fallback

Застраховките за електромобили се превръщат в кошмар за собственици

Цените на полиците за някои модели на ток във Великобритания скочиха с 300%

Електромобилите са по-скъпи от колите с двигател с вътрешно горене, но за сметка на това имат по-ниски експлоатационни разходи. И това може да изсуши дори тези, които не се интересуват от изменения в климата или качеството на въздуха.

Някои нови собственици обаче научиха по трудния начин, че разходите не са чак толкова ниски, колкото са очаквали. И това не се дължи на нарастващите цени на електроенергията, а на увеличение на цените на застраховките за електромобили на един от най-големите пазари в Европа – този във Великобритания.

Някои собственици на електромобили бяха уведомени, че полиците им да поскъпнали три пъти, а други са принудени да търсят алтернативи, след като техните застрахователи решиха, че повече няма да предлагат покритие за електромобили, съобщава вестник The Guardian, който проведе собствено разследване и откри редица такива случая.

В един от тях собственик на Tesla Model Y разказва, че досега е плащал по 1200 британски лири (1385 евро) на компанията Aviva, за да застрахова колата си, но е бил информиран, че полицата му няма да бъде продължена. Той започва да търси друг вариант, като 4 компании му отказват застраховка и в крайна сметка е принуден за приеме офертата на Direct Line за 4500 лири (5200 евро). И тъй като сумата не е никак малка, собственикът я плаща на месеци, което води до оскъпяване и общите разходи надхвърлят 5000 лири (5760 евро).

Оказва се, че не само притежатели на Tesla са засегнати. The Guardian разговаря и със собственик на Smart EQ ForFour, чийто застраховател John Lewis го е уведомил, че няма да му предложи покритие за следващата година. Представител на компанията потвърди пред вестника, че временно спира за предлага застраховки за електромобили, докато анализира рисковете и разходите, свързани с тях. Същото се отнася и за много от SUV-автомобилите.

Въпреки че електромобилите имат по-малко движещи се (съответно износващи се) части от автомобилите с двигатели с вътрешно горене, ремонтът им може да бъде по-скъп. Като цяло цената на застраховките във Великобритания се е увеличила за 1 година, като при моделите с ДВГ поскъпването на полиците е средно с 29%, докато при ЕV то е със 72%.

fallback
  • #12
    MythBuster ( преди 1 година )
    Турбо ти много неща си казал. Но стоиш ли си зад думите? Все още не си ми отговорил на въпроса за цитата който даде от статията че в Чили за 2022 година ще се произведат 130 милиона литра синтетично гориво на 10 долара литъра и това било решението на всички проблеми с ДВГ. Попитах те дали произведеното гориво ще ти стигне поне на тебе, поне за една година при разход 4,5 на 100 за който 99,99% от шофьорите само могат да мечтаят, но ти го постигаш с постоянно натоварената баничарка?
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Като цяло да, но отново - дори това си има цена - следенето. На мен лично не ми харесва идеята че има някой който следи всичко което правя. Да и телефона ми ме следи но само за да ми праща реклами на базата на автоматични алгоритми, а не да. ме наблюдава и да ме таксува за всичко което не му хареса. Според теб цената на тока ти е справедлива и евтина,каското на Тесла ти е справедливо и евтино, електричките са перфектни, къде ти е Теслата?
  • #10
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 6. Пропуснал си доста неща. Тесла е и най големия производител на батерии за съхранение на енергия в света. Освен това притежава и софтуер базиран на изкуствен интелект, който следи цените, прогнозира както производството така и потреблението и предвижда кога батерията трябва да бъде заредена и кога да върне зареденото в мрежата или пък да го запази въпреки високите цени, защото се очаква буря и спиране на тока. До няколко години енергийният бизнес на Тесла ще изпревари автомобилния.
  • #9
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 8. Е така де, това не е ли най-справедливият подход за абсолютно всичко, а не на база средностатистически? Правиш най-много предпоставки за ПТП плащаш повече застраховка, караш внимателно (да не се бърка с бавно) плащаш ниска застраховка. Ползваш електрическа енергия когато цената е нулева плащаш ниска цена плащаш по средна цена и въобще не се интересуваш че като се прибереш вечер мрежата е най-натоварена и енергията най-скъпа и вдигаш цената на всички останали.
  • #8
    до 6 ( преди 1 година )
    Мъск може да предложи евтина застраховка, само защото има пълен достъп до всичко което се случва с колата. ВСИЧКО. Дори когато колата не се ползва пак може да ти гледа камерите. И може лесно да си калкулира риска. Дори в момента има хора които се оплакват от неговите застраховки защото, караш по тъмно - малус, рядко караш на автопилот - масус, купуваш си FSD - бонус. Ползваш 500-те коня - малус. Караш като баба - бонус
  • #7
    Гост ( преди 1 година )
    Капанът щракна,дами и господа.Тлъстите тесларски плъхове цвърчат.
  • #6
    q ( преди 1 година )
    Гошетата се превъбудиха и замечтаха. Скоро Елън ще е и един от най-големите застрахователи в света, не само един от най-големите търговци на електрическа енергия. В САЩ стандарта на Тесла за зареждане е неоспорим и признат и приет от GM и Ford, ще видим в Европа как ще е. Та застраховането е следващото нещо което върви с пълното обслужване на един автомобил.
  • #5
    Турбо ( преди 1 година )
    Аз казах ли ВИ.Високи цени на електромобилите, скъпи застраховки,Каско е % от стойността на електромобила.Трябва някой да покрие щетите от унищожените от самозапалване електромобили.
  • #4
    Popa ot razgrad ( преди 1 година )
    Медения месец ще трае кратко...лошите миризми се увеличават...
  • #3
    MythBuster ( преди 1 година )
    А от тебе чакам да ми кажеш как обещаните от porsche 130 милиона литра на 10 долара за литър производство на синтетично гориво в Чили ще решат някакви проблеми с климата или оставането на ДВГ като алтернатива на електромобилите и подобряване на околната среда? Годишното импроизводство ще стигне ли поне за вашето семейство дори да ви го подаряват?
fallback
Последни