IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Собственици на Tesla се връщат към бензинови коли

Това се отнася най-вече за тези, които са притежавали Model Y

Част от клиентите на Tesla са готови да заменят своите електромобили с бензинови коли. Това се отнася най-вече за един от моделите на американската марка, сочи проучване на &P Global Mobility.


Tesla


Изследването показва, че Tesla е вече е постигнала висока лоялност сред своите клиенти, но това не пречи на част от тях са предпочитат да сменят колите от марката с тези на конкурентите. Така много собственици на най-стария модел в гамата на американския производител - Model S, се опитват да го заменят с най-новите Lucid Air, Rivian R1T, Mercedes-Benz EQS и Rivian R1S.

Само 11,7% от собствениците на Model S го заменят с големия кросоувъра Model X, а 7,9% преминават на Model 3. Между другото, самият Model 3 се справя по-добре - за 40,3% от купувачите на най-достъпната Tesla следващата кола е Model Y, а 26,1% от тях отново ще си купят Model 3.

Като цяло 72,8% от клиентите демонстрират лоялност към марката, но при собствениците на Model Y тя е учудващо ниска – едва 37,3%. Все пак трябва да се отбележи, че това е рекорд за сегмента, тъй като на второ място в него се нарежда Ford Mustang Mach-E, който има само 18,5%.

Ситуацията с Model Y обаче е необичайна и с това, че след него 70,5% от автомобилистите купуват друга електрическа кола, а останалите избират SUV, кросоувър или пикап с двигател с вътрешно горене.

Авторите на изследването смятат, че Cybertruck ще промени тази картина – той просто ще запълни празното място на голям пикап/SUV в гамата на Tesla. С пускането на Cybertruck обаче все още не всичко е ясно – той беше показан още през 2019 г., а през 2021 г. беше качен на конвейера. Въпреки това, серийното му производство ще стартира едва в края на 2023 г., ако няма нови промени.


0 от 500
  • #12
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    "Очевидно пропагандата със заглавия които казват точно обратното на написаното в статията работи за нискообразовани хора като вас, " - Имаш комуникационните умения на селски бек. Научи се да говориш с хората и тогава върви да приказваш, каквото и да е.
  • #11
    10 rate up comment 0 rate down comment
    До 10 ( преди 5 месеца )
    Достъпните лични автомобили са основата на икономиката! Без достъпни автомобили няма икономика. Не може да очакваш от крепостници да ти генерират голямо БВП. Хората харчат най много пари и генерират най много БВП когато са свободни да пътуват и имат достъп до евтина енергия и горива.
  • #10
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    До 7 - Ето тук се крие разкочничето. Компаниите не се интересуват от този пазар и сега, просот ще правят батерии, за котио са сигурни, че няма да издържат по 12+ години. Така че, товричният пазар ще умре и хората в него, ще трябва, да се преориентират към автодилърите или да позлват градския транспорт.
  • #9
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    "Това ще рече човек който е готов да плати повече за нов продукт, въпреки че е запознат, че първите бройки ще имат детски болести и е склонен да ги преглътне. Един вид опитно зайче." - По-скоро неволно зайче. Повечето народ си мислеше, че това са космически кораби, а не коли. А и нямаше толкова конглокенция. Какво щеше да си вземеш 2017-а, на мясотто на Модел S Raven-ката? Рено Zoe?
  • #8
    5 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    Гостенино Шменти капели, пак си чел само заглавието на новината. Очевидно пропагандата със заглавия които казват точно обратното на написаното в статията работи за нискообразовани хора като вас, 12 секунди свободно време за да проверят някаква информация, камо ли да отделят цяла минута за четене на новина, след като заглавието им е достатъчно и могат да отделят свободните 10 минути за писане под новината, пестейки цяла минута.Я прочетете пак защо Кати продава, колко е изгубила и какви прогно ...
  • #7
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    По интересно е как стоят нещата при употребяваните автомобили! Вторичният пазар представлява около 70% от всички продажби на автомобили. Какво се случва с електрическите автомобили след десетата година? Или когато дойде време за смяна на батерията? Няма ли да станат автомобилите недостъпни в бъдеще ако са само на ток? Сега човек може да си купи изправна стара кола с ДВГ за малко пари. Дори и за 1000 евро. При електрическите коли това как ще стане в Бъдеще?
  • #6
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 5 месеца )
    Щом Кати Ууд продава означава че акциите на Тесла ще падат.
  • #5
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 5 месеца )
    Който си купи Тесла и има акъл в главата,не повтаря.
  • #4
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 месеца )
    Кати Ууд (който не знае коя е може да провери) пусна 170 000 акции на Тесла на борсата, отървавайки се от нея... друго няма кво да се каже - кака се ожени :D
  • #3
    5 rate up comment 5 rate down comment
    PLAID ( преди 5 месеца )
    Страашен кликбайт. Не било за марката, ами за Модел Y. Който, обаче, имал рекордна лоялност ;D. Само 29% сменяли Игреците за други коли, ама не се чете какви. Не пише и колко % са се прецакали: '23 моделна година са с ново по-меко окачване, по-добри задни седалки и др.