След дълга рекламна кампания Skoda най-после представи официално новото поколение на Kodiaq. По-просторната алтернатива на показания наскоро нов VW Tiguan получава промени в дизайна, обновен интериор и plug-in хибридно задвижване.
Новият Kodiaq е пораснал на размери, за да достигне обща дължина от 4758 мм (+61 мм спрямо предшественика си), но запазва междуосието от 2971 мм. Широчината е намаляла с 18 мм – до 1864 мм, а височината е по-малко със 17 мм – 1659 мм. Средноразмерният SUV се предлага с широк набор от лети джанти с размери от 17 до 20 цола, заедно с девет цвята – включително нов нюанс, наречен Bronx Gold Metallic.
Топ-версията в нивата на оборудване – Sportline, има богат набор от черни акценти, включително напълно тъмни D-колони, които се появяват за първи път при този модел. Релсите на покрива, рамките на прозорците, капаците на страничните огледала, рамката на предната решетка, задният дифузьор и значките са в черно. За този вариант стандартни са 19-цоловите джанти, а 20-цоловите с аеро капаци са опция.
При смяната на генерациите Kodiaq приема еволюционен дизайн, украсен със задна светлинна лента, защото очевидно всички автомобили трябва да имат такава през 2023 г., включително неговият „брат“ Tiguan. За новия модел Skoda използва своето второ поколение матрична LED технология за фаровете, които сега имат 50% повече светлинни елементи и осигуряват 15 процента повече светлинен поток. Тези по-интелигентни фарове са стандартни за версия Sportline и могат да бъдат придружени от хоризонтална светлинна лента през решетката.
Промените в интериора се забелязват веднага, като те не включват само големия дисплей. Лостът за превключване на скоростите вече се намира на кормилната колона, за да създаде повече пространство между предните седалки. Има по-малко разпределителни уреди от преди, след като Skoda инсталира функцията Smart Dials на централната конзола. Те имат формата на 1,25-инчови дисплеи, вградени в три въртящи се копчета в стила на Audi TT.
Външните позволяват на водача и пътника да регулират вътрешната температура, отоплението и вентилацията на седалките, а централният дисплей може да бъде модифициран, за да показва четири различни функции - сила на звука на информационно-развлекателната система, скорост на вентилатора, посока на въздуха и интелигентна климатична система. Останалите функции са достъпни чрез стандартната 10-инчова информационно-развлекателна система или предлаганата като опция 13-инчова. Шофьорът разполага с 10-инчов цифров инструментален панел, който може да бъде допълнен от head-up дисплей от следващо поколение.
Практичността на модела е забележителна за сегмента, като обемът на багажника вече достига 910 литра, което е със 75 литра повече. При сваляне на задните седалки обемът достига 3105 литра (с 40 литра повече от първото поколение). Версията със 7 места предлага 340 литра, а при свалени седалки обемът вече е 845 литра, което е с 80 литра повече. Максималният товарен капацитет на триредовия модел е скочил с 30 литра до 2035 литра. В допълнение, седемместният модел разполага и с допълнително пространство за главата от 0,6 инча (15 мм) за пътниците най-отзад.
Както се очаква от голям семеен SUV, Kodiaq е зареден с екстри - има четири USB-C порта с 45 W мощност, друг USB-C с 15 W, като той вграден в огледалото за обратно виждане, девет високоговорителя (озвучителната система Canton с 14 високоговорителя е опция) , и индуктивно зареждане (15W) с функция за охлаждане за два смартфона. Предлагат се масажиращи предни седалки, както и ново меню за управление на климатика, което е лесно достъпно, въпреки че повечето физически бутони вече са изчезнали.
Задвижването на модела се осигурява от двигатели с вътрешно горене, като се започне с 1.5 TSI бензинов агрегат, който се възползва от мека хибридна технология. Той работи по цикъла на Милър и се възползва от турбокомпресора с променлива геометрия. Двигателят произвежда 150 к.с. и има функция за изключване на два от цилиндрите. За по-голяма ефективност агрегатът поддържа система за регуперация на енергия, което позволява потегляне, без той да бъде активиран.
По-големият 2.0 TSI има 204 к.с. и се предлага със задвижване на всички колела, докато 1.5 TSI е само с предно задвижване. Тези, които все още искат дизелов двигател, могат да получат 2.0 TDI със 150 к.с. и предно задвижване или 190 к.с и AWD. При всички варианти скоростната кутия е 7-степенна DSG.
Голямата новост в гамата е plug-in хибрид, базиран на 1.5 TSI с мощност 150 к.с. (110 kW) и комбиниран с електрически мотор за обща системна мощност от 204 к.с. (150 kW). Той има литиево-йонна батерия с капацитет от 25,7 кВт/ч, която според Skoda е достатъчна за електрически пробег от над 100 км. След като се изтощи, батерията може да се зарежда до 11 kW с AC или до 50 kW с DC.
Хибридната система обаче се отразява на практичността, като тази версия -Kodiaq iV, разполага с товарен капацитет от 75 литра. Това е със 165 литра по-малко спрямо стандартния модел. Освен това електрифицираният вариант е само с предно предаване и 6-степенна DSG.
Skoda е продала 841 900 от първото поколение на Kodiaq, като надеждите на чешкия производител са, че второто ще надмине този резултат. Продажбите на модела в Европа стартират в началото на следващата година.
Още снимки на новото поколение на Kodiaq - вижте в галерията: