IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Великобритания отлага забраната на ДВГ с 5 години

Първоначално срокът беше 2030 г., но той явно няма да бъде спазен

Властите във Великобритания обмислят отлагане на прилагането на забраната за продажба на нови бензинови и дизелови автомобили за намаляване на емисиите от парникови газове, която трябваше да влезе в сила през 2030 г. Новият срок ще бъде 2035 г., съобщава BBC.


вредни емисии


Първоначалната цел за начало на „зелена революция“- 2030 г.,беше въведена през ноември 2020 г. от правителството на тогавашния премиер Борис Джонсън. През юли тази година министърът на околната среда и водите Майкъл Гоув заяви, че този график ще бъде спазен, но явно правителството е решило да се откаже от него.

Крайният срок до 2030 г. първоначално беше по-агресивна цел в сравнение с плана на Европейския съюз, който има за цел да наложи нулеви емисии за нови автомобили, продадени след 2035 г., ефективно премахвайки продажбата на нови бензинови и дизелови модели. По-рано тази година ЕС също промени своя план, за да разреши използването на синтетични горива.

Очаква се, настоящият британски премиер Риши Сунак да направи обръщение към нацията през следващите дни, разкривайки поредица от облекчения на политиката относно емисиите на парникови газове. Според информациите няма шанс министър-председателят да се откаже от крайната цел, заложена още през 2019 г., като тя е постигане на нетни нулеви емисии до 2050 г.

Засега от офиса на Сунак не са коментирали твърдения на BBC, но говорител на премиера беше категоричен, че подходът на правителството ще даде приоритет на прагматизма, за да се гарантира, че разходите няма да натоварят допълнителни трудещите се хора на Острова. Въпреки това, опасенията, че Сунак е загубил решимостта си в борбата си за климата, се увеличават, като това става в навечерието на изборите през следващата година.

Европейският съюз също се сблъска с обратна реакция по отношение на политиката си за намаляване на вредните емисии с налагане на ограничения на автомобилната индустрия. През март Германия сключи съюз със седем други държави, за да се противопостави на забраната на ДВГ от 2035 г., което доведе до отстъпки от страна на властите относно използването на синтетични горива. Производители като Porsche и Lamborghini напредват с разработването на такива горива, които се рекламират като въглеродно неутрални и биха могли да удължат производството на автомобили с ДВГ и след 2035 г.


0 от 500
  • #11
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 9 ( преди 1 година )
    И какво количество на мед като примерно камиона на Тесла ползва 3 електромотора като на S/X от които през повечето време работи само единия
  • #10
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 9 ( преди 1 година )
    Тесла масово има из Европа станции с по десетки колонки по 250 киловата което е общо до по 5+ мегавата едновременно. Отделно да 1 камион иска 10 пъти повече батерии от кола но пък пазара на коли е 20 пъти по-голям от пазара на камиони като бройки
  • #9
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не виждам как ще стане електрификацията при камионите. Това според мен е технически неизпълнимо. От една страна имаш камиона в които трябва да се вкарат минимум 800 kWh батерия за да има някакъв нормален пробег, а от друга страна трябва да има зарядни станции където тия камиони да зареждат по път. На тия зарядни станции батериите ще трябва да огромни. Няма как токът да идва само от мрежата. Цялото това нещо е инженерен кошмар. Дори само количеството на медните проводници е неизпълнимо.
  • #8
    2 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Нека си умуват там в говорилнята. Най-продаваната кола за 2023 в ЕС е Модел Y с повече сделки от Дачия. 2035 гърнета ще гледаме само в музея.
  • #7
    2 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 5. По-грешен извод Не е възможно да направиш. Електрификацията ще започне именно от най-тежките и лакоми автомобили, които по принцип така или иначе са скъпи и батериите представляват малка част от цената им. От друга страна само батериите на един електромобил струват колкото или дори повече от цената на Малък градски автомобил от преди четири-пет години и е невъзможно да бъде постигната за цената на целия електромобил. Малките електромобили ще са последните масово електрифицирани.
  • #6
    2 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Ако след изравняването на цените пазарният дял на ДВГ остане 5-10%, лично аз не виждам причина да ги забраняват. Все пак в някои случаи ДВГ е незаменим. Който е готов да плаща скъпи синтетични горива, да си ги кара. Така или иначе е по-добре, отколкото да продължат да карат 10 или 20-годишни ДВГ, които така или иначе ще се карат и след 2050 година.
  • #5
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    След няколко години ще има завръщане към дизела. Най модерни и търсени ще бъдат средно големите SUV модели оборудвани мощни турбо дизели над 2500 кубика и 6 цилиндъра. Идеята е че този тип автомобили имат най голям ресурс и са най практични в ежедневието. Електрическите ще си останат популярни при малките градски автомобили. Ще се наложи стандарт хората масово да имат по 2 коли. Малка градска на ток като тия китайските табуретки и отделно някаква истинска дизелова кола за извън града.
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 3 ( преди 1 година )
    Прав си но в крайна сметка може да останат зареждаеми хибриди на синтетично и биогориво гориво които ще са малка част от пазара и не случайно застъпниците им са Германия и Италия с марките им Порше и Ферари..
  • #3
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    Тази година ще ги отложим с 5 години. Следващия мандатоносител - с 10 години. После така или иначе хората ще забравят...
  • #2
    3 rate up comment 7 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    А ми омръзна да повтарям, че тези забрани нямат особен смисъл и са само разтягане на локуми. Както се вижда могат да ги променят всяка година, като променят срока плюс минус 5 години, накъдето им е угодно. Няма как да забраниш нещо, ако вече не е осигурена алтернатива. Вече десета година повтарям, че края на ДВГ ще дойде и без забрани в момента в който цените на електромобилите и ДВГ се изравнят. Още на този етап мача е свирен и ще е въпрос на време да организират достатъчно производство на еле