Тази операция е съществувала винаги – популярен модел получава логото на друга марка, но автомобилът си остава същият. Един от последните примери за това е новото Mitsubishi Colt, което всъщност си представлява ребрандирано Renault Clio. При него се променя единствено името на колата, но не и нейната форма, като целта е спестяване на средства от автомобилните производители.
Едновременно с това производството и пускането на пазара става по-бързо, а подобен ход понякога се дължи и на опит за налагане на някоя нова или пък позабравена марка. Изобщо, причините могат да бъдат най-различни, като понякога подобно решение се оказва успешно, но има случаи, в които то е провал.
10 примера за ребрандиране (ГАЛЕРИЯ):
И все пак от Aston Martin взеха Toyota iQ, поставиха нова решетка, кожа в салона и направиха Aston Martin Cygnet. Той беше три пъти по-скъп от японския си братовчед, от който наследи и двигателя (1,3-литров, 4-цилиндров с 99 к.с.), но идеята се оказа пълен провал и автомобилът се задържа в производство само 3 години.