SUV-моделите и кросоувърите често са критикувани поради техните размер и повишения разход на гориво. Търсенето на такива автомобили обаче продължава да расте и логично възниква въпросът „Какво е тяхното бъдеще?“
Това беше и една от обсъжданите теми по време на автомобилното изложение в Мюнхен, което се проведе от 4 до 10 септември. На него този път имаше по-малко изложени SUV-модели, докато важните премиери на нови продукти този път бяха седани като BMW Vision Neue Klasse, Tesla Model 3, Mercedes-Benz Concept CLA Class или BYD Sealq като и комбита като VW Passat Variant. И това накара кара мнозина да се замислят дали не идва време за промяна във вкусовете на потребителите.
Статистиката показна, че в момента по света се движат над 330 млн. SUV, които отделят близо милиард тона CO2 всяка година. Факт е, че все SUV стават електрически, но те изискват батерии, които са по-големи от тези на по-малките автомобили. Освен това, този тъп превозни средства се нуждаят и от по-големи гуми, които се износват повече и отделят повече вредни частици в околната среда. И колкото по-тежко е превозното средство, толкова по-сериозни щети причинява на пътищата.
Какво се предлага? Експертите стигнаха до извода, че модата на кросоувърите и SUV-овете трябва да бъде един вид „охладена“, тоест да бъдат приети нови правила за тях и да им бъдат наложени законови ограничения. Това ще стане с агресивно повишаване на данъците върху тежките автомобили, както и със създаването на стимули за закупуване на по-леки превозни средства.
Производството на по-малки батерии и намаляване на общото тегло на автомобилите също могат да бъдат решаващи. При обсъжданията се чуха и крайни мнения, сред които са предложения за законова забрана на SUV-автомобилите, но всички експерти се обединиха около идеята, че производителите трябва на практика да променят своите продуктови предложения, като се насочат към по-икономични и екологични автомобили с по-малки размери и значително намалена мощност на двигателя.