Volkswagen планира да намали сроковете за разработване на нови превозни средства от 54 на 36 месеца, като същевременно повишава качеството. Това е ход, който автомобилният производител се надява да му позволи да се конкурира по-добре с китайските си съперници на пазара, но крие и някои рискове.
Първите модели, които ще трябва да се вместят в новите срокове, са ID. 2 и две други превозни средства. Дизайнерите на VW направили първите скици на компактния електромобил през ноември миналата година, а излизането на пазара е планирано до края на 2025 г.
Според Кай Груниц, който ръководи техническото развитие на VW, по-кратките цикли на разработка крият рискове. Той обаче посочва, че VW има конкретни идеи за това как да намали тези рискове, като същевременно поддържа и подобрява качеството. Тези идеи включват изграждане на нови симулационни инструменти и процеси за валидиране на развойната работа.
Освен това продуктовите екипи могат да подобрят ефективността, като премахнат някои от валидациите на пътя на симулационната работа и намалят броя на тестовите цикли. Например, намаляване на тестовете при студено време от две или три зими на една.
VW също планира да работи по-тясно с доставчиците за интегриране на нови технологии. Целта е да се елиминира част от несигурността в процеса на разработка, което води до по-дълги срокове и проблеми с качеството. Груниц призна, че при разработването на осмото поколение Golf и на ID.3 е имало много проблеми, но беше категоричен, че VW няма да пуска повече автомобили на пътя с „хиляди грешки“.
„Ако Volkswagen иска да се конкурира с китайски автомобилни компании като BYD, ще трябва да намери начин да произвежда качествени автомобили в по-краткия период от 36 месеца. Това е сериозно предизвикателство, но можем да вземем пример от китайците. BYD, например, постига успехи благодарение на своя гъвкав подход, стратегия за платформа, технология за батерии и ниски разходи“, коментира техническият експерт.