IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Бъдещето на SUV-моделите е под заплаха

В Европа хората се принуждават отново да преминат към седани

SUV-моделите и кросоувърите често са критикувани поради техните размер и повишения разход на гориво. Търсенето на такива автомобили обаче продължава да расте и логично възниква въпросът „Какво е тяхното бъдеще?“


SUV


Това беше и една от обсъжданите теми по време на автомобилното изложение в Мюнхен, което се проведе от 4 до 10 септември. На него този път имаше по-малко изложени SUV-модели, докато важните премиери на нови продукти този път бяха седани като BMW Vision Neue Klasse, Tesla Model 3, Mercedes-Benz Concept CLA Class или BYD Sealq като и комбита като VW Passat Variant. И това накара кара мнозина да се замислят дали не идва време за промяна във вкусовете на потребителите.

Статистиката показна, че в момента по света се движат над 330 млн. SUV, които отделят близо милиард тона CO2 всяка година. Факт е, че все SUV стават електрически, но те изискват батерии, които са по-големи от тези на по-малките автомобили. Освен това, този тъп превозни средства се нуждаят и от по-големи гуми, които се износват повече и отделят повече вредни частици в околната среда. И колкото по-тежко е превозното средство, толкова по-сериозни щети причинява на пътищата.

Какво се предлага? Експертите стигнаха до извода, че модата на кросоувърите и SUV-овете трябва да бъде един вид „охладена“, тоест да бъдат приети нови правила за тях и да им бъдат наложени законови ограничения. Това ще стане с агресивно повишаване на данъците върху тежките автомобили, както и със създаването на стимули за закупуване на по-леки превозни средства.

Производството на по-малки батерии и намаляване на общото тегло на автомобилите също могат да бъдат решаващи. При обсъжданията се чуха и крайни мнения, сред които са предложения за законова забрана на SUV-автомобилите, но всички експерти се обединиха около идеята, че производителите трябва на практика да променят своите продуктови предложения, като се насочат към по-икономични и екологични автомобили с по-малки размери и значително намалена мощност на двигателя.


0 от 500
  • #9
    20 rate up comment 39 rate down comment
    до#5 ( преди 1 година )
    Укро-робите да си затварят канчетата, че скоро, когато руснаците приключат с държава 404, те ще са на ред и по стара традиция ще посрещат руските войници с цветя, хляб и сол, както са правели техните баби и дядовци. Така, че амбреажче, трай да не ти сцепят халката случайно, колкото и да е широка!
  • #8
    23 rate up comment 22 rate down comment
    АнтиГлобалист ( преди 1 година )
    Еднополови фашаги управляват старата и прогнила Ойропа! Караме все по-малки, все по-маломощни и все по-скъпи брички, но и тях щели да ги забраняват, защото видите ли много замърсявали. Всичко трябва да е на батерии там до коя си година казаха от ЕС. А тока откъде бе? От въглищните електроцентрали на Германистан ли, понеже е най-екологичния според тях и заради това си затвориха всички АЕЦ. Скоро ще ни кажат и по-малко да дишаме, защото СО2 отделяме. Нещата не отиват никак на добре...
  • #7
    24 rate up comment 30 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Направо си го кажете, че искате всички да карат малки електрически табуретки и да се забрани всичко останало. Първо бяха дизелите. За тях съм съгласен, че в градовете нямат място, но те не спират до тук. Започнаха да забраняват коли с големи двигатели, започнаха да налагат някакви миксери, които на практика харчат повече от по-голям двигател. Сега размера на SUV им пречел. Защо бе джендове, еднорози и розови понита? Защо? А танкове, БМП-та и др. машини за укро-нацистите може. Те кое евро са?
  • #6
    35 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До анонимен 1 Ти можеш да си го позволиш, но аз не искам да гледам разни псевдо джипки в града как се катерят по тротоарите. Те за друго и без това не стават. Да им се вдигнат данъците, пък който иска да си ги кара
  • #5
    26 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тежък идЕотизъм мачка стария български русо-роб!
  • #4
    13 rate up comment 28 rate down comment
    КОЛЮ ГРАДСКИЯ ( преди 1 година )
    КАПИТАЛИЗМА , А НЕ СОЦИАЛИЗМА СИ ЕДНО НЕДОНОСЧЕ!!!???ЩЕ ГО РАЗБЕРЕТЕ ОТ 2026 ГОДИНА ,НО ЩЕ Е КЪСНО ЧЪЪЪДЪЪЪМОЙНКИ!!!???
  • #3
    21 rate up comment 16 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Тежък фашизъм мачка старата блудница!!! Окончателно погребахме свободния пазар и вече сме изцяло подвластни на менталната увреденост на политиците и техните клакьорки!
  • #2
    6 rate up comment 19 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "Статистиката показна, че в момента по света се движат над 330 млн. SUV, които отделят близо милиард тона CO2 всяка година." - Супер! И аз кво?
  • #1
    9 rate up comment 36 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "SUV-моделите и кросоувърите често са критикувани поради техните размер и повишения разход на гориво." - Мога да си го позволя, така че критиващите, да го ... надуват силно с устни. А ако имат да ми кажат нещо, да ми гокажат на четери очи, ама без тълпи и камери ;)