Кой е най-неуспешният двигател, поставян на японски кросоувър? Трудно може да даде категоричен отговор на този въпрос, но един от претендентите, със сигурност, е моторът с турбокомпресор и междинен охладител Mazda L3-VDT, произвеждан от 2015 до 2013 г., категорични са експертите от изданието ZR. Те посочват основните проблеми на агрегата, който е поставян на някои модели на японския производител.
Проблеми на двигателя Mazda L3-VDT (ГАЛЕРИЯ):
Двигателят има алуминиев цилиндров блок с отлети тънкостенни чугунени втулки. Връзката между втулката и блока отслабва с течение времето, като се появява празнина и втулката започва да „играе" и придобива елипсовидна форма. В същото време на някои места диаметърът на елипсата се оказва по-малък от номиналния диаметър на цилиндъра - поради това буталото започва да блокира.
Според статистиката третият цилиндър страда най-много. Понякога буталото дори пробива блока, а като цяло проблемите се проявяват при пробег от около 100 000 км. За да се избегнат, трябва върху тънките стени на алуминиевия блок да бъде поставено специално покритие. Това обаче е сложна и скъпа процедура, с която малко сервизи биха са заели.