Кой е най-неуспешният двигател, поставян на японски кросоувър? Трудно може да даде категоричен отговор на този въпрос, но един от претендентите, със сигурност, е моторът с турбокомпресор и междинен охладител Mazda L3-VDT, произвеждан от 2015 до 2013 г., категорични са експертите от изданието ZR. Те посочват основните проблеми на агрегата, който е поставян на някои модели на японския производител.
Проблеми на двигателя Mazda L3-VDT (ГАЛЕРИЯ):
Кратък живот на турбокомпресора
При използване на масло, което не отговаря на спецификацията или рядка смяна, каналите за подаване на масло към втулката, в която се върти роторът на турбокомпресора, постепенно се коксуват. Оставен без смазване, роторът моментално се заварява към втулката. Така собственикът ще трябва да похарчи пари за нов компресор и скъпи ремонти.
При използване на масло, което не отговаря на спецификацията или рядка смяна, каналите за подаване на масло към втулката, в която се върти роторът на турбокомпресора, постепенно се коксуват. Оставен без смазване, роторът моментално се заварява към втулката. Така собственикът ще трябва да похарчи пари за нов компресор и скъпи ремонти.