IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW се отказва от V8 при големите си SUV във версия M60i

Този двигател ще бъде заменен от plug-in хибрид с 6-цилиндров мотор

Както известно, M вариантите са различни зверове от обикновените модели на BMW. Версията M60i някак размива границата, тъй като разполага с двигател, подготвен от М-подразделението, но в същото време попада в категорията „M Performance“.


BMW X7


В момента версиите BMW X5 M60i, X6 M60i и X7 M60i разчитат на двигател S68 – V8 с двойно турбо, но в следващите поколения на трите големи SUV тези модификации ще бъдат променени и ще получат plug-in хибридно задвижване с редови, 6-цилиндров двигател, съъбщава изданието Bimmerpost.

Преминаването от M60i към M60e е напълно естествено, защото BMW трябва да подобри както емисиите, така и икономията на гориво в рамките на няколко години, за да се вмести в новите екологични стандарти. Версията M60e има много смисъл в Европа, където разпоредбите Евро 7 на практика ще намалят до минимум новите автомобили, оборудвани с „чисти“ ДВГ.


BMW X7


Според информацията, бъдещите M60e ще разполагат със същия двигател B58 twin-turbo I6 с plug-in хибридна система като седана M760e. Той се предлага само със задвижване на четирите колела xDrive, като разчита на съвкупна мощност от 571 к.с. и 800 Нм, осигурени от 6-цилиндров бензинов двигател с 381 к.с. и електромотор със 197 к.с. Максималната скорост в електрически режим е 140 км/ч.

Все още не е ясно как ще се процедира с M60i на пазари като американския, където стандартите за екология са по-различни. Има слухове, че този вариант ще продължи да се произвежда. В същото време следващите поколения X5 M и X6 M трябва да получат plug-in хибридна версия на S68, докато X7 вероятно няма да има M версия, защото тя ще се конкурира с XM.


BMW X7


Към X5 M и X6 M ще се присъединят и изцяло електрически „братя и сестри“, а именно iX5 и iX6. И двете ще споделят платформата CLAR с версии с вътрешно горене, вместо да преминат към архитектурата Neue Klasse EV. Както винаги, големите SUV автомобили на базирания в Мюнхен автомобилен производител ще се произвеждат в завода в Спартанбърг в САЩ.


0 от 500
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Скоро x7 1.3 3 цилиндъра със 5 турбини евро 8 стандарт. Да са доволни веганите за да гласуват на избори. А за *** те са доволни и на кебапче.
  • #3
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Пропов ( преди 7 месеца )
    НИКОЙ, 2 цилиндъра по малко + ел. двигател + батерии + контролери + софтуер + охлаждане на батериите няма как да е по евтино. Не само ще е по скъпо, ама ще е по проблемно заради всички тия допълнителни системи. И колко ще спестиш от говриво, пък колко ще даваш за ремонти, екото винаги бърка дълбоко в джоба и то в дългосрочен период.
  • #2
    7 rate up comment 0 rate down comment
    никой ( преди 7 месеца )
    Но няма да се откажат да искат пари като за V8...
  • #1
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    мхм, да не го върнат с фейс-лифта поради липса на итерес заради уволнените 2 певици?