fallback

Застраховките за електромобили се превръщат в кошмар за собственици

Цените на полиците за някои модели на ток във Великобритания скочиха с 300%

Електромобилите са по-скъпи от колите с двигател с вътрешно горене, но за сметка на това имат по-ниски експлоатационни разходи. И това може да изсуши дори тези, които не се интересуват от изменения в климата или качеството на въздуха.

Някои нови собственици обаче научиха по трудния начин, че разходите не са чак толкова ниски, колкото са очаквали. И това не се дължи на нарастващите цени на електроенергията, а на увеличение на цените на застраховките за електромобили на един от най-големите пазари в Европа – този във Великобритания.

Някои собственици на електромобили бяха уведомени, че полиците им да поскъпнали три пъти, а други са принудени да търсят алтернативи, след като техните застрахователи решиха, че повече няма да предлагат покритие за електромобили, съобщава вестник The Guardian, който проведе собствено разследване и откри редица такива случая.

В един от тях собственик на Tesla Model Y разказва, че досега е плащал по 1200 британски лири (1385 евро) на компанията Aviva, за да застрахова колата си, но е бил информиран, че полицата му няма да бъде продължена. Той започва да търси друг вариант, като 4 компании му отказват застраховка и в крайна сметка е принуден за приеме офертата на Direct Line за 4500 лири (5200 евро). И тъй като сумата не е никак малка, собственикът я плаща на месеци, което води до оскъпяване и общите разходи надхвърлят 5000 лири (5760 евро).

Оказва се, че не само притежатели на Tesla са засегнати. The Guardian разговаря и със собственик на Smart EQ ForFour, чийто застраховател John Lewis го е уведомил, че няма да му предложи покритие за следващата година. Представител на компанията потвърди пред вестника, че временно спира за предлага застраховки за електромобили, докато анализира рисковете и разходите, свързани с тях. Същото се отнася и за много от SUV-автомобилите.

Въпреки че електромобилите имат по-малко движещи се (съответно износващи се) части от автомобилите с двигатели с вътрешно горене, ремонтът им може да бъде по-скъп. Като цяло цената на застраховките във Великобритания се е увеличила за 1 година, като при моделите с ДВГ поскъпването на полиците е средно с 29%, докато при ЕV то е със 72%.

fallback
  • #22
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    MitE... ама и ти си яко фанатик :D отговарям набързо, че имам свят работа днес ама все пак е задължение и да ограмотиш ближните :D Завода на Порше в Чили е експериментален и доказа, че работи. Очаква се цена под $2 още до 2026. А "красотата" на такива "мини фабрики" е в това, че могат да бъдат прилагани на много места, с което намаляват транспортните разходи за горивата. Примерно 28 области в България с 28 мини рафинерии вместо 1 гигантска. И другия плюс, че ставаш независим!
  • #21
    MythBuster ( преди 1 година )
    За да бъда по-конкретен на колко падна ДНЕС цената от 10 долара за 2022 година и колко се вдигна производството ЗА 2023 ГОДИНА от 130 милиона литра за 2022 година? ПРЕДИ ДА МИ ОТГОВОРИШ СИ ПОГЛЕДНИ КАЛЕНДАРА!
  • #20
    MythBuster ( преди 1 година )
    Е нали това те питам? Новината беше отпреди година и половина и поправи ме ако греша, но в цитата който ти даде обещаваха 130 милиона литра на цена 10 доларан за 2022 година. Очевидно рядко си гледаш календара но вече сме в края на 2023 година и затова те питам на колко вече падна цената и колко е производството? С други думи успешен ли е експеримента и оправда ли очакванията ви? Някой от вас смята ли да отговори на вече 20 пъти зададения въпрос, при положение че вие давате тези цитати а не аз!
  • #19
    Турбо ( преди 1 година )
    Тесльо,не смяташ ли,че завода в Чили е експериментален?Ако експеримента се окаже успешен,с цена около 2 долара на синтетичното гориво може да се построят N на брой завода.За разхода мога да ти пусна клип с данни от последното ми пътуване.
  • #18
    MythBuster ( преди 1 година )
    Отрязани са последните думи от мнението заради ограничението от 500 знака. "Като стане по-евтино да караш електромобил, този процент ще стане 95% в полза на електромобилите и максимум 5% ще карат автомобил с ДВГ заради удоволствието или невъзможност.
  • #17
    MythBuster ( преди 1 година )
    Ще си го купя когато годишните ми РАЗХОДИ за електромобил
  • #16
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 14. А не е ли очевидно от пазарният им дял че не стават за 80% от шофьорите по една или друга причина? Ако ставаха света вече щеше да е преминал на електромобили без да те пита ти какво искаш. Точно както светът вече напълно необратимо преминава към възобновяема енергия, но не защото му харесва онази откачената Грета, а защото токът от фотоволтаици е три пъти по-евтин само от таксата за пренос, дори да ти подарят тока. Като стане по-евтино да караш електромобил, този процент ще стане 95%
  • #15
    MythBuster ( преди 1 година )
    Няма да се кача и на електромобил само защото ти си ме попитал защо не съм си купил или защото е екологичен или защото имал еди какво си ускорение. Ще си го купя когато годишните ми разлики за електромобил са по-ниски от годишните разходи за автомобил с ДВГ и нито година по-рано. Няма да направя и компромис да се кача в по-малък И бавен електромобил или какъвто и да е автомобил заради по-ниски разходи. Нито пък ще карам ДВГ заради звука на два пъти по-висока цена и да мечтая за синтетично гориво
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    T.e. накратко казваш че електричките са безсмислени в общия случай.
  • #13
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 11. Аз съм адаптивен и обичам да си правя сметката. Взимам решенията прагматично а не емоционално или защото е модерно или пък защото някой ми е казал, че не мога да го направя. Към момента се възползвам напълно от несправедливата цена която плащаме за тока. Защо да не си купувам токът на 3 стотинки, при положение че знам че струва над 20 стотинки на тецовете на въглища, а държавата плаща разликата? Пък и не съм еколог като вас да се бия в гърдите и да забранявам мръсните батерии!
fallback
Последни