Не само независими организации като Euro NCAP, ADAC или IIHS правят краш тестове, за да преценят доколко безопасно е дадено превозно средство при катастрофа на пътя. Преди да пуснат бъдещите си модели, производителите на автомобили провеждат свои собствени изпитания, като Mercedes твърди, че е по-напред от останалите, тъй като разбива не само собствени коли, но и тези на конкурентите.
В интервю за Autocar главният изпълнителен директор на компанията Ола Калениус беше запитан как германският производител ще се справи с китайското нашествие в Европа. Топ-мениджърът даде пример с наскоро показания концептуален седан CLA, като заяви, че „трудно ще се намери кола, която да победи този автомобил“.
„Никоя компания не обръща повече внимание на безопасността от Mercedes. Можете да отидете при застраховател или в агенция за оценка на безопасността и да вземете няколко звезди. Ние винаги казваме, че една звезда е достатъчна и това е звездата на Mercedes. Правим цял набор от тестове, които никой друг не прави. Използваме не само нашите коли, но и тези на конкурентите, за да усетим кое работи и кое не“, обясни Калениус.
Той посочи, че именно вниманието към всеки един детайли по време на разработка дава предимство на Mercedes пред китайските съперници и по тази причина в компанията никой не се притеснява от новите марки и модели, пристигащи в Европа. Калениус допълни, че Mercedes работи върху защита на гамата си и харчи двуцифрени милиарди за електрически превозни средства от ново поколение.
Шефът на германския производител допълни, че компанията ще премине към изцяло електрически превозни средства през 2030 г., но „само за местата, където пазарните условия позволява тона“. Mercedes все още не се е сбогувал с бензиновите и дизелови двигатели, като основна роля в тях ще играят високо технологичните хибридни задвижвания.
Калениус не пропусна и синтетични горива (E-Fuels), като според него електромоболите все още са със 70% по-ефективни, като се вземе предвид целия производствен процес. Според него няма шанс тези горива да бъдат индустриализирани, тоест да се появят в масово производство, до края на това десетилетие.