При общо произведени 21,5 млн. броя до момента, Volkswagen Beetle е идеален кандидат за електрическо модифициране. Никой не може да ви обвини, че искате да изтръгнете двигателя с вътрешно горене от тази класика и да го замените с по-екологично задвижване, за да минавате безшумно по градските улици, събирайки погледите на минувачите. Единственото нещо, което може да добавите, е сгъваем покрив, за да се порадвате на есенния вятър.
Точно това предлага продаван на търг Beetle с портокалов цвят, както по отношение на екстериора, така и при интериора. Колата е произведена в края на 70-те години на миналия век, като представлява своеобразен микс между класика и модерни технологии.
Кабриолетът VW Super Beetle от 1978 г., който аукционната къща Bring a Trailer предлага, е превърнат в електромобил благодарение на базираната в Сан Маркос EV West.
Компанията извършва електрически модификации на редица автомобили, включително на Beetle от 1954 г., принадлежащ на актьора Йън Макгрегър. При настоящия екземпляр обаче преоборудването е осъществено съвместно с Canadian Electric Vehicles.
1585-кубиковият плосък четирицилиндров двигател с въздушно охлаждане е изчезнал, заменен с електрически мотор с мощност 88 kW. При 120 или повече конски сили, това е приблизително два пъти повече мощност, отколкото предлага оригиналният Super Beetle, въпреки че тази модификация няма да бъде толкова бърза, колкото един съвременен електромобил.
23-киловатчасовата батерия осигурява пробег при пълно зареждане от около 160 км. Още по-забавно е наличието на старомодна ръчна скоростна кутия. Разбира се, получавате само две предавки.
Истинската полза от електрификацията на конвенционално превозно средство не е свързано толкова с добавената мощност, колкото с по-надеждното представяне. Без да се занимавате с карбуратори, без да се притеснявате за стабилизаторите на горивото през зимата – просто се качвате и се наслаждавате на пътуването.