IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Първият електромобил на Xiaomi ще се конкурира с Tesla Model 3

MS11 Modena се определя като опростен седан от D-класа с цени до 51 600 долара (ВИДЕО)

Китайската технологична компания Xiaomi, най-известна със своите телефони и друга потребителска електроника, изглежда е готова със своя първи електрически автомобил - MS11, ако се съди по изтеклите в китайски сайтове и социални канали снимки и видео, съобщи CarNewsChina.

 

Xiaomi Ms11 Ev-1

 

Основаната през 2010 г. и базирана в Пекин Xiaomi за първи път през 2021 г. сформира поделение за разработка на превозни средства Xiaomi Automobile, закупувайки компанията за технологии за автономно шофиране Deepmotion Tech и през 2022-а изгради завод за производство на електромобили. Разработен бе и първият прототип, готов от миналото лято, а сега производствената версия е наречена MS11 и се очаква на пазара през 2024 г.

Според друга информация MS11 е кодово име, а истинското ще бъде Modena. Но точно това име е в гамата на Ferrari и е възможно китайците да го променят заради авторски права. Сега колата се тества, а изпълнителният директор на Xiaomi - Лей Джун, лично участва в пробите.

 

Xiaomi Ms11 Ev-2

 

Xiaomi MS11 Modena се определя като опростен електрически седан от D-класа, който смята за основен конкурент Tesla Model 3 и ще бъде сравним с американския модел по отношение на цената 260 000 до 350 000 юана ($38 300 - 51 600). Има плавни контури на каросерията, извита линия на покрива и големи стреловидни фарове.

Покривът е изцяло стъклен с лидар над предното стъкло и камера над задното. Има изскачащи дръжки на вратите и изцяло черна рамка на прозореца. Панелите на каросерията се произвеждат в заводите на концерна BAIC, а спирачките ще бъдат доставени от Brembo.



Характеристиките на Xiaomi Modena все още не са оповестени, но е известно, че различни версии на електрическото превозно средство ще бъдат оборудвани с батерии от BYD и CATL, електрическият мотор ще е вътрешна разработка на Xiaomi. Компанията не е първият производител на телефони, който създава електрически двигатели. Huawei, по-известен с мрежовия си бизнес, също разработва и продава електрически двигатели за автомобили.

Базираната в Пекинската зона за икономическо и технологично развитие (BETDA) - Xiaomi Automobile, планира да произвежда 150 000 коли годишно, като в близко бъдеще ще нарасне до 300 000. Xiaomi също създаде компания, наречена Xiaomi Automobile Technology, която е фокусира основно върху технологията за автономно шофиране.

 

Xiaomi Ms11 Ev-4

 

Според други информации плановете на Xiaomi са далеч по-мащабни - да произвежда до 10 милиона коли годишно и да ги продава по целия свят. Автомобилното подразделение планира да инвестира 14,7 милиарда долара за 10 години.

 

 

0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Al ( преди 5 месеца )
    Електрически проостотии...
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    М да бе да, 10 млн щели да произвеждат
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тие са припуснали да си вземат западни дизайнери
  • #4
    8 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Защо слагаш всички под един знаменател? Въобще не каза каква марка е този китайски телефон, който си псувал. Защото дори от една и съща марка xiaomi , цените почват от 200 лв и стигат до над 2000 лв- по-скъпи от някой модели на iphone. И въпреки това има хора които си ги купуват.
  • #3
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Смях! Бих искал да имам айфон, на нямам този стандарт. Затова имах Нокия. От мобилния оператор ми подариха нов китайски телефон. Толкова не съм псувал в живота си! А за разлика от айфон, Тесла всъщност е кола с ниска себестойност, защото е умно измислена. Беше скъпа, защото нямаше реална конглокенция. Сега цените ще падат. Но пак ще има баламурници, които да си купят китайска талига.
  • #2
    5 rate up comment 4 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Сега се плюнчат под статията за печалбите на Тесла. Много са активни там след като седма година откакто не спираха да питат къде са печалбите на Тесла, защото тесла била балон, сега обърнаха плочата и говорят точно обратното. Сега пък били много големи и пак била балон. Още го чака този балон да се спука. Сега не вярват за това, което им говорим и за китайците, защото продукцията им не била качествена. След няколко години под статия за първите места по качества на китайците, пак ще плюят.
  • #1
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Смех ( преди 1 година )
    Немската жендърнация куде е нема я спи