fallback

Застраховките за електромобили се превръщат в кошмар за собственици

Цените на полиците за някои модели на ток във Великобритания скочиха с 300%

Електромобилите са по-скъпи от колите с двигател с вътрешно горене, но за сметка на това имат по-ниски експлоатационни разходи. И това може да изсуши дори тези, които не се интересуват от изменения в климата или качеството на въздуха.

Някои нови собственици обаче научиха по трудния начин, че разходите не са чак толкова ниски, колкото са очаквали. И това не се дължи на нарастващите цени на електроенергията, а на увеличение на цените на застраховките за електромобили на един от най-големите пазари в Европа – този във Великобритания.

Някои собственици на електромобили бяха уведомени, че полиците им да поскъпнали три пъти, а други са принудени да търсят алтернативи, след като техните застрахователи решиха, че повече няма да предлагат покритие за електромобили, съобщава вестник The Guardian, който проведе собствено разследване и откри редица такива случая.

В един от тях собственик на Tesla Model Y разказва, че досега е плащал по 1200 британски лири (1385 евро) на компанията Aviva, за да застрахова колата си, но е бил информиран, че полицата му няма да бъде продължена. Той започва да търси друг вариант, като 4 компании му отказват застраховка и в крайна сметка е принуден за приеме офертата на Direct Line за 4500 лири (5200 евро). И тъй като сумата не е никак малка, собственикът я плаща на месеци, което води до оскъпяване и общите разходи надхвърлят 5000 лири (5760 евро).

Оказва се, че не само притежатели на Tesla са засегнати. The Guardian разговаря и със собственик на Smart EQ ForFour, чийто застраховател John Lewis го е уведомил, че няма да му предложи покритие за следващата година. Представител на компанията потвърди пред вестника, че временно спира за предлага застраховки за електромобили, докато анализира рисковете и разходите, свързани с тях. Същото се отнася и за много от SUV-автомобилите.

Въпреки че електромобилите имат по-малко движещи се (съответно износващи се) части от автомобилите с двигатели с вътрешно горене, ремонтът им може да бъде по-скъп. Като цяло цената на застраховките във Великобритания се е увеличила за 1 година, като при моделите с ДВГ поскъпването на полиците е средно с 29%, докато при ЕV то е със 72%.

fallback
  • #32
    Гост ( преди 1 година )
    Потърси си сам,да не съм ти секретарка.Този 3% дял е за 24 часа,а не както ми го даваш ти по обяд за няколко часа.
  • #31
    анонимен ( преди 1 година )
    Готвят се големи балтии и за всички застраховки, иначе ако заплатата ти е по-малка от тези 5k евро или не караш поне 30k километра сметката с Тесла няма никога да ти излезе ако държиш да си на сметка.
  • #30
    MythBuster ( преди 1 година )
    ЗАГЛАВИЕ НА статия или проучване и датата му.
  • #29
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Гост ( преди 52 секунди )Митичен,производството на ток от перки и фотоволтаици е под 3% от общото производство.Перки 0,03%, фотоволтаици 2,09%." И ти ли дойде да ЛЪЖЕШ НАГЛО в тук?Ще те мина по краткия път за разбиване на митове като сам си го разбиеш. ДАЙ ИЗТОЧНИКА НА ИНФОРМАЦИЯ? Има една статия или проучване и датата му. Че обикновено лъжата лъсва още като споделиш датата. Залагам на 10-годишна давност на информацията която даваш! Да видим дали съм познал.
  • #28
    MythBuster ( преди 1 година )
    Попитах какво стана с красивата лъжа за 130 милиона литра на 10 долара? Сбъдна ли се или не за да видим дали могат да свалят цената до един долар за когато са обещали? Да видим дали ЛЪЖЕТЕ от наивност защото и вие вярвате или ЛЪЖЕТЕ абсолютно целенасочено. Но най-сигурното нещо на света е че ЛЪЖЕТЕ ТА СЕ КЪСАТЕ, независимо дали сами си ВЯРВАТЕ!Какво количество гориво и каква цена постигнаха за 2022 и с колко се увеличи количеството и съответно падна цената за 2023 г? Този път НЕ ЛЪЖЕТЕ
  • #27
    Гост ( преди 1 година )
    Митичен,производството на ток от перки и фотоволтаици е под 3% от общото производство.Перки 0,03%, фотоволтаици 2,09%.
  • #26
    MythBuster ( преди 1 година )
    "MitE... ама и ти си яко фанатик...Завода на Порше в Чили е експериментален и доказа, че работи. Очаква се цена под $2 още до 2026. А "красотата" на такива "мини фабрики" е в това, че могат да бъдат прилагани на много места" всъщност ти не осъзнаваш че това е красива залъгалка за фанатици като вас, които кълват на бacтун и ВЯРВАТ на всяка лъжа която им ХАРЕСА, защото им говорят красиво и им ОБЕЩАВАТ ОЧАКВАНИЯ точно като политиците. "Никой не може да ви ДАДЕ това което аз мога да ви ОБЕЩАЯ.
  • #25
    анонимен ( преди 1 година )
    Поредната пропагандна опорка на електропитеците отече в канала..
  • #24
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    И завършвам с една непроверена но на пръв поглед изглеждаща достоверно информация: "Най- мощният ветро генератор е 16 МW! За да заменим с тях въглищните ни централи ни трябват около 56 000 ветрогенератора! Т.е. на територия от 110 000 кв.км по една "перка на всеки 2 квадратни километра (квадрат със страни 1,5 на 1,4 км) .Ако се откажем и от АЕЦа ще ни трябват по 2 на кв.км! Сега разбирате ли за какъв зелен хайвер ви пращат?!!
  • #23
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    И за хиляден път ти казвам, целта не е да минаш на ЕЛ, а да те свалят от автомобила въобще!!! А що касае възобновяемата енергия - успех с ВЕИ, януари месец като се прибереш към 5-6 часа премръзнал в къщи колко ли точец ще ти подава фотоволтаика :D :D :D
fallback
Последни