Кой е най-неуспешният двигател, поставян на японски кросоувър? Трудно може да даде категоричен отговор на този въпрос, но един от претендентите, със сигурност, е моторът с турбокомпресор и междинен охладител Mazda L3-VDT, произвеждан от 2015 до 2013 г., категорични са експертите от изданието ZR. Те посочват основните проблеми на агрегата, който е поставян на някои модели на японския производител.
Проблеми на двигателя Mazda L3-VDT (ГАЛЕРИЯ):
Ангренажна верига
Честото стартиране на мотора, както и резките ускорения, последвания от намалявания на скоростта, увреждат ангренажния ремък (в случая е верига) на двигателя, както и единствения фазов превключвател. Това обикновено се случва преди достигането на 100 000 км. Веригата може да прескочи няколко зъба на зъбните колела, което ще доведе до среща на клапаните с буталата и съответно скъпи ремонти.Този проблем се среща по-често при „напомпаните“ Mazda 3 MPS и Mazda 6 MPS.
Честото стартиране на мотора, както и резките ускорения, последвания от намалявания на скоростта, увреждат ангренажния ремък (в случая е верига) на двигателя, както и единствения фазов превключвател. Това обикновено се случва преди достигането на 100 000 км. Веригата може да прескочи няколко зъба на зъбните колела, което ще доведе до среща на клапаните с буталата и съответно скъпи ремонти.Този проблем се среща по-често при „напомпаните“ Mazda 3 MPS и Mazda 6 MPS.