fallback

Бавната електрификация убива европейските производители на камиони

Секторът е на път да се сблъска със същите проблеми с конкуренцията, каквито има при автомобилите

Европейските производители на камиони може да загубят 11% от пазарния си дял в Европа в полза концерни, базирани извън региона, до 2035 г., прогнозира Boston Consulting Group (BCG) в проучване, поръчано от Transport & Environment (T&E).

Това е един от трите сценария, анализирани от BCG за въздействието на международната конкуренция върху местния сектор. Това би означавало загуба на пазарен дял, еквивалентен на този на гиганти като Scania или IVECO, посочва T&E. Неправителствената организация призовава политиците в Европейския съюз (ЕС) да подкрепят европейските производители, за да увеличат доставките на камиони с нулеви емисии и да ги подготвят по-добре за битка с международната конкуренция.

Бариерите за навлизане на пазара на тежкотоварни превозни средства без емисии са по-високи, отколкото за леките автомобили. Но това може да се промени бързо, ако други региони се електрифицират по-бързо. BCG установява, че търсенето на камиони с нулеви емисии в ЕС ще скочи до 55% от продажбите до 2030 г., тъй като цените падат. Но настоящите стандарти за въглеродния диоксид за сектора рискуват европейските производители да не успеят да отговорят на търсенето.

T&E смята, че политиците трябва да си поставят по-амбициозни цели, за да изискват от концерните да произвеждат повече превозни средства с нулеви емисии. Това би помогнало да се избегне повторение на проблемите в автомобилния пазар, където европейските компании, които се електрифицират неравномерно, сега са изправени пред нарастваща конкуренция от страна на китайските производители на електромобили на собствен терен.

„Нашата индустрия за производство на камиони рискува да повтори загубата на продажби от Tesla и BYD, която отчитаме на автомобилния пазар. Ако Volkswagen и Stellantis можеха да се върнат пет години назад, когато електрическите автомобили имаха същия пазарен дял като електрическите камиони в момента, щяха ли да направят същия избор? За да запазят доминацията си у дома, европейските производители на камиони трябва да преминат по-бързо към електрическо задвижване. По-амбициозните стандарти на ЕС за въглеродния диоксид, заедно със зелената промишлена политика, ще гарантират, че те са в крак с търсенето, като същевременно намаляват разходите за превозвачите“, споделя Софи Дефур, директор на отдела за товарните превози в T&E.

По-строгите цели за въглеродните емисии биха гарантирали, че европейските работници ще се възползват напълно от предимствата на преминаването към електрически камиони. BCG моделира въздействието върху заетостта на различните скорости на преход към камиони с нулеви емисии и установява че колкото по-бърз е преходът, толкова по-големи ще са ползите до 2035 г. Целите, предложени от Европейската комисия (ЕК), ще създадат 7000 допълнителни работни места в сектора до 2035 г. в сравнение с текущите цели, намира. Съгласно по-амбициозните цели, предложени от T&E, ще бъдат създадени 23 000 нови работни места.

Приносът на сектора за производство на камиони към европейската икономика също ще се увеличи. Предложените цели от ЕК биха осигурили 10 млрд. евро допълнителен брутен вътрешен продукт (БВП) в сравнение с настоящите стандарти, сочи анализ на T&E, базиран на данните на BCG. Предложените цели на T&E биха генерирали 27 млрд. евро към БВП.

„Преходът към камиони с нулеви емисии е добър за работните места и климата. Но размерът на икономическите ползи зависи от скоростта на прехода. Европейските политици трябва да начертаят по-амбициозен курс за производителите на камиони от този, който в момента е на масата“, изтъква още Дефур.

 

 

fallback
  • #9
    Лудория ( преди 1 година )
    В Европа май не е така. Дори Китай реши да заложи на сигурното искаше да прокара една ЦП линия от тях до Европа - така стоки и народ щеше да пътува по-бързо от кораб и по-бавно от самолет. Навярно едно добро средно положение между разходи и сметки.
  • #8
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    И ето това деца става, когато политиците си наврат носа в СВОБОДНИЯ ПАЗАР и започнат да казват какво, кога и как да се произвежда! ХАОС! И започва една лавина от "дайте да дадем" щото стана проблем!!! Ако Ел. има предимствата, които се твърди - дълговечност и ниски разходи процеса за навлизането им ще е естествен, а не насилствен!
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    за съжаление някой има интерес да не развива електрическия жп транспорт
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Защо им е да минават на ток, това вече е направено нарича се влак!
  • #5
    Лудория ( преди 1 година )
    Ако ти се върнеш 5 години назад, MythBuster, ще направиш ли отново същите избори? Ако има човек на Земята, който да отговори с да, навярно е един от най-щастливите и прекрасни хора тук!
  • #4
    Лудория ( преди 1 година )
    Значи, европейска лобистка фондация е поръчала на американска консултантска компания проучване колко бързо трябва да се затегнат европейските норми за зелен въздух, та да се накарат компаниите дето произвеждат камиони, да минели рязко на ток. Ми добре, защо не. Нека да изчакаме САЩ и Китай да минат на ток с камионите, тогиз и Европа. А защо американските компании продължават да инвестират в ДВГ?! А тези младежи от фондациите са горди, че са работили само за фондации и нямат ден работа другаде...
  • #3
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Ако Volkswagen и Stellantis можеха да се върнат пет години назад, когато електрическите автомобили имаха същия пазарен дял като електрическите камиони в момента, щяха ли да направят същия избор? " Много добър въпрос и бих искал да чуя отговорът му. Но най-вече ми се иска да го чуя от шефовете на toyota. Понеже не мога да ги питам ще помоля феновете на toyota да отговорят?
  • #2
    MythBuster ( преди 1 година )
    Електрически даф ли?
  • #1
    Наблюдател ( преди 1 година )
    Европа е пълна с камиони Даф което показва че са най качествени
fallback
Последни