fallback

Камионът Tesla Semi изненада с пробег в реални условия

Данните от тестовете се разминават с декларираните от производителя

Експерти тестваха пробегът в реални условия на новия електрически камион Tesla Semi, като интересното е, че резултатите надминаха всички очаквания. Информацията бе споделена от ресурса InsideEVs .

Както вече ви информирахме, през декември 2022 година Tesla предаде първата партида електрически камиони Semi на PepsiCo. Оттогава повечето автомобилни експерти се интересуват от гамата на този модел.

Северноамериканският съвет за ефективност на камионите реши да тества Tesla Semi в реални условия. Производителят твърди, че неговият камион може да измине 805 км без презареждане, но резултатите са малко по-различни от тази цифра. Един от камионите успя да измине 539 км с едно зареждане, като след този пробег зарядът на батерията беше на 17%. Средната температура на въздуха в деня на измерване на пробега беше 34°C. Имаше и денивелации по маршрута на камионите, което също влияе на резултатите.

Друга Tesla Semi обаче измина разстояние от 797 км без презареждане, което е възможно най-близо до декларираните от производителя цифри. В същото време акумулаторните батерии на камиона бяха на ниво 21%.

Tesla Semi е оборудвана с четири електрически мотора с ъс системна мощност от 1 020 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5 секунди, а с полуремарке с тегло 36 тона - 20 секунди. Електрическият силов агрегат на камиона се захранва от батерия с капацитет 900 kWh. Цената на модела е 180 000 долара.

fallback
  • #34
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 32За колко време ще стигнеш с дизеловия ТИР от Париж до Лион? Колко време ще почиваш ЗАДЪЛЖИТЕЛНО? Минимум 45 минути. В такъв случай какво значение има дали ще зареждаш 5 или 40 минути? Единствената разлика е, че ще изгубиш пет минути за зареждане на нафта, и почивката Ти ще започне да тече да чак след като си преместил камиона. При електрическия камион ще стоиш 45 минути без да местиш, така, че цялото зареждане може да мине за почивка и ще тръгнеш пет минути по-рано и ще стигнеш 5 мин.
  • #33
    MythBuster ( преди 1 година )
    Сега ще видиш как ще се появи тираджията и ще каже че минава сам по един милион километра на година с тира. Даже не се усещат като ги бъзикаш и ги питаш за конкретни цифри. Живеят си в някаква тяхна паралелна реалност в която математиката и физичните закони са някакви различни от нашата в която се храним, ходим до тоалетна пием кафе пушим цигари и най-вече има задължителни почивки за шофьорите и ограничения на скоростта и е невъзможно сам човек да измине целия пробег на една батерия за деня.
  • #32
    До миттъпака ( преди 1 година )
    А ми да и аз не искам за да измина от Париж до Лион рязстоянието прекарвайки 40 минути в зареждане вместо 5
  • #31
    анонимен ( преди 1 година )
    По важното е че го зареждаш 2 дена
  • #30
    MythBuster ( преди 1 година )
    "никой не пикае през прозореца в движение, да не говорим за по-сериозни действия" какво разбираш ти. Тук масовият шофьор шофира по два резервоара само с пет минутно спиране помежду им и дори тогава за тези пет минути нямат време да идат до тоалетната за да изминат по 1400 км с всеки един резервоар и да изминат 2800 км само с пет минутно спиране и разход 4.2 на 100. Аз се сещам поне 10 причини поради които това не може да стане но постоянно ме убеждават че им е ежедневие и времето за зареждане !
  • #29
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 28. Аз не съм тираджия но за сметка на това тираджията ги твърди тези неща а другите го подкрепят, че е било така. Но ти пък ако знаеш отговорите на въпросите които съм задал, можеш да отговориш на тираджиите, които изтъкват че най-голямото предимство на дизеловия камион било, че ще карат 2000 километра без да спрат. Например: " Къпан пор ( преди 1 час )Един тираджия с дизелов звяр може да кара над 1000 без спиране за зареждане." Можеш да видиш какво му отговорих в коментар 15.
  • #28
    Баварец ( преди 1 година )
    Това нещо Myth....няма никаква идея, че камионите са ограничени до 90 км/час и дори и трима водачи да има вътре, то няма как да се изминат 2000 км за 24 часа. Да не говорим за случай с един водач, който да се скъса, повече от 5-600 км за работна смяна, не може да мине. Ограничение на 90, не значи средна скорост 90, а никой не пикае през прозореца в движение, да не говорим за по-сериозни действия. Къв си ти бе екземпляр, жена ти ли те е зарязала на сухо, че си на всяка манджа...
  • #27
    MythBuster ( преди 1 година )
    Хайде още един въпрос към тираджиите. По колко километра минавате годишно, след като на денонощия минавате По 2000 километра? По 1 милион годишно събират ли ви се на тандема?
  • #26
    MythBuster ( преди 1 година )
    А относно фотоволтаиците, удобно пропускаш батериите които дори сега са част от бързите зарядни станции на Тесла за леки автомобили и Тесла освен че ги ползва за зареждане, включително и когато тока в околността е спрял, също така ги ползва за търговия с енергия като я купува когато тока е евтин и продава в пиковите часове. Точно за това може да си позволи обещаните 10 цента за киловатчас на всички които вече са поръчали камиони. 20 лв на 100 км. Кой ли пък собственик на ТИР ще иска да зарежда ?
  • #25
    MythBuster ( преди 1 година )
    Тираджия си точно колкото и останалите са инженери. Веднага ти задавам един въпрос който ще те издаде дали дори идея си имаш от тираджийство. Ако сте тандем за колко най-бързо ще изминете 3000 км? Колко часа задължителни почивки трябва да направите през това време и колко време ще ви забави зареждането на ток дори с настоящия камион, ако вече е изградена зарядната инфраструктура по маршрута?
fallback
Последни