IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Суперкомпютър в колите Tesla променя играта в автомобилния бранш

Новата технология ще донесе над 600 милиарда долара на компанията

Компанията Tesla разработва автомобилен компютър, който трябва значително да опрости използването на нейните автомобили, като това ще се случи с помощта на изкуствен интелект AI. На този етап вътрешно заводското име на иновацията е Dojo.


компютър Tesla


Този суперкомпютър трябва се монтира, освен на стандартните автомобили с марка Tesla, и на иновативното роботакси, което Илон Мъск иска да започне да произвежда в най-скоро време, и които ще е напълно автономно.

Компютърът ще помага и на още куп други изобретения за опростяване на шофирането. Според анализатори на американската марка, въвеждането на тези иновации ще увеличи пазарната стойност на Tesla с почти 600 милиарда долара.

Но първо за развитието на Dojo автомобилният производител ще похарчи около 1 милиард долара само тази година. „Dojo може да отвори нови адресируеми пазари, които далеч надхвърлят продажбата на превозни средства на фиксирана цена “, вярват анализаторите от Morgan Stanley.

Експертите отбелязват, че въвеждането на високоточен изкуствен интелект може да позволи създаването на автомобила на бъдещето. Машината ще бъде програмирана за определени реакции и самостоятелно ще "вижда" и анализира всичко, което се случва наоколо.

Автоматизацията на управлението се счита за най-трудната част от развитието на автомобилите на бъдещето. Целта на Tesla е да създаде кола, която не се нуждае от шофьор и именно новият суперкомпютър ще направи това възможно.

Според анализаторите на Morgan Stanley подобни решения на автомобилния производител, ако станат реалност, лесно могат да изместят от върха най-популярните и най-ликвидни акции в САЩ - тези на компанията Ferrari.


0 от 500
  • #20
    1 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 8 месеца )
    До 18. Това го обясни на жената и дъщерята. Последното нещо преди да напуснем хотела беше да минат през тоалетната, А това беше единственото място на което можеше да спра преди да идем на магистралата, защото следващата бензиностанция беше на стотина километра. Работеха няколко каси и реших че ще взема нещо за из път докато ги чакам. Даже не помня точно какво съм взимал, но със сигурност не съм зареждал. Всеки път се сещам за тази случка когато някой ми говори за бързо зареждане на бензин.
  • #19
    3 rate up comment 1 rate down comment
    до 12 ( преди 8 месеца )
    Поне 5 пъти, откакто имам книжка, ми се е случвало всички колонки да са затворени заради разтоварване на цистерна. Отговорът на бензинджиите е - "не знаем кога ще отвори". Така че остроумието ти е точно толкова остро, колкото най-големия ъгъл на тъпоъгълен триъгълник.
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    До 15.На Лукойл кафето е гадно.Пробвай на ОМВ, кафето е 3 лв и работят винаги 2 или 3 каси.
  • #17
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Куче влачи рейс, диря няма..
  • #16
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 8 месеца )
    За Бургас - чакали са туристи, които не знаят околните бензиностанции. Като пътувам, винаги зареждам на тези извън туристическите маршрути, точно заради чакането. Но това ще се случва на всички бензиностанции, колонки за ток или магазини, които са разположени на основните маршрути.
  • #15
    2 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 8 месеца )
    Пробвай някой път на Лукойл на изхода на Бургас преди магистралата. Там дори без да зареждаш като в моя случай, жената отиде до тоалетна, а след това ме изчака ОЩЕ 10 минути да ми дойде реда за кафе. А на всяка колонка чаках по минимум 4-5 автомобила, на което и аз се изсмях. Колко трябва да ти е акъла за да чакаш толкова при положение че има толкова много бензиностанции. Не вярвам всички да са били на резерва.
  • #14
    1 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 8 месеца )
    До 13. Знаеш че отдавам заслужена почит на всички постижения на Тесла и това което иска да постигне, но това с автономното управление ми идва в повече. То са едни празни обещания. Щеше да е още в края на 2018 година, и после в края на всяка следваща. Според мен и след още пет години автопилота няма да е достатъчно добър за да му се доверя. Дотогава ще сменят поне още три компютъра или ще ъпгрейднат този с по-нови чипове.
  • #13
    8 rate up comment 2 rate down comment
    VAYK ( преди 8 месеца )
    Dojo малко трудно ще го инсталират на Tesla:))) но е ясно че за момента е единствения суперкомпютър, които ще изчислява ситуации в реална пътна среда! Нито една марка в света няма нещо подобно! Иначе казано Тесла е много по -близо до автономно управление на колите си от който и да е друг призводител:))))
  • #12
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Лудория ( преди 8 месеца )
    Чакам деня, в който ще отида до бензиностанция и тя няма да работи. Или ще са заети всички колонки и няма да изчакам 10-ина минути, за да се освободят? Ох, чакай, вие коментирате статия за електромобили и затова имате такива проблеми...
  • #11
    4 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 8 месеца )
    То и в България Не е нещо по-различно. Има две големи мрежи и ако искаш да покажеш предимствата на електромобилите ще направиш видеоклип с едната зарядна инфраструктура, на която най-лошото което може да ти се случи е да са заети колонките и да се наложи да изчакаш двайсетина минути. Ако искаш да направиш негативна новина ще използваш другата зарядна инфраструктура и ще отидеш на 10 различни зарядни защото със сигурност три-четири от 10 няма да работят, пък и зареждането е три пъти по-бавно