IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Какви са плюсовете и минусите на торсионната греда

Простотата в автомобилното окачване може да бъде едновременно предимство и недостатък

Подобно на мускулите и сухожилията, които работят заедно, за да абсорбират ударите за човешкото тяло, или на начина, по който маратонките амортизират ударите при всяка крачка, окачването на автомобила комбинира внимателно проектирани компоненти, за да стабилизира несъвършените улици и магистрали по света в името на безопасността, комфорта и производителността. През годините инженерите са разработили няколко подхода към проектирането на окачването, всеки от които с различни съображения по отношение на цената, сложността и конструкция.

 
Торсионна греда  
 

Независимо от това къде ще се движи автомобилът, правилното настройване на окачването е критична комбинация от изкуство и наука, която започва с избора на типа окачване, който да се използва. Някои автомобили, като джиповете, са известни с това, че са проектирани да покоряват най-трудния терен, докато окачванията на болидите от Формула 1 са проектирани да извличат безопасно всеки грам скорост в рамките на границите на управляемостта на пистата.

Торсионните греди, макар и по-малко атрактивни от своите сложни многозвенни колеги, са по-опростени конструкции на задното окачване, които могат да предложат по-ниско тегло и разходи и да освободят ценно пространство за пътници или багаж. Това е в замяна на потенциални компромиси от към настройката и персонализацията на возията.

Предимствата на простотата на торсионната греда

Законът на Мърфи гласи, че всичко, което може да се обърка, ще се обърка. Мърфи вероятно би харесал торсионната греда нейната простота. В мястото, където задната колесна главина и спирачният механизъм се съединяват с колата, обичайното многозвенно окачване комбинира части, горни и долни носачи, амортисьори, пружини и свързващи щанги от всяка страна. Това са 10 компонента, плюс стабилизираща щанга, който минава между колелата за странична стабилност.

За разлика, торсионната греда има пет основни компонента. H-образна рамка за монтиране на пружините и амортисьорите, и задни рамена с втулки за закрепване към шасито. Гредата, която обхваща H-образната форма, дава името на торсионната греда и ефективно свързва дясната и лявата страна на окачването.

Така това окачване има двойно по-малко компоненти от многозвенното. От гледна точка на надеждността, това означава с 50% по-малко потенциални точки на отказ, за които да се притесняваме и да поддържаме. Освен това е много по-лесно за производство, по-ниски разходи и по-малко части, които трябва да се настройват и оптимизират за разумно приятно и безопасно шофиране.

Компактната конструкция също спомага за освобождаването на ценно вътрешно пространство за пътниците и багажа. Торсионните греди поставят конструкцията сравнително по-ниско в шасито и изтласкват пружините и амортисьорите по-далеч към страните на автомобила. Това означава повече вътрешно пространство за пътниците и за багажа.

Недостатъците на простотата на торсионната греда

Настройването на сложната симфония от части на окачването според нашите предпочитания е една от любимите модификации на всички ентусиасти. Всички тези сложни съединения в многозвенна конструкция, с толкова много променливи в пружините, тампоните, амортисьорите, регулируемите биалетки и стабилизиращата щанга. Тези компоненти, позволяват на всяко колело да се движи самостоятелно и дават възможност за редица модификации, които могат радикално да променят геометрията и характеристиките на окачването. Това е поле за персонализиране, с което торсионните греди не могат да се сравнят.

 
многозвенно окачване  
 
При конструкцията с торсионна греда опциите за настройка на окачването са доста ограничени: тампони, пружини и амортисьори. Това ограничение може да бъде хубаво или лошо, в зависимост от гледната точка. Колкото и някои хора да обичат да се вълнуват от понижаващите пружини или разликата между видовете амортисьори, ние можем да стигнем само дотук, защото не можем да променим фабрично монтираната торсионна греда, която обхваща задната част на автомобила. Следователно, действията на дясното и лявото колело никога не са напълно независими.

В крайна сметка, най-големият недостатък на торсионните греди е свързан с това дали имате намерение да персонализирате представянето на колата си и колко стандартно омекотяване считате за нормално. 
  
   

0 от 500
  • #1
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 минути )
    От торсион до торсион има разлика, на Пежо торсионите от 90-те бяха кашкавалени, за разлика от тези на фолксваген например.