IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW търси пътя към своята забравена дизайнерска идентичност

По-старите модели на баварците имаха страхотни пропорции, които рязко се различават от съвременните тежки автомобили

Някъде в края на 60-те години на миналия век, в един американски шоурум на Foreign Motors, се появява купето BMW 2800 CS, в зелено, с интериор, който спира дъха. Автомобилът е толкова семпъл и самоуверен, със страхотни пропорции, включващи висока, стъклена горна част без рамки, която днес ми се считала за демоде.


BMW 2800 CS


Особено впечатление правят задните седалки – красиво оформени и удобни. Това не е спортна кола, а автомобил за по-зрял човек, който осъзнава и знае разликата между този автомобил и американските „персонални луксозни“ купета, които са популярни по това време.

По-късно моделът ще „еволюира“ в 3.0 CS/CSi, но дори днес, 55 години след първото представяне на 2800 CS, колата все още изглежда прекрасно.
Все пак трябва да се отбележи, че това не е напълно нов модел, тъй като автомобилът всъщност представлява обновяване на стария 2000 CS, който е показан за първи път през 1965 г.


BMW 2800 CS

Тази кола, макар и да споделя по-голямата част от външния вид с 2800, е с по-късо междуосие, като се има предвид, че има четирицилиндров двигател срещу 6-цилиндров двигател при 2800.

Изглежда, че BMW се бори да намери посоката, докато търси визуалната идентичност на своите модели.

Тази промяна в междуосието осигурява разликата между леко неудобното присъствие и това, което е по-балансирано. Но най-голямата промяна представлява дизайнът на предницата.


BMW 2000 CS 

Оригиналният модел BMW 2000 CS, представен от марката в средата на 60-те години на миналия век.

Предната част на 2000 CS се състои от изолирани, бъбрековидни решетки и големи, необичайно оформени фарове. В сравнение с по-новата версия, моделът е по-малко конвенционален, но неудобен, създавайки впечатление за лице с гърбици - в известен смисъл предшественик на днешните по-малко привлекателни интерпретации на BMW.

В много отношения развитието на CS представлява историята на корпоративния дизайн на BMW, с някои много противоречиви продукти и някои страхотни.

Например, трудно е да си представим марката без 3-Series, колата, която сякаш определя как точно трябва да изглежда и функционира един „спортен седан“ и която служи за вдъхновение за толкова много други производители.

Но именно третото поколение на автомобила, E36, което започва да се произвежда през 1992 г., определя посоката на дизайна, която другите да следват.
 

BMW’s E36 generation 3-Series.


Най-отличителният елемент от дизайна е забележително късият преден надвес, който от своя страна подчертава страничния изглед от таблото към оста при наличието на поставен отпред двигател и задвижване на задните колела, който изглежда едновременно ефективен и целенасочен.

Това е особено вярно за купето с неговите отличителни линии. Никое друго BMW – всъщност, никоя друга кола в този момент – не може да предложи този уникален пропорционален подпис, който ще да бъде продължен и усъвършенстван в следващите поколения на 3-Series.

Когато преглеждаме дизайна на BMW, трябва да вземем предвид и автомобилите, направени от тогавашния главен дизайнер Крис Бенгъл, който по това време се опитва да постигне разделение на дизайна между трета, пета и седма серия, когато те се приемаха за твърде еднотипни, особено при пета и седма серия.

И така, въпреки че намерението е похвално, изпълнението буди разностранни оценки, особено с това на E65 7-Series от 2002 г. Визуално голям и обемист, моделът няма изяществото и атлетизма на предишното поколение.


2002 BMW E65 7-Series.


И въпреки че постига по-отличителен външен вид, той го прави отчасти чрез висока задна част, която става известна като прословутата Bangle-butt. Необичано от публиката, следващото поколение 7-Series се връща към по-конвенционалния, но по-безопасен семеен вид.

А какво да кажем за настоящата G70 7-Series? Наистина ли е по-добър, или прилича повече на миналото, тъй като също е голям и неудобен - дори брутален - и изглежда лишен от всякаква изящност на по-добрия дизайн на марката?

Перфектният цвят за тази кола би бил матово армейско зелено, тъй като автомобилът може да изиграе чудесно ролята на военна щабна кола.

Заедно с неприятните iX EV и XM PHEV, човек трябва да се чуди дали това наистина е новата посока за дизайна на BMW. Всички марки преминават през фази, удари и пропуски и изглежда, че BMW сега се бори с посоката, в която ще поеме неговата визуална идентичност.

Самата марка остава желана за мнозина, с качествена репутация и подходящ имидж. И има надежда, че BMW може (отново) да си възвърне проницателността на дизайна, която толкова ясно демонстрира в миналото.


0 от 500
  • #16
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 14 ( преди 1 година )
    Колегата знае в пъти повече от тебОбразовай се малко и спри да дрънкаш глупости
  • #15
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    *** го и здраво го дръж една дума не ти влезе шамандурата и тя е охлаждане
  • #14
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    до #11 - запри се.. стана за смях.
  • #13
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Че са грозни новите, 2 мнения няма. Обаче пък направо трошат пазара с тях. Тъй че едва ли ще рискуват да променят радикално визията. Мен например много ме кефи тая концепция Нойе класе, ама едва ли в Китай ще се хареса. Много е семпла, а там търсят тежък лукс и генерират 80% от продажбите на премиума
  • #12
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Класика ( преди 1 година )
    Бих казал отдавна погребана!
  • #11
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    разлика между радиатор за охлаждане на двигателя и радиатор за охлаждане на въздуха правиш ли има и още за охлаждане на скоростната кутия и за климатика всичко това трябва да диша свободно
  • #10
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 2 - Чудовищна мощност имаха и дале по-стари двигатели. CL-ките на AMG на мерцедес бяха с по 500-510 коня, 6.2 двигатели, горяха, ама мамата си трака и ПАК нямаха тея масивни грилове отпред. И дори да имат нужда - ок, слагайте ги на надутите М-ки с по 500+ кончета. Ама защо му е на 200 коня двигател, дето е предназначен за из града и околията, да има "изгъзици". На бащата старата Мазда е 190 коня и има 1/5 от тоя грил и никога не е прегрявала ..
  • #9
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    ...добрите стари времена, когато инженери проектираха колите. Когато маркетинговите лигльовци взеха превес - колите се превърнаха в скъпи мултимедии на колела. Сега и поитиците решиха да унищожат каквото има под капака. То не са миксери, косачки... но пък им искат парки като че ли не кола, а завода ще купувам.
  • #8
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    не сравнявай различни поколения новите двигатели имат чудовищна мощност и интеркулерите трябв да дишат дори предпазни мрежи против камъчета влият на охлаждането на въздуха М4 и М3 не случайно ги произведоха да могат да сертифицират за гт4 а ти си мисли че за да провокира феновете и публиката
  • #7
    5 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ааах разбирам сега . Те имат дълга традиция в правенето на уродливи автомобили.. То си е някаква фирмена традиция.Малкото красиви беневета са по-скоро изключение просто за да покажат че могат но не искат да правят красиви форми. Сега има надежда в Neue Classe но вече се усеща как на BMW им е трудно могат да допуснат толкова готин дизайн. Например фаровете тряя да ги направят кръгли и да сложат решетката на камион с форма и размер на плажна кърпа.Купето-туловище на кит.