Honda подготвя потенциален електрически наследник на спортния NSX, който ще бъде един от трите концептуални автомобила, които марката ще представи по време на Японското изложение за мобилност в Токио следващия месец.
Наречен Specialty Sports Concept, моделът илюстрира визията на компанията за електрически спортен автомобил на бъдещето, който ще предлага „чистата радост от шофирането“ и ще „преодолява ограниченията на времето, дори в ерата на електрификацията и популяризирането на технологията за автоматизирано шофиране“.
Това показва, че Honda ще се стреми да пусне на пазара кола, която се фокусира върху суровото шофиране, вместо да я оборудва с множество спомагателни системи за водача. Подробностите около концепцията ще бъдат обявени на изложението на 25 октомври.
Миналата година Honda обяви, че NSX ще се завърне като един от двата бъдещи спортни автомобила, които ще оглавят гамата ѝ от 30 електрически превозни средства.
Моделът ще се появи като част от стратегията на компанията за електрификация на стойност 38 млрд. долара, като Honda обеща да произведе повече от два милиона електромобила до 2030 г., като същевременно въвежда технология за твърдотелни батерии.
Към спортната концепция ще се присъедини малка електрическа кола, наречена Sustainia-C, и двуместен микроавтомобил, известен засега като CI-MEV.
Sustainia-C, който чийто дизайн изглежда е почерпил вдъхновение от Honda E, е създаден, за да покаже, че автомобилите могат да станат устойчиви, а не просто да бъдат направени от ценни, ограничени ресурси.
Превозното средство е изработено от рециклирана акрилна смола, която според Honda може да се използва повторно, така че „радостта и свободата от мобилността [могат да живеят] дълго в бъдещето”.
Малкият двуместен CI-MEV представлява бюджетно превозно средство за онези хора, които са склонни да ограничат мобилността или когато нямат удобен обществен транспорт.
Микроавтомобилът разполага с технология за автономно шофиране и с асистент с изкуствен интелект Cooperative Intelligence.
Очаква се Honda да покаже и други конвенции по време на изложението в Токио, като Pocket Concept, компактен, сгъваем хибрид между тротинетка и мотоциклет.