fallback

Спасители „удавиха“ Mercedes-Benz EQE, свален от изгорял кораб

Повече от месец след инцидента се налага електрическия автомобил да бъде потопен във вода (ВИДЕО)

Корабът Fremantle Highway,превозващ голям брой чисто нови автомобили, се запали на 24 юли, докато пътуваше от Германия за Египет, като при инцидента загина един от членовете на екипажа, а няколко други бяха ранени. От седмици плавателният съд се намира в пристанище в Нидерландия, но разтоварването му започна едва преди няколко дни.

Първоначалните сведения бяха, че електромобил е предизвикал пожара. Пред пресата в Нидерландия обаче Питър Бердовски - главен изпълнителен директор на Boskalis Salvage Company, обяви, че на борда има поне 500 електромобила и всички те са в добро състояние. Видео, показващо разтоварването на кораба, обаче опровергава тези твърдения. И показва защо електромобилите представляват сериозен риск за корабите, които ги превозват.

На записа се виждат няколко седана Mercedes-Benz EQE, които вече са разтоварени и изглежда са се измъкнали невредими от пожара. Един от електромобилите обаче трябва да бъде изтеглен до изхода, преди да бъде вдигнат с кран. Видеото показва, че въпросният EQE е силно обгорен, като горната му половина е покрита със следи от изгаряне. Има и увреждания по дъното, които се виждат, докато колата е във въздуха.

Няма признаци на дим от превозното средство, но то е потопено в резервоар за вода. В този момент се вижда пара, издигаща се от резервоара. Една от основните трудности, които пожарникарите срещат с електрическите превозни средства, е „термичното бягство“, при което се задейства порочен цикъл на повишаване на температурата, причинен от материали, реагиращи в клетката на батерията. Практичният метод за потушаване на такива пожари от литиеви батерии в електромобили е превозните средства да се потапят във вода-

Според Международната асоциация на пожарните и спасителните служби, гасенето на горяща Tesla може да отнеме до 40 000 галона вода. Въпреки че е малко вероятно седанът EQE да е причинил пожара, изглежда, че той представлява сериозен риск и затова експертите на място са избрали да го „удавят“.

Парата, която се вижда, обаче не доказва, че колата все още гори. Потапянето може да е „окъсило“ клетките на батерията, което след това ще доведе до разсейване на останалата съхранена енергия. Малко след това виждаме Mecredes-Benz GLB да излиза от кораба, задвижван на собствен ход. Това означава, че твърденията, че някои превозни средства не са пострадали и се намират в идеално състояние, са верни.

fallback
  • #43
    MythBuster ( преди 1 година )
    И между другото, както можеш да видиш в клипа в България има места с ограничение 140 км в час на които можеш да шофираш с тази скорост плюс още 10% толеранс без да си в нарушение. Или и такива места няма според тебе в България и всички се движат с 90 км което е максималната скорост която си постигал някога за десетина секунди когато си набрал достатъчно смелост, форумен автоексперте!
  • #42
    MythBuster ( преди 1 година )
    Как точно си позволяваш да даваш акъл на хората колко харчи автомобила при 140 км в час след като никога през живота си не си вдигал толкова? Затова всичките ти изводи се купуват на ВЯРВАНИЯ, че един автомобил харчи 3 на 100 при движение със 140 км в час, защото в книжката пишело, че извънградско харчи толкова. Даже и такава книжка Не съществувано това е съвсем отделен въпрос. Ако не си отворил линк с 10 секундно видео на готово, дали си губил време за книжки? Тях си ги чел последно в училище !
  • #41
    MythBuster ( преди 1 година )
    Няма да го гледаш защото не можеш а не защото не искаш! Защо въобще задаваш въпроси на които не можеш да понесеш отговора не мога да разбера? Искаш ли отговор или не искаш? Или просто си дошъл да преподаваш тук и да пишеш без да четеш? Досега не си успял да изгледаш нито един клип нито в новина, нито който аз съм пуснал и очевидно не можеш да гледаш YouTube по някаква причина. Но за сметка на това си губиш часове да пишеш тук пълни глупости.
  • #40
    Гост ( преди 1 година )
    До 39.Да ти покажа клип с шофиране с 200 или 300 км/ч в България.Откаченяци има колкото си искаш.Ние нормалните хора спазваме правилата и законите,спазваме ограниченията.Няма да ти ги гледам клипа,не разбра ли.
  • #39
    Гост ( преди 1 година )
    До 39.Ти ме изкара вундеркинд бе, таралесльо.За 5 години съм ходил на детска градина,учил съм по ускорената програма от 1 до 12 клас и още 4 години в университета.Защото съм само на 35 години.
  • #38
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 41 и 42. Не осъзнаваш ли че се опитваш да обясняваш високи технологии на хора които твърдят че в България е невъзможно да се вдигне 140 км в час и хора които нямат техническите познания и хардуер да отворят Линк в YouTube? Няма да те разберат. Не се напъвай с технически подробности. И английски не знаят - доказано многократно.
  • #37
    До 36 ( преди 1 година )
    Явно все още живееш в 2014 и не си чувал за LiFePO4 и тяхната неспособност да се палят в каквито и да е тестове. Десетки производители / вкл. Тесла / предлагат модели с такива батерии и освен че са безопасни са и по-евтини.
  • #36
    Танас ( преди 1 година )
    На фериботната линия Керамоти Тасос не превозват електрически автомобил.На Игуменица Бриндизи също.Пазят си корабите византийците,да не са прости.
  • #35
    MythBuster ( преди 1 година )
    Ама то пък нищо ново под слънцето. Ти всичко което знаеш ще си го научил преди 30 години в училище и не се нуждаеш от други източници на информация. Сега вече предаваш наученото преди 30 години на следващите поколения и смяташ че нищо не се е променило оттогава. Вероятно ще караш и москвича за който говореше и както интернета така и 10-годишната toyota corolla са измислени за пред публиката. Няма как да знаеш колко харчи автомобил със 140, защото дори и клип не си успял да гледаш с толкова.
  • #34
    Анонимен ( преди 1 година )
    До 31.С колко бустера си женски? Мозъка ти е сериозно засегнат.
fallback
Последни