
    САЩ субсидират покупка на електричка родно производство, до определена стойност. ЕС субсидира покупка на всяка електричка до определена стойност, без значение произхода. Китай субсидира покупка в Китай на родно производство + субсидия за производство за износ. Което е огромната разлика между САЩ, ЕС и Китай! Първите две реално връщат пари на закупилия кола, Китай налива пари в производителите за да продбиват пазара с цел завладяването му и налагане на условията които те си искат
fallback
Последни