Китайската технологична компания Xiaomi, най-известна със своите телефони и друга потребителска електроника, изглежда е готова със своя първи електрически автомобил - MS11, ако се съди по изтеклите в китайски сайтове и социални канали снимки и видео, съобщи CarNewsChina.
Основаната през 2010 г. и базирана в Пекин Xiaomi за първи път през 2021 г. сформира поделение за разработка на превозни средства Xiaomi Automobile, закупувайки компанията за технологии за автономно шофиране Deepmotion Tech и през 2022-а изгради завод за производство на електромобили. Разработен бе и първият прототип, готов от миналото лято, а сега производствената версия е наречена MS11 и се очаква на пазара през 2024 г.
Според друга информация MS11 е кодово име, а истинското ще бъде Modena. Но точно това име е в гамата на Ferrari и е възможно китайците да го променят заради авторски права. Сега колата се тества, а изпълнителният директор на Xiaomi - Лей Джун, лично участва в пробите.
Xiaomi MS11 Modena се определя като опростен електрически седан от D-класа, който смята за основен конкурент Tesla Model 3 и ще бъде сравним с американския модел по отношение на цената 260 000 до 350 000 юана ($38 300 - 51 600). Има плавни контури на каросерията, извита линия на покрива и големи стреловидни фарове.
Покривът е изцяло стъклен с лидар над предното стъкло и камера над задното. Има изскачащи дръжки на вратите и изцяло черна рамка на прозореца. Панелите на каросерията се произвеждат в заводите на концерна BAIC, а спирачките ще бъдат доставени от Brembo.
Характеристиките на Xiaomi Modena все още не са оповестени, но е известно, че различни версии на електрическото превозно средство ще бъдат оборудвани с батерии от BYD и CATL, електрическият мотор ще е вътрешна разработка на Xiaomi. Компанията не е първият производител на телефони, който създава електрически двигатели. Huawei, по-известен с мрежовия си бизнес, също разработва и продава електрически двигатели за автомобили.
Базираната в Пекинската зона за икономическо и технологично развитие (BETDA) - Xiaomi Automobile, планира да произвежда 150 000 коли годишно, като в близко бъдеще ще нарасне до 300 000. Xiaomi също създаде компания, наречена Xiaomi Automobile Technology, която е фокусира основно върху технологията за автономно шофиране.
Според други информации плановете на Xiaomi са далеч по-мащабни - да произвежда до 10 милиона коли годишно и да ги продава по целия свят. Автомобилното подразделение планира да инвестира 14,7 милиарда долара за 10 години.