IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

GM се завърна в Европа, за да се изправи срещу голямата германска тройка

Американците стартираха продажбите на Cadillac Lyriq и ще предлагат само електромобили

През последното десетилетие американският концерн General Motors радикално намали бизнеса си в Европа. Заради натрупаните загуби продажбите на масово произвежданите автомобили Chevrolet бяха спрени, Opel беше продаден на Groupe PSA (сега Stellantis) и така остана единствено Cadillac, който обаче беше представен само с един модел - компактния кросоувър XT4, и то на отделни пазари.


Cadillac Lyriq


Неговите продажби обаче са скромни – за първите 8 месеца на годината те възлизат на 415 бройки, показват данните на JATO Dynamics. В General Motors обаче смятат, че марката има по-голям потенциал и още през 2021 г. концернът създаде ново европейско подразделение със седалище в Цюрих (Швейцария).

От вчера то официално стартира търговска дейност, като започва да предлага електрическия кросоувър Cadillac Lyriq на пазара в Швейцария. Съвсем скоро този модел ще се появи в още 5 европейския държави, като две от тях мече се известни – Швеция и Франция. Любопитното е, че в Европа електромобилът ще се доставя от САЩ, въпреки че се произвежда в Китай.


Cadillac Lyriq


В Швейцария цените на Lyriq ще стартират от 82 000 франка, което означава, че той е по-евтин от европейските си конкуренти. Audi Q8 e-tron струва в Швейцария минимум 86 600 франка, BMW iX започва от 95 900 франка, а Mercedes-Benz EQE SUV - от 98 100 франка.

Интересно е, че след рестартирането Cadillac ще се откаже от дистрибуторската система в полза на директните продажби, като GM ще изгради и поддържа нови шоуруми, но основната част от продажбите ще се осъществява в интернет – както е при Tesla. До края на това десетилетие Cadillac трябва да има пълна гама електрически превозни средства в Европа.

0 от 500
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Поредните глупости на баба Мери ...
  • #8
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И кое му е Кадилак на това? Поредния преименуван китаец, ама иначе много смях беше когато обявиха възраждането на москвич.
  • #7
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Реално ( преди 1 година )
    Кадилака е страхотен, обръща погледите на макс, за разлика от немските параходи, дето са по пет на светофар. И най-важното: супер нисък разход, супер комфортна возия, тишина и топ интериор. Премиум лукс Кадилак. Над 500 км реален пробег на теста на Kim Java: магистрала и планинско.
  • #6
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    3, как да не се оттегля, като затваря всичли завди и спря следващите поколения на европейските модели? Няма Мондео, няма Фиеста, фокус?! Само един Мустанг Е ... който дори не се прави тук... Защо мислиш затвориха фабриката в Кьлн, сега в Саарлуис?!
  • #5
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    мача е свирен китайците са недостижими само с мита могат да ги спрат да превземат пазара
  • #4
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Искам Болт ЕВ за $27 000 да започнат да продават в Европа, да ги видим какво ще правя Европейските автомейкъри.
  • #3
    9 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    До долния че то между двете няма общо различно акционери различни компании Форд не се отеглят от Европа
  • #2
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не само това, ами спроед мен опипват пазара да върнат ГМ вместо Форд. Но мисля, че ще е греда.
  • #1
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Смех ( преди 1 година )
    Че тя германската теойка е още на дизели