IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо хиперколата 33 Stradale е шамар за Maserati?

Alfa Romeo си отмъсти за по-ранната кражба на неин модел

След като разкри зашеметяващото 33 Stradale миналата седмица, Alfa Romeo се доближи малко до изравняване на резултата с Maserati. Двете компании са част от концерна Stellantis, след като преди това бяха във FIAT, но това не им пречи да имат някои спорове през години, припомня Carscoops.


Alfa Romeo vs Maserati


Новата хиперкола за 2 милиона долара е базирана на модела Maserati MC20 и изглежда странно, че ще го произвежда именно Alfa, а не Maserati, която все пак е премиум-брандът на Stellantis. Това е все едно в Porsche да седят и да гледат как Audi продава хиперкола за милиони, която е по-бързо от всичко, което Porsche е имал право да произведе в рамките на VW Group.

От Maserati наскоро представиха своя лимитирана серия на хиперкола, базирана на MC20. Тя се казва MCXtrema, но това е автомобил само за писта, който струва малко над 1,2 милиона долара и ще бъде произведен в два пъти по-голям от тираж от Stradale – 62 бройки. По същество Alfa Romeo получи „зелена светлина“ от Stellantis, за да създаде своя собствена версия на MC20, за която хората ще говорят години наред. И това едва ли ще се хареса на хората в Maserati.


Alfa Romeo vs Maserati


Любопитното в тази история е, че премиум-брандът не може да има претенции в случая, защото преди време той буквално открадна MC20 от Alfa Romeo. Суперколата със средно разположение на двигателя беше замислена като Alfa Romeo 8C в края на 2010 г., но в крайна сметка се появи в производство като Maserati.

А 3,0-литровият 3.0-литровият Nettuno V6 на Maserati в MC20, задвижвана с ДВЖ, всъщност е много тясно свързан с 2.9-литровия V6, поставят на Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, който сам по себе си е роднина на F154 Ferrari V8.


0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    155Q4 ( преди 7 месеца )
    Бла бла........
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Alfa Romeo 6C, не 8С.
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 7 месеца )
    Къде намесихте 8С с МС20, 33 Stradale и Netturo V6 с 2.9 V6?!Още живеете в 90те години и щом две марки са в един концерн,то задалжително всичко трябва да им еднакво!!Самия факт,че ги сравнявате с Порше и Ауди говори точно за това!!Алфа разработиха 33 Stradale като изцяло собствен лимитиран автомобил!Точно затова хората плащат луди пари за него!Защото е уникален и лимитиран!А не ребрандирано Мазерати!Кви шамари, кви 5лв! Има си клиенти и за двете!Още повече,че 33 Strd. вече не е на пазара!
  • #3
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Къде е шамара едното в 33 бройки другото няма ограничение в бройките
  • #2
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Ха ха ( преди 7 месеца )
    Петърчо, коментирай германските нужници, там ти е "силата"!
  • #1
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Пропов ( преди 7 месеца )
    Е за всички тия екзотики си има пазар. В крайна сметка като имаш една добра платформа защо да не пуснеш няколко марки да се възползват от нея и да стане малко вътрешна конглокенция. Тук не става дума да се крадат клиенти един от друг, защото всипките са ограничени серии и се разпродават веднага. Клиентите са щастливи , създават се уникални коли дето да влязат на плакати в детските стаи. Имидж, красиви мечти и малко печалби евентуално.