fallback

Доминацията на Tesla в Европа продължава

Освен американската марка на пазара на електромобили се появи и още един много силен играч

Много интересна тенденция показват последните данни, събрани от JATO Dynamics, за пазара на нови леки автомобили в Европа. През миналия месец търсенето на чисто електрически автомобили (или BEV) записа втория си най-висок месечен пазарен дял в историята, достигайки 22%. Това означава, че повече от един на всеки пет нови леки автомобили, регистрирани в Европа, е бил чисто електрически.“

Голяма част от добрите резултати се дължат на Tesla. Въпреки ограничената си и сравнително остаряла гама, американската марка наистина се възползва от нарастващия потребителски интерес към електрическите превозни средства. През август 2023 г. Tesla регистрира 33 809 автомобила в Европа, което е с 240% повече в сравнение със същия месец на предходната година. Така тя изпревари изпревари големи европейски марки като Opel, Citroën или Fiat.

Tesla продължава да се издига

Успехът на Tesla продължава да се гради върху Model Y и Model 3. Първият отново беше най-продаваният модел в Европа и вероятно ще запази тази позиция до края на годината. Това би поставило европейския автомобилен пазар в неудобна ситуация, където неевропейски автомобил е по-популярен от всеки друг европейски. Досега Tesla е регистрирала повече от 169 000 бройки от Model Y, което е увеличение от 216%.

Tesla, наред с две големи китайски компании (Geely и SAIC), е единствената марка, която отбелязва постоянен ръст на пазарния дял през годините. Това е резултат от поредица от действия, предприети в точното време - първо беше постепенното въвеждане на Model 3, а след това отварянето на повече пунктове за продажба в цяла Европа, което позволи на марката да поддържа Model 3, докато не представи Model Y. И накрая - за да поддържа темпа на растеж, американският производител започна да намалява цените. 

MG вече блести в Европа

Преминаването от бензинови/дизелови автомобили към изцяло електрически автомобили има още един голям победител - MG. Тази марка, позиционирана като британска, но изцяло проектирана, разработена и произведена в Китай, е единственият китайски играч, който наистина успява да пробие на европейския пазар.

Благодарение най-вече на последния си модел - MG4, компанията успява да привлече много нови клиенти, като това се дължи и на атрактивната цена. През август MG успя да влезе в Топ 20 по продажби в Европа с почти 14 900 бройки. Това е повече от резултатите на Suzuki, MINI, Mazda и Jeep. Електрическите модели представляват 59% от този обем, като така MG изпревари големи компании като Opel, Audi, Skoda, Peugeot и Renault, които са продали по-малко електромобили.

Какво се случва с традиционните марки?

Възходът на Tesla и MG доведе до по-малък пазарен дял за някои традиционни производители на автомобили. Volkswagen, Ford, Citroën, Peugeot и Hyundai отбелязаха най-големи загуби на пазарен дял през месеца. Тяхното електрическото предлагане е добро като гама, но не достатъчно, за да се конкурира с моделите на Tesla и MG.

Това е и основният проблем на традиционните марки - Tesla намалява цените и нейните модели опасно навлизат в по-ниските сегменти, докато MG атакува отдолу с много конкурентни продукти.

fallback
  • #38
    MythBuster ( преди 1 година )
    Хайде да ви пробвам вярата. С тези намаляващи продажби и липса на търсене на електромобили, когато пазарният дял на електромобилите ще падне до 30%? Аз залагам на догодина по това време, а вие? Субсидиите спират, А на някои места вече спряха, а електромобилите започнаха да се облагат с данъци. Та кога ще спаднат на 30% пазарен дял?
  • #37
    MythBuster ( преди 1 година )
    До тук си споделил доста вярвания и нито един факт с цифри или източник на информация във формата на Линк или заглавие към статия. И аз мога да ти дам линкове как toyota се кълне че започва производство на твърдотелни батерии през 2016 година и през 2020 ще продава по 1 милион водородни автомобила годишно. Както виждаш нищо от това не се е случило. Но за сметка на това от година на година Тесла ви опровергава ВЯРВАНЕТО, че не може да поддържа дългосрочно 50% ръст на продажбите
  • #36
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    А тариката Мъск ще произвежда по 20 милиона точно кога цъфнат налъмите!
  • #35
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Още вчера ти казах, че Европа може да мине на водород - само него може да си произвежда и ти дадох пример с JSB
  • #34
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    До 31 - а това, че се очаква цената да падне до под 8 долара за галон го пропусна... До MythBuster - беше публикувано в почти всяка автомобилна медия Мотор тренд, Хагерти, Карскоопси кой се сетиш още плюс маса ютюбери, които ходиха до фабриката в Чили... линковете ги трие
  • #33
    MythBuster ( преди 1 година )
    Обаче не бягай по тъча и не сменяй темата. Кажи колко трилиона дава само Европа на година за изкопаеми горива. Това е като да си палиш печката с банкноти от 500 евро. Тези трилиони буквално изгарят през комините и ауспусите всяка година напълно безвъзвратно. А тези четвърт трилион за възобновяеми източници ще продължат да произвеждат енергия през следващите 30 години и ще спестят няколко трилиона евро за изкопаеми горива. Кой вариант ти харесва повече?
  • #32
    MythBuster ( преди 1 година )
    Виждаш ли защо се възхищавам на Тесла и на подхода на Илон Мъск? Както виждаш не въздишам по звука на двигателя, ускорението или каквото и да било, особено пък какво некачественото боядисване в Щатите и липсата на две еднакви фуги. Точно затова Тесла има огромна ВЕРОЯТНОСТ, да продава по 20 милиона автомобила годишно през 2030 и да произвежда плануваните 3000 GWh батерии собствено производство плюс закупуване на всякакви възможни количества от който и да е производител на батерии.
  • #31
    анонимен ( преди 1 година )
    "44 долара за галон, нещо като 10 евро/литър" И това според теб е достъпна цена ли е?
  • #30
    MythBuster ( преди 1 година )
    "принадената стойност може да се вземе най-пълноценно от този, който затвори целия процес от суровината до крайния продукт." Ще си дойдем на думата. Целта на гигафабриката в Тексас е точно това. От единия край влизат сурови материали, а не готови части като на останалите производители, а накрая излиза готов продукт който за разлика останалите не се продава на дилър, а отива директно на адреса на клиента пред дома му. Като голяма част от материалите също се добиват и преработват от Тесла.
  • #29
    MythBuster ( преди 1 година )
    Тинти, хайде да говорим на един и същ език. Не ми обяснявай че porsche продава литъра на 20 лв. Дай да си говорим за себестойност и несубсидирана цена? Аз ти дадох линк за 50 евро или долара литъра. Сподели и ти източникът на информация? Колко струва само улавянето на килограм въглероден диоксид? Твоя автомобил отделя по един килограм на всеки шест километра.
fallback
Последни