IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Наближава ли времето за покупка на електромобил?

Цените на колите на ток на най-големите пазари падат, а тези на хибридите растат

Постоянният спад в цените на електромобилите през изминалата година може да бъде тълкуван по два начина – като обнадеждаващ или като тревожен знак. Това се дължи основно на намаляването на цените на Tesla, които принудиха конкурентите си да реагират по същия начин, като това важи основно за САЩ, твърдят експерти от американската компания за анализ на пазара Cox Automotive.


VW ID.3


През юли 2023 г. средната цена, която американците са платили за ново електрическо превозно средство, е 53 633 долара (50 200 евро). През август 2023 г. цената падна с 257 долара (240 евро) - до 53 376 (49 910 евро). Това е с цели 18,7% по-малко от средната цена през август 2022 г. - 65 688 долара (61 420 евро) през август 2022 г. В действителност купувачите плащат по-малко, като като се вземат предвид федералните и щатските стимули.

Ще достигне ли тази тенденция до Европа?

Извън Tesla положението на пазара на електромобили е доста сложно, като все още има големи разлики между отделните пазари по света. Според Джонатан Смоук - главен икономист в Cox Automotive, дилърите очакват продажбите на електрически модели да намалеят в близко бъдеще. Търговците вече усещат натиска на по-голямото предлагане, докато търсенето не се променя значително. И тук обаче Tesla се отличава от останалите, тъй като тя разчита на „директна връзка с клиентите“ и не се интересува от мнението на търговците.

„Продажбите на Tesla се увеличават, но кривата на растежа не е особено стръмна. Това е естествена стъпка в процеса на разширяване на пазара. В същото време излишните запаси от електромобили и увеличената конкуренция ще доведат до спад на цените на електромобили“, категоричен е Смоук.

Влиянието на Tesla върху пазара

Стимулите за производителите на електромобили са достигнали своя връх през последните 12 месеца, което също може да помогне за бъдещо увеличение на продажбите, като и тук влиянието на Tesla е огромно. Само през първите 7 месеца на годината марката е продала 390 377 автомобила в САЩ, като нейният пазарен дял вече 60%. За сравнение, вторият в класирането – Chevrolet, има 6%, а третият – Ford, е с 5,2%.


Tesla


Марката, ръководена от Илън Мъск, на практика разруши пазара на електрически превозни средства с множество намаления на цените по света през последните 12 месеца. Последните са в сила от август 2023 г., като отстъпката за Model 3 Long Range достигна 5500 долара. Като цяло средната продажбена цена на Tesla е спаднала с 19,5% през последните 12 месеца - от 68 233 долара (63 790 евро) преди година до 54 943 долара (51 367 евро) през август 2023 г.

Хибридите поскъпват

В същото време при хибридните превозни средства се наблюдава обратната тенденция. Средната цена на хибриден автомобил се е повишила с 18,1%, преминавайки от 33 555 долара (31 370 евро) през август 2022 г. до 39 624 долара (37 040 евро) през август 2023 г. Въпреки това хибридните автомобили обаче все още са значително по-евтини от чисто електрическите.


0 от 500
  • #94
    0 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    РУК. Това можеш да го обясниш на онзи който питаше защо електромобилите са се провали ли преди век.
  • #93
    0 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    До 91. ЕВРИКА, след 36 месеца обяснения най-после схвана? Сега запомнил ли си коя година най-рано ще произведат моя автомобил, който ще купя няколко години по-късно или още пет години ще продължаваш да питаш?
  • #92
    1 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Гостенино, от 10 години ми приказвате абсолютно същото за toyota. Те много разбираха от водорода А аз кой бях да им обяснявам, че няма да стане, заради глупавите физични закони, които не могат да подкупят за да бъдат променени. Е не стана. Аз бях прав А toyota сгрешиха. От porsche не им пука да поемат разликата до 10 долара за литър, а на собствениците не им пука колко струва горивото за автомобили за милиони. Ти би ли плаща от 20 лв на литър за toyota-та? 80 лв на 100 км за водород?
  • #91
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 7 месеца )
    Времето за покупка на електрокар в България е още много далече .Щом теслю дрън дрън бустера многониковия още не си е купил Тесла ние защо да бързаме.
  • #90
    1 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    А иначе продажбите са горе-долу на принципа да си купил 10-годишната toyota за 10 000 лв, да си платил още 5000 лв за ремонти, документи и 1000 лв глоби за превишена скорост, плюс още 3000 лв за гориво и да и искаш 18 000 лв след три години ползване. Но и това не е всичко. Да могат да я ползват само ако всяка вечер ти я прибират в гаража. Дали някога тези централи ще бъдат продадени? Например онази за 45 000 лв, на чужд покрив, чиито компоненти струват 27 000 лв
  • #89
    3 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 7 месеца )
    MythBusterчо - През 80те години на миналия век, електрички не са се развивали, защото за да измине една кола 200км са и били нужни над тон оловно киселиненни акумулатори и зареждане от над ден, което е правило упражнението напълно безумно!Днес, с 500кг батерия се изминават над 500км с зарежда за под час!Сам ли ще осъзнаеш примера и че във времето в което живеем има нещо което му викат прогрес или имаш нужда от помощ?!?За теб прогреса съществува само за тезите които са ти угодни ....
  • #88
    1 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    А иначе продажбите са горе-долу на принципа да си купил 10-годишната toyota за 10 000 лв, да си платил още 5000 лв за ремонти, документи и 1000 лв глоби за превишена скорост, плюс още 3000 лв за гориво и да
  • #87
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 7 месеца )
    Шефа нарина една чанта пари и сложи панели на покрива на цеха.Покрива част от разхода на ток за няколко часа по обяд през юли и август.Пунта Мара са фотоволтаиците.
  • #86
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 7 месеца )
    Питай Порше и Стелантис да ти кажат.Ти понеже си велик форумен спейшълист,може да им докажеш че бъркат.
  • #85
    0 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Гост, като ти знам интелекта, една година след тинтираминтери ще разбереш разликата между фотоволтаична централа за собствено ползване върху цеха и фотоволтаична централа от която да продаваш 100% от произведената енергия. Има няма не остана, минимум първи януари 2025 ще си разбрал, но на база практически наблюдения, по-вероятно 25-ти септември 2025 година