През последното десетилетие американският концерн General Motors радикално намали бизнеса си в Европа. Заради натрупаните загуби продажбите на масово произвежданите автомобили Chevrolet бяха спрени, Opel беше продаден на Groupe PSA (сега Stellantis) и така остана единствено Cadillac, който обаче беше представен само с един модел - компактния кросоувър XT4, и то на отделни пазари.
Неговите продажби обаче са скромни – за първите 8 месеца на годината те възлизат на 415 бройки, показват данните на JATO Dynamics. В General Motors обаче смятат, че марката има по-голям потенциал и още през 2021 г. концернът създаде ново европейско подразделение със седалище в Цюрих (Швейцария).
От вчера то официално стартира търговска дейност, като започва да предлага електрическия кросоувър Cadillac Lyriq на пазара в Швейцария. Съвсем скоро този модел ще се появи в още 5 европейския държави, като две от тях мече се известни – Швеция и Франция. Любопитното е, че в Европа електромобилът ще се доставя от САЩ, въпреки че се произвежда в Китай.
В Швейцария цените на Lyriq ще стартират от 82 000 франка, което означава, че той е по-евтин от европейските си конкуренти. Audi Q8 e-tron струва в Швейцария минимум 86 600 франка, BMW iX започва от 95 900 франка, а Mercedes-Benz EQE SUV - от 98 100 франка.
Интересно е, че след рестартирането Cadillac ще се откаже от дистрибуторската система в полза на директните продажби, като GM ще изгради и поддържа нови шоуруми, но основната част от продажбите ще се осъществява в интернет – както е при Tesla. До края на това десетилетие Cadillac трябва да има пълна гама електрически превозни средства в Европа.