Той е може би най-добрият автомобилен дизайнер в света в момента. Работата на Жил Видал в Peugeot преобрази не само колите, но и финансите на френската марка, чийто бивш СEО ни призна преди време, че смята дизайна за най-важното нещо.

Жил Видал отговори на въпросите на Automedia.bg на автомобилния салон в Мюнхен
А в последните три години Видал има ново предизвикателство: като главен дизайнер на Renault той трябва да осъществи не само прехода на френската марка към електрическата ера, но и да помогне на шефа си Лука де Мео в голямата му цел: да придвижи Renault нагоре към премиум сегмента. Пратеникът на Automedia.bg и "КОЛЕЛА" разговаря с Жил Видал по време на автомобилния салон в Мюнхен.
8 въпроса към главния дизайнер на Renault (ГАЛЕРИЯ):
- Много хубав въпрос. Хората са естествено привлечени към идеалните пропорции. Пропорциите са в сърцевината на добрия дизайн. Никой в индустрията днес не е в състояние да наложи по-малки колела. Но онова, което можем да направим, е да олекотим максимално колелата. Дори 20-цоловите джанти при Scenic са много леки, и имат добавени елементи, за да са максимално аеродинамични. Всъщност те са по-ефективни от някои класически и доста по-малки джанти от 80-те години. Освен това напоследък има тенденция към високи, но по-тесни гуми, което ще оптимизира разхода. Така че има начини да се компенсира. Но сте прав, че все пак трябва да има лимит в тази надпревара за все по-големи колела.
Вижте и видео от разговора ни с Жил Видал:


0