IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електромобилът на Xiaomi ще се казва Modena

Първата кола на IT-гиганта ще изминава 800 км с едно зареждане

Дългоочакваната електрическа кола на Xiaomi може да бъде представена преди края на тази година заедно със следващия флагмански смартфон на марката, съобщава Automotive News China.


Xiaomi Modena


Според информациите, IT-компанията е регистрирала името Modena за своя първи автомобил, като с него ще се опита да спечели част от бъдещите потребители на електрически превозни средства. Още преди 2 години Xiaomi обяви амбиции за създаване на електромобил, като неговото проектиране и разработка вече са приключили. Последните информации сочат, че още през август в новия автомобилен завод в Пекин е започнало пробно производство на модела.

В момента съоръжението произвежда около 50 прототипа всяка седмица, като се очаква Xiaomi да получи одобрение от Министерството на промишлеността и информационните технологии на Китай (MIIT), за да може да заработи с пълен капацитет. Това трябва да стане до месец, а след като компанията получи това разрешение, тя ще може и да продава електромобила.


Xiaomi  Modena


Modena ще конкурира с автомобили като Tesla Model 3 и BYD Seal, като началната цена ще бъде около 25 000 долара. Електромобилът се захранва от батерия с капацитет 101 кВт/ч, които би трябвало да осигурят 800 км пробег с едно зареждане. Все още обаче не са ясни мощността и въртящият момент на модела.


0 от 500
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Преди години можех да взема ел. тротинетка директно от производител в Китай и да я пласирам тук на двойна цена и пак по-евтино от тукашните. Сега толкова много посредници, мита и прочее се е навъдило, че сапунерка от 5к долара тук е 30 хиляди лева без ДДС. Еми няма как да стане, значи ако в Китай е 5к долара тук трябва да е 4к защото има конглокенция.
  • #4
    8 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 8 месеца )
    До 3. От конкypенцията между производителите печели крайния клиент. Колкото повече производители и модели, особено от фирми които не произвеждат ДВГ, толкова по-бързо ще паднат цените и толкова по-бързо ще се подобрят параметрите на електромобилите. А колкото повече електромобили има по пътищата, толкова по-печеливша ще стане изграждането на зарядна инфраструктура. После и там ще паднат цените и ще спре проблемът с пробега. Никой няма да се интересува колко минава с едно зареждане, а колко бър
  • #3
    6 rate up comment 3 rate down comment
    до 2 ( преди 8 месеца )
    А бе със 100кВч (вероятно ок 95 използваеми) всичко под 100к лв ще е прилична оферта. Въобще за Тесла се очертава трудна зима. След като идва и BYD Seal със същата батерия макар и задно предаване и доста по-класически интериор ще се предлага около 5к евро под Модел 3. Да като цяло е скъпо, но за електрички - толкова.
  • #2
    13 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Е в Китай може да е 25 000$, но в Европа ще е по 2 цената.
  • #1
    7 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 8 месеца )
    "началната цена ще бъде около 25 000 долара. Електромобилът се захранва от батерия с капацитет 101 кВт/ч, които би трябвало да осигурят 800 км пробег"Това ако успеят да го направят, не само Тесла, А и всички останали автомобилни производители ще бъдат отвяти. Стига да има достатъчен капацитет за производство това ще се превърне в най-продавания автомобил в света. За съжаление обаче най-вероятно както винаги има някаква грешка в статията!