Това трябваше да е съвършеният малък бензинов двигател, плод на обединените усилия на две от най-напредничавите компании в инженерно отношение. Беше толкова интересно измислен и изглеждаше толкова ефективен, че спечели осем поредни пъти наградата "Международен двигател на годината" в своята категория. Докато не започнаха проблемите. Днес този двигател - наричан Prince, EP6 или N13 - е пословичен с ниската си надеждност. Но истината е, че голяма част от недостатъците му са дело не на инженерите, а на маркетинговите отдели. Ето 15 неща, които трябва да знаете за този агрегат, толкова често срещан на българския пазар втора ръка.
15 факта за най-проблемия мотор на BMW и PSA (ГАЛЕРИЯ):
През 2002 година BMW и Peugeot обявиха, че започват съвместно да разработват ново поколение бензинови двигатели за по-малките си модели с напречен монтаж. През 2006 се появиха и първите образци от въпросния двигател, който в Peugeot означаваха като ЕР4 или ЕР6, в BMW - като N13, а в MINI - като N14 и N18. Общото кодово име за всички тези агрегати бе Prince.
Ставаше дума за редови четирицилиндрови бензинови двигатели с по 16 клапана, изработени изцяло от алуминий. Peugeot даде основата - по същество еволюция на по-стария им двигател TU. BMW даде своята система за променливо газоразпределение, маслената помпа, ангренажната верига, коляновите валове от композитен материал и иновативните цилиндрови глави, произведени чрез специален метод на отливане с пяна. По-мощните варианти на мотора имаха и туин-скрол турбокомпресор, отново разработка на германците.