IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-проблемният мотор на BMW и Peugeot: Какво трябва да знаете?

Избиран осем пъти за "двигател на годината", иновативният 1.6 Prince всъщност се оказа пословично ненадежден

Това трябваше да е съвършеният малък бензинов двигател, плод на обединените усилия на две от най-напредничавите компании в инженерно отношение. Беше толкова интересно измислен и изглеждаше толкова ефективен, че спечели осем поредни пъти наградата "Международен двигател на годината" в своята категория. Докато не започнаха проблемите. Днес този двигател - наричан Prince, EP6 или N13 - е пословичен с ниската си надеждност. Но истината е, че голяма част от недостатъците му са дело не на инженерите, а на маркетинговите отдели. Ето 15 неща, които трябва да знаете за този агрегат, толкова често срещан на българския пазар втора ръка.
   
      
15 факта за най-проблемия мотор на BMW и PSA (ГАЛЕРИЯ):


  
    

 

0 от 500
  • #25
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Цонко ( преди 4 седмици )
    Масло се сменява на 10 000 за да нямаме проблеми. Не казвам ,че е нормално. Наложително е.
  • #24
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Бляк ( преди 4 седмици )
    Не знам какъв трябва да си за да сложиш етикет "двигател на годината" на 1.6 (първото което е). Каква надеждност при 4 цилиндърчета ? Някакви лаици са разтягали маркетингови локуми и са си постигнали своето - да си продадат б0клуците. А относно надеждност - поне 6 цилиндъра и 3000 кубика.
  • #23
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Драгой ( преди 1 месец )
    Имам Mini JCW с този мотор и всичко написано е вярно, моето не гори масло само, а повечето описани неща съм ги ремонтирал и сменил. Мърлявата грижа особено помага за ускоряването на ремонтите. В случая мотора на Пежо не е виновен, а доработките на BMW.
  • #22
    7 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Обаче са наредили някакви кичозни каручки за по 100к, Пижа, Рина, Сутиени и подобни дето една скърцаща врате не можаха да не напарвят за 30 години.
  • #21
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Jm ( преди 1 месец )
    Само да добавя, че една година по-късно маслото губи 50% от качествата си без значение от километрите. Дори и най-качественото синтетично масло. Да държите двигателя в условията на маслен глад си е съсипия.
  • #20
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Добра статия, нека се има предвид този двигател. Има обяви, в които колата я посочват 109кс., но не е. Да се внимава. По-добре дизел.
  • #19
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Papa Doc ( преди 1 месец )
    На Пежо стария бензинов дето си е техен 1,6 със 16 винтила е супер пушка карал съм такъв,за дизеловото ХДИ всеки знае че е легенда ,даже има нови е-хди супер надеждни и незамърсяващи ,обаче голяма греда с тоя алуминиев Принс ,реално който е колабирал с БМВ се е опарил...Ланд ровърите също имат един двигатели на перката дето *** за зеле не стават , английските турбодизели са яака резачка.
  • #18
    7 rate up comment 15 rate down comment
    ТНТ ( преди 1 месец )
    Я па тия де са со мачка ,со пичка,со борче и немските щайги съм ги изтрил от списъка.
  • #17
    16 rate up comment 6 rate down comment
    Двг ( преди 1 месец )
    Явно е избиран за двигател на годината от съюза на автомонтьорите толкова работа им е далИначе нищо ново под слънцето - неслучайно БМВ са най бързо обезценяващата се премиум марка .Даже и ТЮФ вече не го крият - серия 5 е на дъното по повреди до дачия , фиат и ситроен
  • #16
    15 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Но пък 1.6 HDI е топ!