fallback

Камионът Tesla Semi изненада с пробег в реални условия

Данните от тестовете се разминават с декларираните от производителя

Експерти тестваха пробегът в реални условия на новия електрически камион Tesla Semi, като интересното е, че резултатите надминаха всички очаквания. Информацията бе споделена от ресурса InsideEVs .

Както вече ви информирахме, през декември 2022 година Tesla предаде първата партида електрически камиони Semi на PepsiCo. Оттогава повечето автомобилни експерти се интересуват от гамата на този модел.

Северноамериканският съвет за ефективност на камионите реши да тества Tesla Semi в реални условия. Производителят твърди, че неговият камион може да измине 805 км без презареждане, но резултатите са малко по-различни от тази цифра. Един от камионите успя да измине 539 км с едно зареждане, като след този пробег зарядът на батерията беше на 17%. Средната температура на въздуха в деня на измерване на пробега беше 34°C. Имаше и денивелации по маршрута на камионите, което също влияе на резултатите.

Друга Tesla Semi обаче измина разстояние от 797 км без презареждане, което е възможно най-близо до декларираните от производителя цифри. В същото време акумулаторните батерии на камиона бяха на ниво 21%.

Tesla Semi е оборудвана с четири електрически мотора с ъс системна мощност от 1 020 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5 секунди, а с полуремарке с тегло 36 тона - 20 секунди. Електрическият силов агрегат на камиона се захранва от батерия с капацитет 900 kWh. Цената на модела е 180 000 долара.

fallback
  • #54
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 52. Аз решението на този проблем вече съм го дал. През по-голямата част от годината може въобще да не се дава лев за зареждане и собственикът на склада и камионите да си ги зарежда без пари от слънцето, а шофьорите да пътуват нощно време и да му пестят по 80 000 лв за всеки 100 000 изминати километра при днешната цена на горивото от 2,80. Ами я кажи ако от утре горивото стане 5 лв или пък въобще го няма, какво правят дизеловите камиони?
  • #53
    MythBuster ( преди 1 година )
    Е именно де! Вече ти сметнах, че 7000 часа в годината камиона стои неподвижен и може да се зарежда през това време. Дори когато шофьорът не е в почивка и много бърза, няма право да го кара повече от 10 часа на денонощие и то не всеки ден. Тоест всеки ден този камион виси 14 часа някъде и не му пречи да се зарежда. А дори тези 10 часа не могат да се шофират без задължителни две 45 минутни почивки. Тоест камиона ще чака шофьора след като зареди, а не шофьорът да се налага да чака камиона да зарежд
  • #52
    Мхм ( преди 1 година )
    На електроглопакът му дай само цената на тока към цената на литър гориво не се сеща че утре като квтч стане един лев ще си бие главата у тая теслЪ
  • #51
    Русенец ( преди 1 година )
    До електрофила.Преди малко минах покрай Дунавмост.Такава опашка се събрала че не виждам как електрически камион ще зарежда.
  • #50
    Гост ( преди 1 година )
    До 45.Бустер4о, шофьорите на камиони отпуска и болнични не ползват ли?След глокс не ползват ли почивка?Работните дни в годината са около 260,къде тръгна да ми смяташ с 365 дни.
  • #49
    MythBuster ( преди 1 година )
    И при положение че е така или иначе камиона стои около 7000 часа паркиран, а се шофира само около 2000 часа на година, Какво значение има дали зареждането му отнема 30 часа за дизел или 160, че дори и 2000 часа за зареждане на ток? Ако ще дава 160 000 лв за нафта на година, а за ток между 40 и 80 000 лв, смяташ ли че ще го бърка че всяка нощ го зарежда по много часове или пък, че ще тормози шофьорите да го карат през нощта, А през деня да зарежда безплатно от фотоволтаиците върху складовете?
  • #48
    MythBuster ( преди 1 година )
    Голямо състезание изкара! Състезание по време за зареждане. Ако искаш да направим едно състезание за изминаване на максимален брой километри с 100 лв? Колко ще мине citroen? Рекордът на Тесла е 1078 км с 14 лв. Мислиш ли че на някой собственик на ТИР му пречи, че камионът му за 200 000 км на година, ще трябва да зареди 312 пъти по половин час ток, вместо 100 пъти по 20-30 минути дизел? Само че както се разбрахме зареждането на дизел не минава за почивка, за разлика от зареждането на ток.
  • #47
    анонимен ( преди 1 година )
    Ситроен ц6 бензин 800км пробег с едно зареждане 3.0 в6 двигател.ТеслЪ модел ес пробег 300км.Времена на зареждане чървото 5 минути второто 40 минути на фаст чарджер и 10 часа на щепсел от контакта.Дет се вика няма база за сравнение Юсеин Болт срещу баба ми съответно.
  • #46
    MythBuster ( преди 1 година )
    Ето че ВЯРАТА отново НЕ Е НИКАКВО ДОКАЗАТЕЛСТВО. Това в какво вярваш че няма абсолютно никакво значение И няма да промени реалността. Уж не си съгласен с мен, а накрая излизаш по-голям оптимист и от мен и казваш числа които потвърждават моята теза. Въпреки че си личи че не си никакъв шофьор, защото двойката може да шофира 20 часа без прекъсване, а не два пъти по 9 с 45 минутна почивка помежду им. Щом аз го знам без да съм тираджия, Ти пък колко да си тираджия?
  • #45
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Всеки професионалист постига средна скорост 70 км в час и 600 км за 9 часа смяна."В такъв случай все още ли държиш на думите си "Първо тостера ти няма на издържи 9 часа без зареждане.За 45 минути няма да успееш да си напълниш батериите за следващите 9 часа."Както виждаш ще издържи 9 часа шофиране, така и може да зареди за следващите 9 часа само за 45 минути, въпреки че нито едното не е задължително и дори препоръчително.
fallback
Последни