IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В Европа започнаха да спират отстъпките за китайски електромобили

Франция въвежда точкова система, която ще елиминира конкурентите от азиатската държава

Франция ще направи китайските електрически автомобили по-малко привлекателни за купувачите. За целта правителството разработи нови правила за предоставяне на субсидии за закупуване на превозни средства, задвижвани изцяло на ток, съобщава медиите в страната.


Китайски коли


Промените влизат в сила от декември, когато кандидат-купувачите много по-трудно ще получават отстъпка за електромобил. Въвежда се нова точкова система, която ще отчита не само емисии по време на работа, но и по цялата производствена верига. И тъй като Китай получава по-голямата част от енергията си от изгаряне на въглища, автомобилите от тази държава няма да бъдат субсидирани.

В момента за получаване на отстъпка при покупка на електромобил, която във Франция е до 7000 евро, той трябва да отговаря само на едно условия – вредните емисии, които отделя, да бъдат под града CO₂ на километър. С влизането на новия правилник през декември това вече няма да бъде достатъчно.

Подробната процедура за това как ще се изчисляват вредните емисии на всеки нов автомобил на пазара, ще бъде публикувана следващата седмица. Вече е известно обаче, че тя ще съдържа поне 6 нови източника на парникови газове. Така за държавни субсидии ще могат да кандидатстват само електрически автомобили, чието производство поне частично е „зелено“.Крайната оценка ще вземе предвид емисиите от производството на стомана, алуминий и други метали, използвани както в конструкцията, така и батерия, като и емисиите, отделяни по време на монтажа и транспортирането до местоположението на купувача.

Във Франция не крият, че новите правила са насочени срещу китайските марки (на теория те ще засегнат Tesla и Dacia, които също имат производствени мощности в Поднебесната империя). Дялът на въглищата и петрола в структурата на производството на електроенергия в Китай все още е много висок, така че практически няма шанс за получаване на субсидии.

Дори и без отстъпки обаче, „китайците“ ще останат конкурентни. Факт е, че сега субсидията може да намали цената на конкурентите под тази на китайските коли, само ако тя е под 25 000 евро. Френските марки обаче все още нямат такива модели. Догодина трябва да излязат субкомпактният Citroen e-C3, който ще се сглобява в Словакия, както и местно произведеното Renault 5.


0 от 500
  • #3
    5 rate up comment 9 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Няма шансове! В Китай имат повече възобновяеми източници отколкото във Франция. Освен това е все едно да докажат че вие сте ***, защото живеете в негърски квартал. Няма никакво значение Какъв е микса в цял Китай, а е важно с каква енергия работи завода в които са произведени автомобилите и техните части. До скоро volkswagen си имаше собствена Заводска централа на въглища. Какво значение има дали в цяла Германия тока бил примерно 90% ВЕИ ?
  • #2
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Еми то никоя кола не отговаря на тези условия. Нима после ще ме убрждават, че батериите им от Азия са дошли с пощенски гълъб? Или евентуално произведените в ЕС през Януари са от длънчева енергия само? А останалите компоненти по колата ги карат с карети, ама без конски впряг за защита на конете. Френска трагикомедия по европейски сценари. Да видим и немските режисьори какво ще спретнат
  • #1
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Това би ударило и тези от Полша като Джип Авенджър и Фиат е600 :D