fallback

Камионът Tesla Semi изненада с пробег в реални условия

Данните от тестовете се разминават с декларираните от производителя

Експерти тестваха пробегът в реални условия на новия електрически камион Tesla Semi, като интересното е, че резултатите надминаха всички очаквания. Информацията бе споделена от ресурса InsideEVs .

Както вече ви информирахме, през декември 2022 година Tesla предаде първата партида електрически камиони Semi на PepsiCo. Оттогава повечето автомобилни експерти се интересуват от гамата на този модел.

Северноамериканският съвет за ефективност на камионите реши да тества Tesla Semi в реални условия. Производителят твърди, че неговият камион може да измине 805 км без презареждане, но резултатите са малко по-различни от тази цифра. Един от камионите успя да измине 539 км с едно зареждане, като след този пробег зарядът на батерията беше на 17%. Средната температура на въздуха в деня на измерване на пробега беше 34°C. Имаше и денивелации по маршрута на камионите, което също влияе на резултатите.

Друга Tesla Semi обаче измина разстояние от 797 км без презареждане, което е възможно най-близо до декларираните от производителя цифри. В същото време акумулаторните батерии на камиона бяха на ниво 21%.

Tesla Semi е оборудвана с четири електрически мотора с ъс системна мощност от 1 020 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5 секунди, а с полуремарке с тегло 36 тона - 20 секунди. Електрическият силов агрегат на камиона се захранва от батерия с капацитет 900 kWh. Цената на модела е 180 000 долара.

fallback
  • #24
    Тираджия ( преди 1 година )
    Възможно е,как да не възможно да заредиш с фотоволтаик ,особено в ясна лунна нощ.
  • #23
    Тираджия ( преди 1 година )
    Мите,За камион с двама водачи за превоз на бързоразвалящи се стоки да си чувал?
  • #22
    MythBuster ( преди 1 година )
    Или пък може би, защото за да го заредиш за 20 минути, трябва преди няколко месеца някой в другия край на света да е изсмукал нефта от земята, друг да го е превозил, трети да го е рафинирал, четвърти да транспортира готовият дизел, а пети да ти го продаде на бензиностанцията. Разбира се пропуснал съм много подробности. А при електрическия е възможно да бъде зареден от фотоволтаиците под и до които е спрял, директно ако пече слънце или в най-лошия случай от батерия точно до колонката,ако не пече.
  • #21
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 20. Ще ми обясниш ли защо електрическия камион е провал от инженерна гледна точка? Може би защото с 720kWh е успял да измине 800 км, а дизелов камион със същото количество енергия може да измине максимум 300 км със същото ремарке и то само ако е празен и по нанадолнище?
  • #20
    анонимен ( преди 1 година )
    Електрическите камион са върха на глупостта! Един ден бъдещите поколения инженери ще учат за провала на сегашните инженери. Ще учат как не се правят автомобили и камиони.
  • #19
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 16. ама разбира се че няма да има къде да зареди на поне 200 зарядни колонки на Тесла покрай които ще мине на ден. Когато пуснат камионите в производство, със сигурност ще направят и специални паркоместа за камиони на всяка зарядна станция на която е възможно, за да не се пречкат на автомобилите, А отделно ще изградят и зарядни станции по местата на които така или иначе спират камионите за задължителната си почивка. Това в най-скоро ще е най-печелившия бизнес на Тесла - енергийният.
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    Представете си тази батерия ако се запали за какво шоу ще става въпрос! 900kWh! Това чудо ще годи цяла седмица. Няма гасене!
  • #17
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 13. А защо смяташ, че скоро Тесла ще може да произведе дори необходимите за Америка камиони, че да се интересува от Европейския пазар? Защо смяташ, че европейските автомобилни производители ще спят и ще оставят само Тесла да произвежда такива камиони? Това е като да се притесняваш че Тесла няма на кой да продаде пикапа си в Европа заради някакви си изисквания , при положение че в най-смелите си мечти в първоначално ще произвеждат по 250 хиляди на година, при 2 милиона вече заявени?
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    До долния.Ако има къде да зареди.
  • #15
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Един тираджия с дизелов звяр може да кара над 1000 без спиране за зареждане" Точно така е. Може да кара и 2000 километра без спиране за зареждане че даже и 3000 с по-голям резервоар. Но не може да ги кара без спиране. Един шофьор може да мине 1000 км на теория за минимум 26 часа. Точно колкото ще отнеме и на електрическия камион, защото и двата шофьора ще трябва да направят задължителна почивка поне 12 часа на денонощие, за което време електрическият камион може да зареди на теория 3 000 км
fallback
Последни