fallback

Доминацията на Tesla в Европа продължава

Освен американската марка на пазара на електромобили се появи и още един много силен играч

Много интересна тенденция показват последните данни, събрани от JATO Dynamics, за пазара на нови леки автомобили в Европа. През миналия месец търсенето на чисто електрически автомобили (или BEV) записа втория си най-висок месечен пазарен дял в историята, достигайки 22%. Това означава, че повече от един на всеки пет нови леки автомобили, регистрирани в Европа, е бил чисто електрически.“

Голяма част от добрите резултати се дължат на Tesla. Въпреки ограничената си и сравнително остаряла гама, американската марка наистина се възползва от нарастващия потребителски интерес към електрическите превозни средства. През август 2023 г. Tesla регистрира 33 809 автомобила в Европа, което е с 240% повече в сравнение със същия месец на предходната година. Така тя изпревари изпревари големи европейски марки като Opel, Citroën или Fiat.

Tesla продължава да се издига

Успехът на Tesla продължава да се гради върху Model Y и Model 3. Първият отново беше най-продаваният модел в Европа и вероятно ще запази тази позиция до края на годината. Това би поставило европейския автомобилен пазар в неудобна ситуация, където неевропейски автомобил е по-популярен от всеки друг европейски. Досега Tesla е регистрирала повече от 169 000 бройки от Model Y, което е увеличение от 216%.

Tesla, наред с две големи китайски компании (Geely и SAIC), е единствената марка, която отбелязва постоянен ръст на пазарния дял през годините. Това е резултат от поредица от действия, предприети в точното време - първо беше постепенното въвеждане на Model 3, а след това отварянето на повече пунктове за продажба в цяла Европа, което позволи на марката да поддържа Model 3, докато не представи Model Y. И накрая - за да поддържа темпа на растеж, американският производител започна да намалява цените. 

MG вече блести в Европа

Преминаването от бензинови/дизелови автомобили към изцяло електрически автомобили има още един голям победител - MG. Тази марка, позиционирана като британска, но изцяло проектирана, разработена и произведена в Китай, е единственият китайски играч, който наистина успява да пробие на европейския пазар.

Благодарение най-вече на последния си модел - MG4, компанията успява да привлече много нови клиенти, като това се дължи и на атрактивната цена. През август MG успя да влезе в Топ 20 по продажби в Европа с почти 14 900 бройки. Това е повече от резултатите на Suzuki, MINI, Mazda и Jeep. Електрическите модели представляват 59% от този обем, като така MG изпревари големи компании като Opel, Audi, Skoda, Peugeot и Renault, които са продали по-малко електромобили.

Какво се случва с традиционните марки?

Възходът на Tesla и MG доведе до по-малък пазарен дял за някои традиционни производители на автомобили. Volkswagen, Ford, Citroën, Peugeot и Hyundai отбелязаха най-големи загуби на пазарен дял през месеца. Тяхното електрическото предлагане е добро като гама, но не достатъчно, за да се конкурира с моделите на Tesla и MG.

Това е и основният проблем на традиционните марки - Tesla намалява цените и нейните модели опасно навлизат в по-ниските сегменти, докато MG атакува отдолу с много конкурентни продукти.

fallback
  • #28
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    MitE За електрификация на транспорта освен милиардите за "чиста" енергия от ФЕЦ, ще ти трябват и бая батерии... мотае ми се нещо като 18 милиона автомобила годишно за ЕС по 75кВ батерия едни "скромни" 1350 ГВ годишно... и към по-предните коментари - не няма да обереш парсата Китай винаги ще може да ги прави по-евтини. принадената стойност може да се вземе най-пълноценно от този, който затвори целия процес от суровината до крайния продукт. А Китай има и по-евтина енергия... в пъти по!
  • #27
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    VAYK, очевидно не си закърмен с фанатизъм!!! Ако беше фанатик нямаше дори да споменаваш Тесла, а щеше да говориш само за Порше! Нека бъда фанатик, аз бих взел Поршето! Това е колата, която ще сложи усмивка на лицето ми и ще ме кара да се обръщам след като я паркирам!
  • #26
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    MitE ти баце си разпространител на митове и легенди! Цената на е-горивото на Порше от фабриката им в Чили в момента е 44 долара за галон, нещо като 10 евро/литър, не 50! Цената на микс традиционно с е-гориво през 2025 се очаква да бъде 1.34-1.36 евро, а цената на чистото е-гориво през 2050 с инфлация и т.н. между 1.45 и 2.2 евро... а цената, която Порше предвижда за е-горивата си още от 2026 е да падне до под 8 долара за галон!!!! Ти даже не си фанатик, ти си манипулатор ;)
  • #25
    MythBuster ( преди 1 година )
    За сметка на това в този коментар логика Не търсете "Апропо, Тесла е троянски кон на китайците и дебилните стимули на ЕС за електромобили, на практика текат натам. Да видим колко време ще им трябва да се усетят." Да видя дали правилно съм те разбрал. Според тебе американската фирма, която изгради европейски завод и плаща заплати и данъци в Германия е проект на китайците който ползва за Троянски кон в Европа? Ще ни осветлиш ли защо мислиш така? Американски окей, но защо китайски?
  • #24
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Глобалните инвестиции в слънчева енергия през първата половина на 2023 г. са стигнали смайващите 239 милиарда щатски долара,. Но се оказва, че и тази сума не е достатъчна за достигане на бленуваните нулеви емисии... Пак ти казвам - самоубийството на Европа тече с пълна сила!" Напоследък ми харесваш Тинти, говориш с аргументи и цифри, за което моите адмирации. Точно така се води конструктивен спор и така се прави градивна критика! Браво. Кажи сега само Европа колко дава за течни горива?
  • #23
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 11"Хайде да не се превръщаме на фанатици като антиелектриците и да бъдем по-обективни!" - Каза фанатикът, чийто коментари заемат половината от почти всяка тема, свързана с ел. коли и екология." Приятелю Виж ми Ника. Разбивач на митовете на антиелектриците, които са фанатици на тема ДВГ и са съгласни да си купуват синтетично гориво по 50 евро литера за да му паднела цената за в бъдеще до три евро която била приемлива за да си карат ДВГ. Аз си карам дизела в момента докато ми е изгодно
  • #22
    анонимен ( преди 1 година )
    До 15 - На мен ми е по-удбно това, с коео съм свикнал, а другото попределено не е подобрение, така че ще "гласувам с джоба си" и ще си взема кола, която няма от тези "модерни екстри", които не ми помагат с нищо. Мисля си за електрическо Порше, защото изглеждат по-добре от Тесла.
  • #21
    VAYK ( преди 1 година )
    В съседната статия пишат за лоялни клиенти! Ми незнам аз, не съм закърмен с фанатизъм по немски коли..... отварям сайтовете и виждам Модел S Plaid 1000 и нещо к.с. на другия сайт за същите пари някакво Порше с няма и 400 к.с. :))))) Мисля че в всеки се досеща на кой предпочитам да стана лоялен клиент :)))))
  • #20
    VAYK ( преди 1 година )
    Гамата на Тесла е остаряла:)))) Само да кажа на автора че в гамата на БМВ тройката е от повече от четиридесет години! Която и тесла да вземеш в момента е топ като показатели софтуер, управление на батерия и самата батерия! Не ги гледай, че са с една форма, скоро почват да ги правят от 3 сегмента купетата! Кой друг това го прави с "неостаряла" гама:))))) Софтуера се обновява на момента! Колата има връзка със сателитен интернет! Кой го може това от тия дето не им е стара гамата:)))
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    дебилщщина
fallback
Последни