fallback

Доминацията на Tesla в Европа продължава

Освен американската марка на пазара на електромобили се появи и още един много силен играч

Много интересна тенденция показват последните данни, събрани от JATO Dynamics, за пазара на нови леки автомобили в Европа. През миналия месец търсенето на чисто електрически автомобили (или BEV) записа втория си най-висок месечен пазарен дял в историята, достигайки 22%. Това означава, че повече от един на всеки пет нови леки автомобили, регистрирани в Европа, е бил чисто електрически.“

Голяма част от добрите резултати се дължат на Tesla. Въпреки ограничената си и сравнително остаряла гама, американската марка наистина се възползва от нарастващия потребителски интерес към електрическите превозни средства. През август 2023 г. Tesla регистрира 33 809 автомобила в Европа, което е с 240% повече в сравнение със същия месец на предходната година. Така тя изпревари изпревари големи европейски марки като Opel, Citroën или Fiat.

Tesla продължава да се издига

Успехът на Tesla продължава да се гради върху Model Y и Model 3. Първият отново беше най-продаваният модел в Европа и вероятно ще запази тази позиция до края на годината. Това би поставило европейския автомобилен пазар в неудобна ситуация, където неевропейски автомобил е по-популярен от всеки друг европейски. Досега Tesla е регистрирала повече от 169 000 бройки от Model Y, което е увеличение от 216%.

Tesla, наред с две големи китайски компании (Geely и SAIC), е единствената марка, която отбелязва постоянен ръст на пазарния дял през годините. Това е резултат от поредица от действия, предприети в точното време - първо беше постепенното въвеждане на Model 3, а след това отварянето на повече пунктове за продажба в цяла Европа, което позволи на марката да поддържа Model 3, докато не представи Model Y. И накрая - за да поддържа темпа на растеж, американският производител започна да намалява цените. 

MG вече блести в Европа

Преминаването от бензинови/дизелови автомобили към изцяло електрически автомобили има още един голям победител - MG. Тази марка, позиционирана като британска, но изцяло проектирана, разработена и произведена в Китай, е единственият китайски играч, който наистина успява да пробие на европейския пазар.

Благодарение най-вече на последния си модел - MG4, компанията успява да привлече много нови клиенти, като това се дължи и на атрактивната цена. През август MG успя да влезе в Топ 20 по продажби в Европа с почти 14 900 бройки. Това е повече от резултатите на Suzuki, MINI, Mazda и Jeep. Електрическите модели представляват 59% от този обем, като така MG изпревари големи компании като Opel, Audi, Skoda, Peugeot и Renault, които са продали по-малко електромобили.

Какво се случва с традиционните марки?

Възходът на Tesla и MG доведе до по-малък пазарен дял за някои традиционни производители на автомобили. Volkswagen, Ford, Citroën, Peugeot и Hyundai отбелязаха най-големи загуби на пазарен дял през месеца. Тяхното електрическото предлагане е добро като гама, но не достатъчно, за да се конкурира с моделите на Tesla и MG.

Това е и основният проблем на традиционните марки - Tesla намалява цените и нейните модели опасно навлизат в по-ниските сегменти, докато MG атакува отдолу с много конкурентни продукти.

fallback
  • #48
    MythBuster ( преди 1 година )
    Още не сте ми отговорили. Кога пазарния дял на електромобилите ще падне до 30%, заради спадащите продажби на електромобили?
  • #47
    MythBuster ( преди 1 година )
    Хайде стига с пропагандата! Единственият стимул за покупка на електромобили щеше да е евро 7, но го отложиха и сега забраната е за след 10 години. Дотогава електромобилите ще са станали по-евтини и забраната ще е абсолютно безсмислена.
  • #46
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До Тесльо: "Американски окей, но защо китайски?" Защото Тесла е най-големия вносител на китайски автомобили с ЕС.
  • #45
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    МитЕ отново манипулираш - Субсидиите спират... НО ЗАБРАНИТЕ ОСТАВАТ!!! И срока на забраната вече е на прага!!!!
  • #44
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 43. Защо трябва да мислим за бъдещето, след като може да погледнем четири години назад когато спряха субсидиите на Тесла в САЩ, Но въпреки това продажбите им се увеличават с всяка изминала година. Е даже миналата година без субсидии имаха осем пъти по-голяма печалба на продаден автомобил от toyota. Пак ако погледнем към историята това беше причината да изхвърлят шефа на toyota като мръсно коте, защото постоянно обясняваше че няма търсене за електромобили и няма печалба в тях!
  • #43
    до 40 ( преди 1 година )
    Как успяваш да грешиш във всяко си мнение? Ти си чудо! Сега - истината. Субсидиите не са спрели (нито в САЩ, нито в Европа), а въпреки това има известен спад на търсенето. Това е фактът. Сега да се замислим, защо може да е така? И отговорът никак не е труден или скрит, а се коментира доста често: На запад всички купуват кола на лизинг, а лихвите скочиха значително и кредитните институции отпускат заеми по-трудно. Това, заедно с леко по-високата цена на е-колите, отказва много хора.
  • #42
    анонимен ( преди 1 година )
    плоско земци обидна дума ли е? И откога така?
  • #41
    анонимен ( преди 1 година )
    Знаех си, че *** ще атакуват бясно...
  • #40
    Гост ( преди 1 година )
    Спрат ли субсидиите и възхода на Тесла приключи.Защо намалиха драстично цените на Тесла?Заради липсата на поръчки и натрупване на налични в складовете на заводите.
  • #39
    MythBuster ( преди 1 година )
    За разлика от тебе аз мога да цитирам очевидни факти, а не Вяра като тебе"Институцията, която се финансира от германското правителство, казва, че това електронно гориво, което сега се произвежда в пионерския пилотен проект Haru Oni в южната част на Чили, струва около 50 евро на литър за производство, което е 100 пъти по-скъпо от типична цена на едро на изкопаем бензин от около 0,50 евро на литър."
fallback
Последни