След като разкри зашеметяващото 33 Stradale миналата седмица, Alfa Romeo се доближи малко до изравняване на резултата с Maserati. Двете компании са част от концерна Stellantis, след като преди това бяха във FIAT, но това не им пречи да имат някои спорове през години, припомня Carscoops.
Новата хиперкола за 2 милиона долара е базирана на модела Maserati MC20 и изглежда странно, че ще го произвежда именно Alfa, а не Maserati, която все пак е премиум-брандът на Stellantis. Това е все едно в Porsche да седят и да гледат как Audi продава хиперкола за милиони, която е по-бързо от всичко, което Porsche е имал право да произведе в рамките на VW Group.
От Maserati наскоро представиха своя лимитирана серия на хиперкола, базирана на MC20. Тя се казва MCXtrema, но това е автомобил само за писта, който струва малко над 1,2 милиона долара и ще бъде произведен в два пъти по-голям от тираж от Stradale – 62 бройки. По същество Alfa Romeo получи „зелена светлина“ от Stellantis, за да създаде своя собствена версия на MC20, за която хората ще говорят години наред. И това едва ли ще се хареса на хората в Maserati.
Любопитното в тази история е, че премиум-брандът не може да има претенции в случая, защото преди време той буквално открадна MC20 от Alfa Romeo. Суперколата със средно разположение на двигателя беше замислена като Alfa Romeo 8C в края на 2010 г., но в крайна сметка се появи в производство като Maserati.
А 3,0-литровият 3.0-литровият Nettuno V6 на Maserati в MC20, задвижвана с ДВЖ, всъщност е много тясно свързан с 2.9-литровия V6, поставят на Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, който сам по себе си е роднина на F154 Ferrari V8.