fallback

Спасители „удавиха“ Mercedes-Benz EQE, свален от изгорял кораб

Повече от месец след инцидента се налага електрическия автомобил да бъде потопен във вода (ВИДЕО)

Корабът Fremantle Highway,превозващ голям брой чисто нови автомобили, се запали на 24 юли, докато пътуваше от Германия за Египет, като при инцидента загина един от членовете на екипажа, а няколко други бяха ранени. От седмици плавателният съд се намира в пристанище в Нидерландия, но разтоварването му започна едва преди няколко дни.

Първоначалните сведения бяха, че електромобил е предизвикал пожара. Пред пресата в Нидерландия обаче Питър Бердовски - главен изпълнителен директор на Boskalis Salvage Company, обяви, че на борда има поне 500 електромобила и всички те са в добро състояние. Видео, показващо разтоварването на кораба, обаче опровергава тези твърдения. И показва защо електромобилите представляват сериозен риск за корабите, които ги превозват.

На записа се виждат няколко седана Mercedes-Benz EQE, които вече са разтоварени и изглежда са се измъкнали невредими от пожара. Един от електромобилите обаче трябва да бъде изтеглен до изхода, преди да бъде вдигнат с кран. Видеото показва, че въпросният EQE е силно обгорен, като горната му половина е покрита със следи от изгаряне. Има и увреждания по дъното, които се виждат, докато колата е във въздуха.

Няма признаци на дим от превозното средство, но то е потопено в резервоар за вода. В този момент се вижда пара, издигаща се от резервоара. Една от основните трудности, които пожарникарите срещат с електрическите превозни средства, е „термичното бягство“, при което се задейства порочен цикъл на повишаване на температурата, причинен от материали, реагиращи в клетката на батерията. Практичният метод за потушаване на такива пожари от литиеви батерии в електромобили е превозните средства да се потапят във вода-

Според Международната асоциация на пожарните и спасителните служби, гасенето на горяща Tesla може да отнеме до 40 000 галона вода. Въпреки че е малко вероятно седанът EQE да е причинил пожара, изглежда, че той представлява сериозен риск и затова експертите на място са избрали да го „удавят“.

Парата, която се вижда, обаче не доказва, че колата все още гори. Потапянето може да е „окъсило“ клетките на батерията, което след това ще доведе до разсейване на останалата съхранена енергия. Малко след това виждаме Mecredes-Benz GLB да излиза от кораба, задвижван на собствен ход. Това означава, че твърденията, че някои превозни средства не са пострадали и се намират в идеално състояние, са верни.

fallback
  • #13
    MythBuster ( преди 1 година )
    Дай линк къде *** аз да твърди такова нещо? Пак си пропуснал за коя ефективност говорят? Няма да ти е за първи път да не си разбрал нещо, но пък за сметка на това със сигурност няма да е последния.. в 99,95% от случаите си разбрал точно обратното на това което ти казват, а за да разбереш какво са ти казали е необходимо да изминат поне две години и 178 повтаряния по 256 различни начина.
  • #12
    Гост ( преди 1 година )
    До 10.Не ми дреме, таралесльо.Ти си толкова ниска топка че не можеш даже да ме обидиш.
  • #11
    Гост ( преди 1 година )
    До 56.Така твърдят от Мазда.Ти като виден спейшълист и автомобилен ерудит ще ги опровергаеш на око.Само с един " модул" ширпотреба постигаш повишена мощност "на око" диностенд не ти трябва.
  • #10
    MythBuster ( преди 1 година )
    Извинявай за обидата! Не исках да те обиждам с глагола "мислиш". Написах го по инерция. Правилния въпрос дали все още ВЯРВАШ, че КПД на ДВГ достига 56%?
  • #9
    MythBuster ( преди 1 година )
    И още не си ми отговорил, ако един електромобил има 70% КПД, а един автомобил с ДВГ в най-благоприятния случай харчи 4 пъти повече енергия за извършване на същата работа, колко процента е неговото КПД? Все още ли мислиш че е 56%?
  • #8
    MythBuster ( преди 1 година )
    Страшна логика! Пожара е започнал от тавана на електромобил и е запалил всички автомобили с ДВГ няколко палуби по-нагоре, но няма сведения за нито един изгорял електромобил на същата палуба. Човек с твоето ниво на критично мислене и липса на всякакво друго мислене със сигурност ВЯРВА в подобна версия.
  • #7
    Гост ( преди 1 година )
    Таралесльо,истината излезе наяве колкото и да я крият.Пожара е започнал от електромобил.
  • #6
    MythBuster ( преди 1 година )
    Ето едно видео на тестове от пожарникари на различните видове батерии : https://youtu.be/Qzt9RZ0FQyM
  • #5
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 4. Още сега има пожаробезопасни батерии. И по ирония на съдбата това са по-евтините батерии, които постепенно ще се наложат на пазара по напълно икономически причини. Пак по ирония на съдбата, тези батерии са много по-добри в повечето отношения - имат три пъти повече цикли живот и Не само че не е вредно да се зареждат до 100%, а е задължително, за да им се удължи живота. Недостатъците са по-бавното зареждане и по-малката енергийна плътност, която обаче се компенсира със зареждането до 100%.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    За мен това доказва, че електрическата технология е напълно овладяема, след като горящ кораб с автомобили е угасен. Така че не се поддавайте на манипулации и страх. Каквото и да е задвижването, при пожар корабът става капан, ако е натоварен с автомобили. Не се сещам за технология за задвижване, която да не е силно запалима, освен магарето. Просто при ДВГ-то с времето нещата са овладени, ще се овладеят и при електромобилите и дори ще станат още повече пожаро безопасни от ДВГ.
fallback
Последни