IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen намалява времето за разработка на нови модели

Срокът вече ще бъде 36 месеца, като целта е това да не се отрази на качеството, а дори да го подобри

Volkswagen планира да намали сроковете за разработване на нови превозни средства от 54 на 36 месеца, като същевременно повишава качеството. Това е ход, който автомобилният производител се надява да му позволи да се конкурира по-добре с китайските си съперници на пазара, но крие и някои рискове.


VW ID.2


Първите модели, които ще трябва да се вместят в новите срокове, са ID. 2 и две други превозни средства. Дизайнерите на VW направили първите скици на компактния електромобил през ноември миналата година, а излизането на пазара е планирано до края на 2025 г.

Според Кай Груниц, който ръководи техническото развитие на VW, по-кратките цикли на разработка крият рискове. Той обаче посочва, че VW има конкретни идеи за това как да намали тези рискове, като същевременно поддържа и подобрява качеството. Тези идеи включват изграждане на нови симулационни инструменти и процеси за валидиране на развойната работа.

Освен това продуктовите екипи могат да подобрят ефективността, като премахнат някои от валидациите на пътя на симулационната работа и намалят броя на тестовите цикли. Например, намаляване на тестовете при студено време от две или три зими на една.

VW също планира да работи по-тясно с доставчиците за интегриране на нови технологии. Целта е да се елиминира част от несигурността в процеса на разработка, което води до по-дълги срокове и проблеми с качеството. Груниц призна, че при разработването на осмото поколение Golf и на ID.3 е имало много проблеми, но беше категоричен, че VW няма да пуска повече автомобили на пътя с „хиляди грешки“.

„Ако Volkswagen иска да се конкурира с китайски автомобилни компании като BYD, ще трябва да намери начин да произвежда качествени автомобили в по-краткия период от 36 месеца. Това е сериозно предизвикателство, но можем да вземем пример от китайците. BYD, например, постига успехи благодарение на своя гъвкав подход, стратегия за платформа, технология за батерии и ниски разходи“, коментира техническият експерт.


0 от 500
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    PLAID ( преди 1 година )
    Един готов Модел 3 слиза от поточните линии за 10 часа. Едно ID.3 се произвежда за 30... Айде 2-3 завоя да си отзад - добре, ама 3 обиколки....
  • #2
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Явно и те ще изпълняват петилетката за 4г. Поне на мене до момента, не ми е познат случай на съкратена развойна дейност и вдигане на качеството. Най-често е след това да се бълват "ъпдейти през ден". Не случайно има народни мъдрости от типа: "Бързай бавно" и по пасващатата в случая - "Бързата работа, срам за майстора"
  • #1
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Те и без това продават 2 коли като 20 модела на 10 марки. Какво им пречи?