fallback

Доминацията на Tesla в Европа продължава

Освен американската марка на пазара на електромобили се появи и още един много силен играч

Много интересна тенденция показват последните данни, събрани от JATO Dynamics, за пазара на нови леки автомобили в Европа. През миналия месец търсенето на чисто електрически автомобили (или BEV) записа втория си най-висок месечен пазарен дял в историята, достигайки 22%. Това означава, че повече от един на всеки пет нови леки автомобили, регистрирани в Европа, е бил чисто електрически.“

Голяма част от добрите резултати се дължат на Tesla. Въпреки ограничената си и сравнително остаряла гама, американската марка наистина се възползва от нарастващия потребителски интерес към електрическите превозни средства. През август 2023 г. Tesla регистрира 33 809 автомобила в Европа, което е с 240% повече в сравнение със същия месец на предходната година. Така тя изпревари изпревари големи европейски марки като Opel, Citroën или Fiat.

Tesla продължава да се издига

Успехът на Tesla продължава да се гради върху Model Y и Model 3. Първият отново беше най-продаваният модел в Европа и вероятно ще запази тази позиция до края на годината. Това би поставило европейския автомобилен пазар в неудобна ситуация, където неевропейски автомобил е по-популярен от всеки друг европейски. Досега Tesla е регистрирала повече от 169 000 бройки от Model Y, което е увеличение от 216%.

Tesla, наред с две големи китайски компании (Geely и SAIC), е единствената марка, която отбелязва постоянен ръст на пазарния дял през годините. Това е резултат от поредица от действия, предприети в точното време - първо беше постепенното въвеждане на Model 3, а след това отварянето на повече пунктове за продажба в цяла Европа, което позволи на марката да поддържа Model 3, докато не представи Model Y. И накрая - за да поддържа темпа на растеж, американският производител започна да намалява цените. 

MG вече блести в Европа

Преминаването от бензинови/дизелови автомобили към изцяло електрически автомобили има още един голям победител - MG. Тази марка, позиционирана като британска, но изцяло проектирана, разработена и произведена в Китай, е единственият китайски играч, който наистина успява да пробие на европейския пазар.

Благодарение най-вече на последния си модел - MG4, компанията успява да привлече много нови клиенти, като това се дължи и на атрактивната цена. През август MG успя да влезе в Топ 20 по продажби в Европа с почти 14 900 бройки. Това е повече от резултатите на Suzuki, MINI, Mazda и Jeep. Електрическите модели представляват 59% от този обем, като така MG изпревари големи компании като Opel, Audi, Skoda, Peugeot и Renault, които са продали по-малко електромобили.

Какво се случва с традиционните марки?

Възходът на Tesla и MG доведе до по-малък пазарен дял за някои традиционни производители на автомобили. Volkswagen, Ford, Citroën, Peugeot и Hyundai отбелязаха най-големи загуби на пазарен дял през месеца. Тяхното електрическото предлагане е добро като гама, но не достатъчно, за да се конкурира с моделите на Tesla и MG.

Това е и основният проблем на традиционните марки - Tesla намалява цените и нейните модели опасно навлизат в по-ниските сегменти, докато MG атакува отдолу с много конкурентни продукти.

fallback
  • #8
    MythBuster ( преди 1 година )
    До шест и седем. Хайде да си признаем че си е малко дразнещо това с бутона на волана за мигачите? Не че не се свиква вероятно, но с лостчето е много по-удобно и интуитивно. Въобще няма да се учудя, ако след няколко месеца го върнат, както върнаха кръглия волан на модел s. Хайде да не се превръщаме на фанатици като антиелектриците и да бъдем по-обективни! Не като да кажеш на компютъра да ти нагласи климатика на 22 градуса за шофьорското място и 25 за пасажерското, вместо да търсиш бутони
  • #7
    q ( преди 1 година )
    До 5, нема да се плашиш преди 100 години, едни като тебе бяха много по ужасени като се качат в автомобила и видят, че са им откраднали коня. За тия с Нокиите пък като им махнаха бутоните на GSM-те, питаш ли ги какво им беше.
  • #6
    До 5 ( преди 1 година )
    Мислиш, че не го знаят или че това е проблем, който ще ги накара да си продадат колите?
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Искам да им видя физиономиите на тези които са си поръчали новата Тесла и установят, че им липсват лостчетата за мигачи а трябва да търсят бутончето.
  • #4
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Разбира се че са прости ония в европа - самоубийството им тече с пълна сил
  • #3
    MythBuster ( преди 1 година )
    Модата на електромобилите очевидно отминава и Тесла ще трябва да произвежда чисти ДВГ за да оцелее!
  • #2
    MythBuster ( преди 1 година )
    Изглежда Гост отново е прав и трябва да призная грешката си. Прав е че Тесла тази година трудно ще достигне планирания 50% ръст. Направо беше Ванга, когато предвиди че който веднъж се качи на електромобил повече няма да повтори. Прав беше че всички видяха каква измама са електромобилите и продажбите им оттук само ще намаляват! Модата на електромобилите очевидно отминава и те снощи трябва да произвежда чисти ДВГ за да оцелее! Всички се връщат на "истинското" - звукът на 10 год. 90 коня corolla
  • #1
    q ( преди 1 година )
    Ама как така? Каскета, Госта и Минтирито ще получат инфаркт. То бива да са прости тея в Европа, ама толкова не бива. Не знаят ли те че ние чакаме колите им втора, трета и най-вече четвърта ръка. Може и прясно удавени или тотална щета, неразличима от нова. Та все повече електромобили ще идват и все почече ще се карат дори и у нас. За ужас на "ценителите" на "истинското".
fallback
Последни