fallback

Porsche представи нова технология за създаване синтетични горива

Процесът може да се извършва навсякъде, където има възобновяеми източници на електричество

Проектът на Porsche, подкрепен от Volkswagen Group Innovation, HIF Global и MAN Energy Solutions, е да започне в индустриален мащаб извличането на големи количества въглероден диоксид от атмосферата с помощта на възобновяема енергия, като по този начин допринася за борбата с изменението на климата.

CO2, получен от въздуха, след това може да се използва за производството на различни продукти, включително синтетични горива, получени чрез комбинирането му с водород, получен от вода. Това е процес, който вече се използва в чилийската пилотна инсталация на Haru Oni ​​​​и който, подчертава Porsche, може да бъде възпроизведен навсякъде, където има налично електричество от възобновяеми източници.

Добитият по този способ въглероден диоксид след това се пречиства допълнително и се съхранява като суровина, докато водата, образувана като страничен продукт, се изхвърля. CO2, припомня Porsche, може да се използва в бъдеще като суровина за направата на пластмаси, които не са получени от петрол, но също така може да се съхранява в дългосрочен план или да се комбинира с водород за производство на метанол и на различни синтетични горива (наричани също е-горива).

 

fallback
  • #56
    MythBuster ( преди 1 година )
    Гостенино, колко е максималното КПД на цикъла на карно? Пак ли тръгна да ми обясняваш за съществуването на перпето мобиле? Тесла модел s с 700 коня мощност изминава 1078 км с еквивалента на 9,8 литра Дизел и КПД около 70%. Тоест при 100% КПД би трябвало да изхарчи 6,84 литра еквивалент. При 40% КПД един автомобил с ДВГ би трябвало да изхарчи 17 л за същата работа. Ще ми посочиш ли поне един пример за такъв автомобил? Тези са с по-голямо КПД трябва да харчат по-малко! А mazda-та около 12 литра?
  • #55
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Заявките за ФЕЦ в българия бяха към 30 ГВ мисля - можеш ли да ползваш цялото количество - НЕ! ако остатъците ги го ползваш за е-горива си решаваш един проблем със зависимост от петрол, проблем със свръхпроизводството на енергия и проблем с емисиите за които те гонят Евро-хахавелите. И "от утре" целия ти автопарк, дори и най-дъртия руски джуган доизживяващ живота си в някое село става екологичен... много е лошо наистина!
  • #54
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    МитЕ, За #44как го изчисли 5000 кВч за тон? Че ми е любопитно... чак немея. За #51 ама ти ще ги отделяш за да копаш и цапаш за баттерии - ако използвам твоята аналогия твърдиш че ти никога няма да ходиш до тоалетна :) КРЪГОВА ИКОНОМИКА! това е екологията и само е-горивата предлагат такава, в голямата си част - изцяло чисто не може. Всичко друго е да цапаш у съседа и да се гордееш, че у вас е чисто!
  • #53
    Гост ( преди 1 година )
    Не се прави на умряла лисица.Нула лева е за производство на синтетични горива,те ще си направят перките и фотоволтаиците за собствени нужди.Оня главанак решил да печели от двора си.Теглил 40 к.лв кредит , вноската му по голяма от това което му плащат за тока.
  • #52
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Ех как правите милиони и милиарди, а аз *** се отказах щото както и да ги смятам все съм си на загуба :) Познат с 30 кВч прави по 20 кинта на ден лятото - смятайте си го кога и как ще се избие. Думите му - добре че съм плешив та да не си скубя косите и добре, че вложих "суха пара" щото със заем от банка си вътре. Беше на свободния пазар - махна се и продава на твърда цена по ценоразпис. Ако искаш шоу трябва само да го попиташ как е фермата за пари - тая я наричаше в началото ;)
  • #51
    MythBuster ( преди 1 година )
    Толкова ли не можете да разберете, че е много по-изгодно, лесно, ефективно, екологично и какво ли още не, да се избегне напълно отделянето на този въглероден диоксид, отколкото после да се харчи повече енергия и средства за улавянето му в последствие. Ако използвам вашата метафора, не е ли по-добре да се забрани пикаенето и ходенето по голяма нужда в басейна, отколкото да се инвестира в пречистваща система за тези които го правят?
  • #50
    Гост ( преди 1 година )
    До 40.Невежия си остава невеж. Преди 100 години четиритактовия бензинов двигател на Ото работи с 25% кпд.Един бензинов двигател на Тойота по цикъла Аткинсън е с 40% кпд. Мазда Скайактив с 56% кпд.Комън рейл дизела е с над 50%кпд.Ама никак не са мръднали,дори по зле става.
  • #49
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Бустер4о,какво значение има колко ще изхарчиш,щом сумата е нула лева за електроенергия от фотоволтаици и перки?"Последно нула лева ли е или 5 000 лв на година? 0 лв ще е за тези, които тепърва ще строят фотоволтаични централи и няма кой да подпише дългосрочни договори с тях. 0 лв ще е за тези които нямат съхранение. 0 лв ще е за тези пишман бизнесмени, които мислят да засаждат по нивите да продават. Останалите ще пестят по 130 лв за всеки инвестирани 1000 само от такси за пренос.
  • #48
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 45. Е именно де! Мащабът е същият. Просто съм ги закръглил на милион, ако искаш на милиард да ги закръгля да видим дали работи бизнес моделът? Или по-скоро на 1000 лв защото толкова имаш в джоба и по-лесно ще го осмислиш. Това би означавало да печелиш 125 лв от всеки инвестирани 1000 лв. За осем години си връщаш инвестицията. За тебе това лоша инвестиция ли е, господин бизнесмен? Лоша е за хора, които не си правят сметката.
  • #47
    анонимен ( преди 1 година )
    До 42.Бустер4о,ти имаш ли 1 милион за инвестиции?Нямаш ги,тук не е форум за милионери.Дори да ги имаш няма да ги вложиш във фотоволтаици,а в имоти и ще *** от наеми.
fallback
Последни