fallback

Alfa Romeo 33 Stradale дебютира с 620 к.с. и още по-мощна EV версия

Възраждането на емблематичното име е ограничено в серия от 33 бройки

Alfa Romeo най-после има нов водещ спортен автомобил, като той току-що беше представен в музея на марката в Арезе (Италия). Той носи името 33 Stradale, с което се почита легендата от 60-те години, от която са произведени само 18 бройки.

Новата Alfa Romeo 33 Stradale е спортно купе със средно разположение на двигателя. Неговата каросерия в ретро-стил ще бъде изработена ръчно от производителите на каросерии в Carrozzeria Touring Superleggera. Това я прави втората Alfa в последно време, която получава изцяло изработена по поръчка каросерия, след миналогодишната Giulia SWB Zagato.

Съвременното 33 Stradale е по-малко ексклузивен от своя предшественик, тъй като Alfa Romeo възнамерява да направи 33 коли. Всички са били продадени в рамките на седмици след Голямата награда на Италия във Формула 1 през 2022 г. в Монца на 11 септември, когато бъдещите купувачи са били поканени да видят колата на живо.

От компанията-производител са категорични, че няма да има две еднакви коли, тъй като всяка ще бъде „уникално и неповторимо произведение на изкуството“, щателно изработено от специален екип. Има безкрайни опции за персонализиране, включително персонализиран VIN номер с осем цифри, избран от собственика, който се поставяна на централния тунел.

Оборудван с врати тип „пеперуда“, новият топ-модел на Alfa Romeo има монокок от въглеродни влакна, комбиниран с алуминиева H-образна рамка и покрив, направен от комбинация от двата материала. Дори рамките на прозорците са направени от въглеродни влакна, докато задното стъкло е заменено с поликарбонат.

Салонът се предлага в два варианта - Tributo и Alfa Corse. Докато първият ще имитира класическата кола, вторият ще бъде по-спортен. Интериорът, подобен на кокпит на състезателна кола, има алуминиеви лостчета за превключване на скоростите зад волана, който е лишен от каквито и да било контроли, тъй като създателите на автомобила искат шофьора да се съсредоточите върху това, което е наистина важно – шофирането. Кабината използва комбинация от кожа, въглеродни влакна, алуминий и алкантара, като същевременно остава вярна на своя предшественик от 60-те години.

В сърцето на новия флагман на Alfa Romeo е 3,0-литров V6 двигател с двойно турбо, произвеждащ повече от 620 конски сили, насочени към задните колела. Някой може да реши, че двигателят е Nettuno на Maserati поради идентичната мощност, но създателите на модела твърдят, че това всъщност е еволюция на 2,9-литровия V6 с двойно турбо, който поставя на моделите Giulia и Stelvio Quadrifoglio.

Задвижващият агрегат работи с осемстепенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител от ZF, докато Maserati MC20 има осемстепенна DCT от Tremec. Въртящият момент не се споменава, но този шестцилиндров двигател, разработен от Alfa, разполага с 620 к.с. в моделите Quadrifoglio, Giulia GTA/GTAm и Giulia SWB Zagato.

Като алтернатива, купувачите могат да получат преродената 33 Stradale като напълно електрическа суперкола с над 750 к.с., което ще изминава 450 км по цикъла WLTP, за да съответства на Maserati GranTurismo Folgore. Електрическото 33 Stradale ще ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от три секунди и ще достигне максимална скорост от 333 км/ч.

Неговата спирачна сила се осигурява от въглеродно-керамични дискове Brembo и спирачна система, докато окачването се състои от конфигурация с двойно рамо с активни амортисьори и система за повдигане на предния мост.

Още снимки на новата суперкола - вижте в галерията:

fallback
  • #16
    Пропов ( преди 1 година )
    Колата е склуптура, шедьовър! Само италианците могат да предадат толкова емоции, чувственост и сексапил на една машина. На който му прилича на някви Аудита и прочее - значи просто няма око за тия неща. А на който не му харесват техн. данни - да си мечтае за Тесла с 1000 коня и 3 тона тегло. За всеки влак си има пътници.
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    По-скоро Ауди и Бугати копират бая италиански машини още от 60-те и 70-те. Да не говорим, че италианските дизайнери са фундаментални за доста успешни немски модели.
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Характеристиките са зле, а бройките комични
  • #13
    Копие на... ( преди 1 година )
    Ауди r8 и на Бугати в профил....липса на иньивидуалност в екстериора
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    На тия ако не са Французите от ПСА да им дават пари още щяха да продават 159
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Моторът не е Нетуно ( този в Мазерати ), а еволюция на 2.9 от Quadrifoglio-то. Според прес-рилийза на Стелантис.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    До 8 - Баси гадни ...
  • #9
    До 5 ( преди 1 година )
    Преди 15 години пуснаха 159. Седя, гледам 159, гледам тази ...освен скудето и че и двете са с 4 колела, друга прилика в дизайна не виждам! И с Джулиета, Джулия, Стелвио, 4С ... пак не виждам прилика.Ама ти си къде, къде по голям разбирач на автомобилния дизайн, нали Джуджаро ... ааа, Джурджано!
  • #8
    РУК ( преди 1 година )
    Тинтири-минтири - абе мъчиш се да гониш по мозък Бъстърчето! Няма да се изръсиш 3 мил. щото нямаш! Очевидно достатъчно хора които ги имат и са ги дали! Ако пуснат още 500бр пак ще ги продадат за отрицателно време! И толкова си и наясно кой мотор какъв е!Мотора 2,9, раработен от Ферари за Алфа, този е същия,но доработен мотор и е 110к.с повече. Те хората са ти го написали! И колата е с изцяло оригинално шаси разработено за модела. Няма нищо общо с MC20! Чети бе чукчи, чети преди да пишеш!
  • #7
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Изглежда добре, съмнявам се мотора да е Алфистки щото останалото си е малко или много шасито на МС20 включително електрическото задвижване, което е предвидено и за него, а и Нутино е по-авангардния мотор. Все пак не бих се изръсил с очакваните 3 милиона евро за нещо, което ще седи в гараж 364 дни в годината
fallback
Последни