IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо Европа трябва да се притеснява от китайските електромобили?

Загубите на производители като Nio надхвърлят 35 000 долара на кола, но това не ги спира

ЕС обяви, че започва разследване дали китайските производители на автомобили са получили държавна помощ, която им дава несправедливо предимство пред западните компании. Това обаче е напълно безсмислено и няма да намали експанзията на нови модели от Китай, които навлизат на все повече пазари.


Nio


Раследване на The New York Times разкрива какво точно предимство имат китайските компании, когато става въпрос за ценообразуване цените на техните електромобили. Едва от тях – Nio, която е сочена като основен конкурент на Tesla, през 2020 г. е получила огромна парична инжекция от властите в Китай и в момента може да си позволи загуба от 35 000 долара от всеки свой електромобил, продаден на Запад.

Затова и не е чудно, че европейските производители на автомобили и регулаторите в ЕС са притеснени от случващото се. Американските производители на автомобили вече са защитени до известна степен на вътрешния си пазар от китайската конкуренция чрез мита за внос. Но ако компании като Nio могат да понесат този вид загуби и все пак да продължат да се движат напред, Европа и Америка трябва да бъдат сериозно загрижени.

Американското издание посочва, че през 2020 г. Nio е изчерпала всичките си финанси, но китайското правителство е отпуснало 1 млрд долара срещу 24% дял във фирмата. Към тях са добавени още 1,6 млрд долара от финансова група, контролирана от държавна банка.


Nio


Не всички китайски производители на автомобили обаче губят пари. Концернът BYD, например, е утроил печалбата си до 1,5 млрд долара само за първата половина на тази година, съобщава The New York Times, като посочва и друго голямо предимство на автомобилните компании от Китай – евтиното производство.

Работник в китайска автомобилна фабрика печели около 30 000 долара на година, което е около 1/4 от това, което американски синдикален работник получава като заплати и обезщетения. Направените изчисления показват, че разходите по производството на модел като BYD Seal EV са с 35% по-ниски от тези за произведен в Европа VW ID.3. Отделно от това китайските компании са лидери по разработка и производство на батерии, което също им дава предимство пред конкурентите.


0 от 500
  • #5
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Смятат грешно разходите, по европейски отчаяни еврогейци нямат шанс срещу повечето китайци, в момента CATL имат най-добрата батерия която се ползва от Тесла и BYD, останалото няма никакво значение.
  • #4
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    И кой ще ги купи тия баклютси
  • #3
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    За заплатите съм съгласен, но китайците са работливи като са в чужбина, китайците в Китай не са от най-работливите. Това е правило за всички страни, тези който отиват в чужбина трябва да бачкат яко по презумпция, тези които са си у дома нямат такава мотивация. Има и друг момент когато от селата мигрират в града, за да бачкат в заводите, тогава също работят яко докато се устроят, но това вече е почти преминало в Китай.
  • #2
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Пък в Испания наскоро завършил за авиоинжинер и комуникации от първенците на класа го взеха на практика в специализирана фирма с подаяния от около 800 .
  • #1
    13 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    .. като посочва и друго голямо предимство на автомобилните компании от Китай евтиното производство.Работник в китайска автомобилна фабрика печели около 30 000 долара на година... "Тоест ако ги произвеждат в България, ще дават два пъти по-малко за заплати и работниците ще са доволни, но пък в България битува МИТА, че китайците работят за купичка ориз, а българите взимат големи заплати. Но и тук няма да им излезе сметката защото китаеца работи, а българина ходи на работа.